בתשובה להמסביר לצרכן, 31/01/08 10:25
לערוף או לא לערוף, זאת השאלה 469754
להבנתי - או.קיי., הם אכן אמרו "יאמר הציבור את דברו"(1), אבל הם זיכו את אולמרט משתי ההאשמות המרכזיות נגדו: עניין תום הלב ביחס למלחמה, ועניין הצידוק להמשך הלחימה ביומיים האחרונים. לי זה נראהה כמו תשובה מלאה למדי.

_________
(1) פתאום לא ברור לי אם כותבים "יומר" או "יאמר".
לערוף או לא לערוף, זאת השאלה 469755
כתבת בסדר - ''יאמר''.
לערוף או לא לערוף, זאת השאלה 469757
תודה. היססתי בגלל הצורה "לומר", שנדמה לי שהיא מקובלת יותר מ"לאמר", גם אם לא ברור לי שהיא הנכונה(?)
לערוף או לא לערוף, זאת השאלה 469898
לוֹמר ולֶאֱמֹר הן שתי מלים שונות, לא צורות נפרדות של אותה מילה.
לערוף או לא לערוף, זאת השאלה 469903
כלומר, "לאמר" פירושו "קרי"?
לערוף או לא לערוף, זאת השאלה 469948
לא בדיוק. לוֹמַר ולֵאמֹר ‏1 זהות מבחינת המשמעות, ושתיהן מהוות צורת מקור לפועל אמ"ר (כפי ש"לִכְתֹב" היא צורת המקור של הפועל כת"ב). אלא ש"לומר" הייתה נפוצה יותר בלשון חז"ל, ו"לאמר" בלשון המקרא. הן שונות בהגייתן ובתהליכים הדקדוקיים שיצרו אותן, אך משמעותן זהה. עם זאת, מקובל כיום להעדיף את השימוש ב"לומר" כצורת מקור ("שכ"ג נוהג לומר דברי טעם") ולהשאיר את "לאמר" לשיעורי תנ"ך (הדוגמה הראשונה בגוגל: "וַיִּוָּעַץ הַמֶּלֶךְ רְחַבְעָם, אֶת-הַזְּקֵנִים אֲשֶׁר-הָיוּ עֹמְדִים אֶת-פְּנֵי שְׁלֹמֹה אָבִיו, בִּהְיֹתוֹ חַי, לֵאמֹר: אֵיךְ אַתֶּם נוֹעָצִים, לְהָשִׁיב אֶת-הָעָם-הַזֶּה דָּבָר.")

1 - ולא לֶאֱמֹר, כפי שניקדתי בטעות בהודעה הקודמת.
לערוף או לא לערוף, זאת השאלה 469949
תודה. (באמת הניקוד הזה מתאים יותר להגייה).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים