בתשובה לתם, 08/04/08 21:05
התאוריה היא בעצם הקונספציה 476080
ככל שיותר מתייחסים לעולם רואים שכאשר אדם ניגש לחיות את חייו
הוא בא עם גישת חיים איזה שלא תהיה היא דרכו לפרש את המציאות
ולכן מה שחשוב זה פירוש המציאות ולא המציאות עצמה
הפירוש הוא זה שקובע מי הוא האדם
וכאן נכנס עניין האמונה ככל שיהודי מאמין יותר
באלוקים כך ראיית עולמו היא יותר ויותר חדה
העולם הוא השתקפות של הפרוש שלו
ועל מנת להגיע להרמוניה מוחלטת עם העולם
בן הפרשנות לבין המציאות עצמה
יש לנהוג על פי התורה
הדיסהרמוניה נוצרת איכן שרחוקים מהתורה הקדושה
אבל יש עניין גבוה יותר
ועמוק יותר
והוא שכאשר יהודי חושב על פי שכלו הוא בעצם מוגבל
מאוד כי ראיית העולם שלו היא על פי השכל שלו
והשכל הוא מוגבל
אבל כאשר היהודי חי באופן של למעלה מהשכל
אז הוא נכנס לתחום הבלתי מוגבל וכאן הוא
צריך את המצוות על מנת להגיע לתודהה המיוחדת הזאת
כי רק על ידי המצוות אתה נכנס לעולם הבלתי מוגבל
והתחברות אל האין סוף שהוא הקדוש ברוך הוא
התאוריה היא בעצם הקונספציה 476123
האם הפירוש למציאות אינו בנמצא? האם הוא אינו מציאותי? מציאותי אין פירושו מועיל או לא מועיל, אלא נמצא.

האם סט כללים מוכתבים מראש (עם פרשנים מקובלים) הופך בהכרח את הנמצא למועיל?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים