בתשובה לאסף עמית, 13/12/01 11:22
תיקון טרמינולוגיה קל 47863
בכל מקרה, ראוי לציין שגם אם נקבל את הטענות הקיימות לגבי האפקטיביות של מסרים תת-הכרתיים, הרי שהם לא פועלים באופן שבו ניסו, או לא ניסו, לפרסם את פלאפון. מסרים תת-הכרתיים חייבים להיות בדמות תמונות, ולא בדמות מילים. בנוסף - פרסומת תת-הכרתית לא יכולה להפנות למותג מסויים - היא פונה רק לדחף אנושי כלשהו, ומעצימה אותו. הדוגמא המפורסמת ביותר היא סרט שבמהלכו שירבבה קוקה-קולה פריימים בודדים של מדבר, שמש קופחת ועוד שאר דימויים מצמיאים. כשאנשים יצאו מהסרט, נרשמה עליה משמעותית בכמות רכישת המשקאות לעומת סרטים אחרים - וכמובן שכל המשקאות בקיוסק היו של קוקה-קולה.
תיקון טרמינולוגיה קל 47865
זה מאד מעניין אותי. מאיפה המידע?
תיקון טרמינולוגיה קל 47869
ידע כללי. לצערי הרב, מסתבר שהידע הכללי שלי ממש עלוב. כל מה שאמרתי לא נכון - הטענה המקורית אכן מדברת על מסרים טקסטואליים, ולא הצלחתי לאתר שום התייחסות לרעיון של תמונות "מצמיאות", שמשום מה היה נטוע לי עמוק במוח...

בכל מקרה - הנה הקישור:

תיקון טרמינולוגיה קל 47866
ראוי לציין שמדענים לא הצליחו לשחזר את המקרה אותו הזכרת בניסויים מבוקרים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים