בתשובה לצבי חזנוב, 26/06/08 17:56
למערכת המוערכת עלי 482437
איזה שטויות! אתה מוצא בהכרח קשר בין טיב ההוראה לבין הנשמה היתרה, כשהקשר הזה הוא לעיתים קרובות או לא קיים, או, כשהוא קיים, הרבה פעמים הוא מלאכותי.

ישנם מורים גרועים שהם אנשים נהדרים וישנם מורים מעולים שהם בני אדם מחורבנים שלא היית רוצה לגור בשכנות אליהם. ישנם אנשים עם נשמה גדולה וענקית שמדברים עברית שגויה וגרועה וישנם אנשים חסרי נשמה, מתים מהלכים, שמדברים אך ורק עברית נכונה ומתה - עברית מתוך ספרי הדקדוק.

מורה גרוע זה סיפור עצוב וצריך לדאוג להוציא אותו ממערכת החינוך ולהכניס למערכת החינוך מורים טובים, אבל אם מדברים על הנשמה - אין שום קשר בין איך שהמורה מלמד לבין היכולת שלו לתת לתלמידיו נשמה יתרה. הוא יכול ללמד עברית או אנגלית או מתמטיקה בצורה גרועה אבל להיות מורה שהתלמידים יזכרו בבגרותם כאדם נפלא בעל השפעה חינוכית מבורכת, והם יספרו עליו רק דברים טובים לבניהם, לנכדיהם ולחבריהם לעתיד.
למערכת המוערכת עלי 482548
לצערי לבושה של הנשמה הוא השפה, ושפה מעוותת מעידה על נשמה האדישה לכל הפחות לתדמיתה.
למערכת המוערכת עלי 482630
האם הוא לימד אותם לחשוב בעצמם?
האם הוא לימד אותם לבוז לעגל הזהב?
האם הוא לימד אותם למרוד באספסוף?
האם הוא לימד אותם שלאדם יש גם ראש ולב, לא רק קיבה, ערווה, ארנק ודרכון?
האם הוא לימד אותם לשאוף לאלמוות-במובן הנשגב ביותר של המילה הזאת?

אם בכל אלה הוא כשל, לא אכפת לי מה יספרו עליו!
להמחשת כוחו של מורה טוב, נא להזין לפחות אלף פעם לשיר "שיעור מולדת". ממנו תלמד, סוף כל סוף, שהמורה הוא השולט בעולם.
וקרא לפחות מאה אלף פעמים את הסיפור "השיעור האחרון", מאת אנטול פראנס. גם כן לאותו צורך.

ומי לנו גדול (בציניות ובאכזריות) מביסמרק? יודע איך הוא ניתח את מלחמת 1870?
"המורה הפרוסי ניצח את המורה הצרפתי".
נכון, אחר כך הוא מציין לשבח גם את הפקיד ואת מהנדס הרכבות, אבל ראשית חכמה-המורה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים