סתירה אומנותית 47798
מבין כל הלהקות שנרשמו כעמיתיה של נירוונה לתקופת שנות התשעים המוקדמות,דווקא פרל ג'ם היא הסתירה הכי גדולה לנירוונה.
כן,כן, להקת הגראנג' פרל ג'ם,להקה סיאטלית ברוחה,דווקא היא זאת שסותרת את נירוונה לחלוטין.
להגיד שמטאליקה וגאנז סותרים את נירוונה זה קל,נכון חלקית,אבל שטחי מדי.
זה כמו להגיד שבריטני ספירס סותרת את מטאליקה,מין קלישאה שכיחה שמסתובבת כיום אצל אנשי מטאל כבדים שרואים שחור על גבי לבן את המוסיקה שלהם ולא פתוחים לשום דבר אחר-
בריטני ספירס-מסחרית
מטאליקה-עמוקה
סוג של שטחיות כזאת מעוררת בי בחילה מכל סוג אפשרי,במיוחד מהסוג האומנותי.
פרל ג'ם לעומת זאת,היא העמיתה הכי מעניינת של נירוונה,בעיקר ביגלל שאדי וקורט היו חברים טובים,וקרו ביניהם מצבים מביכים שבהם אדי דרש מקורט להפסיק ללכלך עליו מול המצלמות.
ממה נובעת הסתירה האומנותית הכל כך גדולה הזאת?
ובכן,שתי הלהקות נחשבו ללהקות גראנג' שבאו מסיאטל,וזה מה שמדגיש כל כך את ההבדל ביניהם-
פרל ג'ם היא לא להקה כבדה,אלא רצינית,מבוססת על סיגנון הארד רוק מיושן וכבד,מה שאומר שהיא תלויה בסצינות מהעבר,או כמו שהכתב במאמר כתב-קלישאות/אגדות
לעומתה,
נירוונה היא להקה כבדה,אך לא רצינית,מבוססת על פאנק חדשני ומרדני,ומכאן נובע-
מרד בקלישאות ובאגדות
אז מזה להקה רצינית אתם שואלים?
להקה רצינית היא להקה שאין בה כל אירוניה,להקה בלי כל מרד בערכים או בעבר.
בתור להקה רצינית,פרל ג'ם מתאפיינת ביומרנות,מנסה כל הזמן לשחזר הצלחות של העבר.
לעומתה,נירוונה,שלא מפסיקה להעריך את העבר,צוחקת עליו בכל הזדמנות שרק יש לה,אין בכך כל רצינות,אלא רק ציניות גדולה.
באופן שטחי,מאוד קל להגיד ששתי הלהקות דומות אחת לשניה,
אך באומנות כמו באומנות,אין מקום לשטחיות,
ולא משנה כמה להקות פופ מסחריות בסיגנון בריטני יצאו,פרל ג'ם תשאר יריבתה הנצחית של נירוונה,לא מבחינה ספורטיבית כמובן,אלא מבחינה אומנותית.
כל זה מראה כמה פרל ג'ם היא להקה נחותה מבין שתי הלהקות,שכן,היא הלהקה הרצינית מבין השתיים שניסתה לשחזר את העבר,
ללא כל הצלחה,
בניגוד לנירוונה האגדית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים