בתשובה לצפריר כהן, 15/07/08 1:00
כי מהצפנה תפתח הרעה 484446
בפיסקה האחרונה בתגובתי אמרתי: סתם מהמותן, בלי להעמיק.
בכל אופן אוסיריס הוא אל שהורד מדרגתו ע"י בנו חור,מה היה מעמדו הקודם נתון להשערות. איסיס מצאה את ניתחי גופתו בגבל שבסוריה,
ושם מיקדשו, הרודוטוס מספר שמקור השם סוריה הוא סרוס מאשוריה,
ראה את הסיומות של השמות האשוריים, אצר, אסר, אדן, כולם מובילים לאל אשר, כמו גם שבט אשר שלנו.
יפטוס ואטלס הן דמויות משניות בסיפור היווני, אך היוונים משייכים אותם ללוב, מה היה מקומם בסיפור הלובי?
טיטאן שהוליד גיגאנט, מקורם חייב להיות מהאלים העתיקים ביותר.
הארמים הם חדשים בסביבתנו ומקורם בפינה הצפון מזרחית של ההתנחלות השמית (כורדיסטאן).שם פיתחו דיאלקט כה שונה מהאכדית והעברית.
על טיבו של ההבדל בין צידונים לישראלים (אגד שבטי ישראל) איני מצליח לעמוד.
בלי ספר על המיתולוגיה הנורדית, וויקי העברית לא מעמיקה מספיק,
אבל אודין= אדוניס=אדוני
תור=שור גם בשפות לאטיניות, והרי הטאורוס שבאנטוליה ונקראו
ע"י חז"ל הרי אלף (אלף=אלוף=שור)
פריאה אלת הפריון הפרי והפרה כמו חתחור הפרה המצרית וכמו
שרה אמנו (שור, שרה, כפר ופרה,) רבקה ולאה(באכדית פרה
זקנה)
כי מהצפנה תפתח הרעה 484447
והעיקר שכחתי, הרי יפטוס הוליד חוץ מאטלס את אפימתאוס ואת פרומותיאוס, בורא האדם ונותן האש. אם פרומותיאוס מקבל את תפקידו של יהוה כבורא וכנותן הידע והדעת (מתנת האש), הרי שיפטוס הוא המקביל לאל עליון או אוראנוס (השמימי).
כי מהצפנה תפתח הרעה 484449
תישן קצת.
כי מהצפנה תפתח הרעה 484450
אולי יותר מאוחר, שהשמש תזרח קודם.
כי מהצפנה תפתח הרעה 484528
עיון חוזר ב"אדוניס" בוויקי חושף שהקשר שלו (מבחינת התפקידים המיתיים) לאל השמי בעל השם הדומה, אינו הדוק במיוחד. נראה שהקשר ל"אודין" מתמצה בעיצורים משותפים בשם. => סימני השוויון אינם במקומם.
כי מהצפנה תפתח הרעה 484534
ומקומו בפנתיאון.
כי מהצפנה תפתח הרעה 484537
תפקידו של אדוניס הוא כשל תמוז ובעל, כאל המת וחוזר לחיים(בלי כל הפואטיקה היוונית), יהוה הוא המתחרה שווה הערך לבעל, בנצחו את בעל (מבחינה פוליטית) הוא יורש את תאריו את אשתו(אשרה) ואת שם אביו (אל עליון).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים