כמה הנחות יסוד שגויות 46642
נסיעה בשטח אינה כמו שתיארתם . איני יודע עד כמה טיילתם בטיולי ג'יפים אך הנסיעה בהם היא בדרך כלל רק על מסלולים מסומנים , דרכי עפר ושאר דרכים קשות , על דרכים אלה אין צמחים או בעלי חיים . התיאור של רכב שטח נוסע בשטח פתוח ורומס צמחים ובעלי חיים הינו תלוש מן המציאות , ואם מדברים על רכבים שכן משחיטים את הסביבה באופן משמעותי , אפשר לאזכר את הטרקטורונים ואופנועי השטח . רכבים אלה בשל גודלם הקטן ומשקלם הנמוך, באמת מסוגלים לתפקד בכל סוגי השטח .
רכבי השטח לא מפרים את שלוות המבקרים בשמורה . שמורות הטבע הן לא הכביש המהיר ואין עומס שיכול להפריע למטיילים , כמות הרכבים שעוברים בכל שמורה ושמורה הינה מזערית ולעיתים אינה מורגשת כלל .
כמה הנחות יסוד לא שגויות 46655
רכבי השטח מפרים ועוד איך את שלוות בעלי החיים בשמורות. השמורות לא נועדו בשבילנו - אלא קודם כל בשביל בעלי החיים והצמחים. תנועת רכבי השטח מסכנת בעלי חיים העוברים ממקום למקום, ופעמים רבות יש נהגים היורדים ממסלולים מסומנים ורומסים את הצומח והחי.
כמויות הרכבים אף הן לא ממש מזעריות. יש מספר מסלולים שהפכו יעד מועדף לג'יפאים כמו נחל נקרות, בקעת צין ואחרים. כיום, אין למעשה מגבלה על תנועת הרכבים בדרכים המסומנות, אך ככל הידוע לי יש לרשות הטבע והגנים תוכנית להקמת מערך כניסה לשמורת מצוק הצינים, בראש מעלה צין, שעשוי לווסת את התנועה בשטח. עוד פרט ראוי לציון הוא הנטייה להימנע מתיאום הכניסה לשטח - רוב מסלולי הג'יפים בנגב עוברים בשטחי אש, והכניסה אליהם גם בשבתות טעונה אישור צה"ל. הרבה מאוד ג'יפאים מתעלמים מכך בהנחה שבשבתות לא יורים.
בתגובה קודמת ציינתי שיש בעיה גם עם אופנוענים בנחל פולג. אחרים ציינו את הטרקטורונים.
חוץ מזה, יצא לך פעם להיות ביום שישי בצהריים בחוף הים בתל-ברוך? עשרות נהגי ג'יפים חונים בקו החוף ממש בניגוד לחוק.
אנחנו לא חיים באותה ארץ 46795
במציאות כפי שאני נתקל בה, רכבי שטח נוסעים לעתים קרובות לא בשבילים מסומנים. אולי זה רק מיעוטם של המקרים, אבל המיעוט הזה גדול מספיק כדי לעשות הרבה נזק.

רכבי השטח מפרים *מאד* את שלוותי. פעם כמעט נדרסתי על חוף הים ע"י איזה ג'יפ בעודי מנמנם לי בשקט.

"משחיטים" זאת פליטת קולמוס מעולה. כן ירבו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים