![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			JBar הקדים אותי בדוגמא יפה: "גם השקפת עולם דתית הטוענת שהעולם שטוח לא תצליח לשרוד". כל טענה ראציונלית-אובייקטיבית (הקביעה שהעולם שטוח) המתחפשת לעמדה ערכית-סובייקטיבית (דת), היא בגדר 'טעות קאטגורית' כפי שכינה אותה קאנט. לכן, אכן, לימוד כדוריותו של העולם כן תתנגש עם 'דת' כזאת, אלא שזו איננה דת כלל; ליבוביץ' הגדיר זאת טוב: דת גוזרת גזירה ערכית בלבד ('קודש') ולא גזירה אמפירית או ראציונלית ('חול'). כל קביעה אחרת, היא חילול השם. | ![]()  | 
		
![]()  | 
		
![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			
				אני מחזיק בהשקפת עולם דתית הטוענת שהעולם צריך להיות שטוח והעובדה שהוא לא היא חטא נורא. האם השקפת עולמי נחשבת רציונאלית?  | 
			![]()  | 
		
![]()  | 
		
![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			
				:-) יפה מאוד. הקטע "העולם צריך להיות שטוח" הוא כמובן ערכי ויכול להיות דתי. לעומתו, הקטע "והעובדה שהוא לא", זו כבר טענה לא ערכית, ואיננה יכולה להיות דתית. "נביא אינו מתנבא *אלא במה שראוי להיות*". כאמור, שיטת החינוך הראציונלית שאני מציע לא תאמר לך *שאין זה ראוי* שהעולם יהיה שטוח, אבל היא כן תקנה לך האמצעים להכריע בין שתי טענות לגבי המציאות.  | 
			![]()  | 
		
![]()  | 
		
| חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא | 
| מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
			  RSS מאמרים |
			כתבו למערכת |
			אודות האתר |
			טרם התעדכנת |
			ארכיון |
			חיפוש |
			עזרה |
			תנאי שימוש והצהרת נגישות
		 | 
		© כל הזכויות שמורות |