שיר ליום הזיכרון - תשס''ח מאת פיני רבנו 477448
עִתּוֹן יוֹרֶה בְּעִתּוֹן

עִתּוֹן יוֹרֶה בְּעִתּוֹן
תְּמוּנָה חוֹבֶשֶׁת תְּמוּנָה.
מִמִּלְחָמָה לְמִלְחָמָה
מִלִּים הוֹפְכוֹת לְמֵתוֹת
וּלְמֵתוֹת יוֹתֵר.

כִּתְמֵי הָרוֹק שֶּׁהוֹפְכִים
דַּף מִדַף עַל הָאֶצְבָּעוֹת
זוֹכְרִים אֶת הַדָּם
הַבּוֹכֶה עַל הַיָּדַיִם
שֶׁלָּנוּ וְשֶלָּהֶם.

אֶצְבָּעוֹת שֶׁזָכְרוּ לִירוֹת
כְּבָר לֹא יְכוֹלוֹת לִשְׁכֹּחַ
אֶת נִגּוּב הַדְּמָעוֹת בִּקְצוֹתֵיהֶן.

זוֹ חָכְמַת הָאֶצְבָּעוֹת
שֶׁרוֹצוֹת לַהֲרוֹג
וּמַצְלִיחוֹת שֶׁלֹּא.
בִּזְכוּת הַמַּיִם עַל הָאֶצְבַּע
הַזוֹכְרִים אֶת חֶסֶד הַגֶּשֶׁם
מְטַפְטֵף טִפּוֹת צְדָקָה
לְדָם הַהוֹלֵךְ וּמִתְיַבֵּשׁ.
שיר ליום הזיכרון - תשס''ח מאת פיני רבנו 477450
בהתחלה חשבתי שזה שיר כזה בסדר, לא מזיק. אם כי הפתיחה צורמת, מזכירה את עיתונאי קטן של אינשטיין וזה כל כך לא מתחבר לי ליום הזכרון. אבל מה עושה שם השורה הדוחה עם הרוק? אחרי כמה שניות הבנתי מה אתה מתכוון אבל בהתחלה זה נקרא כמו יריקה בפרצוף. עכשיו זה נראה כמו התחנחנות מאולצת. האם זה הסיבה שרק בסוף כאילו להזכיר שבעצם מדובר ביום הזכרון, מופיעות שתי מלות נחמה, חסד וצדקה? בקיצר, השיר הזה לא נוגע בכלל.
שיר ליום הזיכרון - תשס''ח מאת פיני רבנו 477456
האייל האלמוני גם יכול להופיע כמו כל אלה שיש להם פרטים, כותבים משהו באימייל וזהו. אפשר להמשיך עם שירשור ארוך ולא רואים שזה תמר ופיני רבנו.כל פעם שיש שקט פותחים נושא יעני דיון.הכי קריאטיבי שיכול להיות זה להופיע כאייל אלמוני כשצריך וממשיכים עם פיברוק באימיילים.כותבים ביקורות ומגיבים,אפילו ברקת נפלה בפח.פראייר מי שקורא, מאכילים אותנו בכוח אפילו היום
שיר ליום הזיכרון - תשס''ח מאת פיני רבנו 477458
אולי אתה צודק אבל אני כתבתי את תגובה 477450 ואני לא! פיברוק, רק אין לי חשק להיזדהות כי באמת הם נראים לי כזוג הגון.
שיר ליום הזיכרון - תשס''ח מאת פיני רבנו 477477
נבערות ודלות רגשית קשות לנשיאה. אבל כשהן חוברות יחד לרשעות יש בהן חטא כנגד הדבר הבסיסי שמאחד אותנו כבני אדם.

פיני רבנו.
שיר ליום הזיכרון - תשס''ח מאת פיני רבנו 477748
רשעות היא היא הדבר הבסיסי שמחבר אותנו כבני אדם.
שיר ליום הזיכרון - תשס''ח מאת פיני רבנו 477751
רשעות היא מאפיין בסיסי של בני אדם. אבל לא היא זו שמחברת בניהם.
בקצה כל רשעות יש את הרצון להרוס ולהפריד . אל תבלבל בין מאפיין בסיסי שלנו לבין מה שמחבר אותנו.

משהו ברוח זו הבעתי בתגובה תגובה 477749
שיר ליום הזיכרון - תשס''ח מאת פיני רבנו 477757
אני לא חושב שהשוטה התבלבל. אני מניח שהכוונה שלו היתה הומוריסטית בחלקה, אבל לטעמי היא יותר מדויקת מהתגובה הקודמת לה.
טענה שאהבה מאחדת ושנאה מפלגת (או טוב לב מול רשעות - לא באמת משנה) נשמעת גם נאיבית מאוד (על גבול האינפנטיליות) וגם לא מדויקת, לפחות לפי מדגם אזורי-לא-מייצג
א. דה בוטון 477758
וכיצד הסקת כי אהבה או טוב לב מחברים אותנו? נטען קודם בהקשר לביקורת שעלתה לשיר ליום הזיכרון כי: "...יש בהן חטא כנגד הדבר הבסיסי שמאחד אותנו כבני אדם". כל אחד יכול לשאול את עצמו מה הדבר המאחד אותנו כבני אדם. המסקנה שלך מהדברים שעלו בהקשר מסוים היא - היא נאיבית, אולי אינפנטילית ובוודאי שלא מדויקת.
שיר ליום הזיכרון - תשס''ח מאת פיני רבנו 477915
תגובה 47749

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים