בתשובה לברקת, 19/03/08 22:31
הדחקת החיים נוכח המוות 474198
מה זאת אומרת "יגלה בעצמו"? ימצא בספר, ילמד ממך, או "ימציא מחדש את הגלגל"? כי האפשרות האחרונה, לא סבירה בעליל. כישורים כמו קריאה, וחוקים על משולשים ישרי-זווית נוסחו והומצאו על ידי גאונים חד-פעמיים. כנראה שילד "אינטליגנטי" בן 8 לא יצליח לפסוע בכוחות עצמו באותן הדרכים.
הדחקת החיים נוכח המוות 474289
טוב, הגזמתי קצת עם המשולשים, אבל לילד אין שום בעיה ללמוד לקרוא לבד (כמו שעשינו אני ורבים אחרים). גם לא תהיה לו שום בעיה ללמוד בעצמו להתמצא במפת העולם, לסגל כישורי מחשב, להבין את השיטה העשרונית ועוד‏1.

אגב, באמת התכוונת ש"כישורי הקריאה נוסחו והומצאו על ידי גאונים חד פעמיים?" תצטרך להסביר.

1 כמובן בהנחה שנושאים אלה יעניינו אותו - הנחת הבסיס של החינוך החופשי היא שהילד ילמד רק מה שמעניין אותו. אבל יותר מזה, שאין מצב שילד סקרן בן זמננו לא יתעניין כלל בנושאים מסוימים - בעצם הוא מן הסתם יתעניין ברוב הנושאים שמנסה בית הספר לכסות, אלא שהוא ילמד את עיקרם בשבריר מהזמן שלוקח בבית הספר (כי הלמידה מונעת מוטיבציה חזקה ולא באה בלחץ גורם חיצוני, כי היא נעשית בקצב שלו וכולי).‏2

2 כל ההערה שלעיל - טענות של תומכי החינוך החופשי.
הדחקת החיים נוכח המוות 474290
אה, וכמובן "ילמד בעצמו" = יגרום לעצמו ללמוד בכל דרך. מספרים, מאחים/חברים קשישים ממנו, מטלוויזיה/אינטרנט, מ"החיים האמיתיים" וכולי.
ממש לא התכוונתי שהוא יכתוב בעצמו ספרי בלשנות. הוא סתם יבין את עקרונות השפה מתוך התבוננות וחקר.

(בראייה זו, שאלתי הקודמת אליך מבוטלת).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים