בתשובה למתנחלת, 02/04/08 14:03
העקר לדבר ולא לשמור בבטן 475031
'
דְּאָגָה בְלֶב-אִישׁ יַשְׁחֶנָּה; וְדָבָר טוֹב יְשַׂמְּחֶנָּה. (משלי, יב, כה)

אבל כרגיל בפלפול התלמודי, כמו במרעה האיילים, כבר מתגלע ויכוח לגבי משמעות הפסוק:
"(משלי יב) דאגה בלב איש ישחנה רבי אמי ורבי אסי חד אמר ישחנה מדעתו וחד אמר ישיחנה לאחרים" (בבלי, יומא, פרק ח, דף עה)

"(משלי יב) דאגה בלב איש ישחנה ר' אמי ור' אסי חד אמר ישיחנה מדעתו וחד אמר ישיחנה לאחרים ואלא משום דכתיב מנע רבים מתוך ביתך ולא הכל תביא אל ביתך והא רבי נמי אמרה דתניא רבי אומר לעולם לא ירבה אדם רעים בתוך ביתו שנאמר (משלי יח) איש רעים להתרועע" (בבלי, סנהדרין, פרק יא, דף ק)

"אמר רב מרי שמע מינה האי מאן דנפיש זיבליה חולי מעיים הוא למאי נפקא מינה ליטרח בנפשיה (משלי יב) דאגה בלב איש ישחנה ר' אמי ורבי אסי חד אמר ישחנה מדעתו וחד אמר ישיחנה לאחרים: ואתם אי אתם כן כו':" (בבלי, סוטה, פרק ח, דף מב)

אולי הניק *מתנחלת* באמת מתנחלת בהתנחלות אפרת. שם מתנהל מפעל שרינקי מבורך ומקוון כשם הפסוק ממשלי (שאותו כתב, כידוע, החכם מכל אדם)
העקר לדבר ולא לשמור בבטן 475037
לפי תוכן האמירות בצירוף כתובת הדוא"ל עלתה בדעתי דווקא אסוציאציה על רבקה אחרת, אמנותית יותר אבל מצמררת לא פחות, זו של היצ'קוק:

העקר לדבר ולא לשמור בבטן 475054
'
אבי-סבי עבד על הסט כעוזרת הפקה (בפועל: נערת המים) והתאהב קשות בדפני דה מורייה. הגירסא הרווחת במשפחה כוללת השערה כי מערכת היחסים בין השניים לא התפתחה מעבר לשלב החד-צדדי.
העקר לדבר ולא לשמור בבטן 475059
אולי זה היה פשוט בבחינת ''שלח אהבתך על פני המים'', ודפני היקרה התאהבה באם סבך שבסופו של דבר התאהבה בו, וכך באת אתה, למשל, לעולם.
העקר לדבר ולא לשמור בבטן 475064
'
אם סבי היתה גרוגרת יבשה אותה הוא(אבי-סבי) מצא במדבר סהרה, במסגרת שירותו בצבא הו"מ תחת פיקודו של פילדמרשל מונטגומרי. בתמונה המצורפת ניתן לראות אותו (את אבי-סבי, מאחורי מונטי) צופה אל המרחבים במטרה לאתר את מי שתהיה רעייתו לעתיד.

העקר לדבר ולא לשמור בבטן 475067
אחרי הזמן הרב שבילה כנערת מים, הגיוני שחיפש את אהבתו במדבר.
העקר לדבר ולא לשמור בבטן 475075
'
אחורי הזמן הרב שבילה כנערת מים, התעצמה בו תשוקה עזה להיות 'נערת האמצע'. עם או בלי קשר ל*הרטבה* מידי פעם.
העקר לדבר ולא לשמור בבטן 475480
היה נחמד אילו פירשת, אתה עדיין יכול, אני לא מבינה ארמית (לצערי). כל שאר האמור למטה נשמע הזוי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים