בתשובה לדובי קננגיסר, 31/07/08 20:28
הגנת הצרכן אינה מבטאת ''זכות'' למוצר. 486412
השימוש בטלפונים פרטיים כמימשק בין חיילי המילואים לצבא ובינם לבין עצמם מייעל ללא הכר סירבול מנהלתי ומשפר בהרבה קישור וגיוס בעת הצורך. כמי שנוגעת בעניין מהצד האזרחי של פרישת הרשתות ברור לי הכיוון. בדורות הבאים של המערכות הממוחשבות מוכנסים גם נושאים מבצעיים לתמונה על הצג הסלולארי. אפליקציות כמו GPS אמורות להשתלב במגמה להדמיה, זיהוי והכוונה בזמן אמת. שדה הקרב העתידי מעולם לא היה כה מד"ב במציאות.
אגב, החברה הישראלית שביצעה את הפרויקט עבור צה"ל מוכרת דברים דומים בכל רחבי העולם. לרוב בתחומים כגון בטחון פנים ושירותי הצלה, בתי חולים, סיוע לקשישים במצוקה, או רשתות תמיכה באוכלוסיות מבוזרות ומבודדות. כמובן גם בהקשר הצבאי אבל פחות.
הגנת הצרכן אינה מבטאת ''זכות'' למוצר. 486420
אין לי שום בעיה עם שום דבר ממה שאמרת חוץ מהמילה השלישית. צה"ל רוצה להסתמך על טכנולוגיה סלולרית כדי לתקשר עם חיילי המילואים? יואיל בטובו ויספק להם מכשירים (מוגבלים?) בעצמו. אני מאוד מקווה שצה"ל לא בונה על זה שיהיה לי GPS בסלולרי הפרטי שלי בעתיד הנראה לעין.
הגנת הצרכן אינה מבטאת ''זכות'' למוצר. 486447
צה''ל רוצה שתביא גם את האפוד הקרמי שלך מהבית. אם אתה חוזר לארץ כדי לעשות מילואים.
הגנת הצרכן אינה מבטאת ''זכות'' למוצר. 486460
ואם אתה חוזר לצורך מלחמה, תתכבד ותביא את הטנק שלך מהבית באותה הזדמנות.
הגנת הצרכן אינה מבטאת ''זכות'' למוצר. 486507
כל מהות שירות המילואים קשור בטבורו בהפרה גסה של הסדר הטבעי. אזרח נדרש להפסיק את מהלך חייו הרגילים למען פרוצדורה חיצונית כפויה ושרירותית. עניין הסלולאר הוא שולי וטכני. בעידן הקודם התקשרו קצינות הקישור למספרי בזק.
הגנת הצרכן אינה מבטאת ''זכות'' למוצר. 486510
את נכנסת כאן לנושא מאד סבוך שנקרא ''הסדר הטבעי''.בתחושת אצבע אני יכול לומר לך שמלבד המילואים, יש עוד עשרות תחומים שאינם מתנהלים על פי הסדר הטבעי.
הגנת הצרכן אינה מבטאת ''זכות'' למוצר. 486511
כמובן. התייחסתי כאן לסוגיית הסלולאר כרכיב זעיר במערך נרחב בהרבה של שירות המילואים.
הגנת הצרכן אינה מבטאת ''זכות'' למוצר. 486831
אני לא מקבל את הטענה הזו - לגמרי לגיטימי לדרוש מאזרח במדינה מספר חובות, כולל שירות המילואים (לקרוא לזה פרוצדורה שרירותית זה קצת מצחיק). עניין הסלולר הוא לא שולי. כי בניגוד למילואים, שנקבעו בחוק והם חובה של כל אזרח, הסלולר הוא לא דרישה שנקבעה בחוק, אין פיצוי לאזרח על השימוש בסלולרי שלו, ולא יתכן‏1 שאזרח שמבצע את חובתו בשירות מילואים יפגע בגלל שאין לו סלולרי. אם המדינה רוצה, תחייב נא בחוק כל אזרח להחזיק במכשיר סלולרי, ותדאג לאפשר זאת כלכלית לכולם.

1 משמע: יתכן, אבל זה רע
הגנת הצרכן אינה מבטאת ''זכות'' למוצר. 486834
אתה לא רואה את הדברים בעין פנימית, זה מייעל את החיים של כל החיילים, אחד בלי סלולר נהנה מכך שלחברו יש, לשניהם ייטב אם ישכימו את המחליפים בזמן, וכל אחד תורם משל עצמו כפי רצונו ויכולתו, האחד מנדב את הג'יפ שלו, האחד אמגזית וקפה, הסלולר הוא זניח יחסית.
היום בקופות גדודיות יש סעיף להוצאות ''מורל'', זה חכם ואפקטיבי, וכך גם ההתנהלות הפרטיזנית ההתנדבותית.
הגנת הצרכן אינה מבטאת ''זכות'' למוצר. 487528
אני לא רואה איך זה קשור בכלל לטענה שאני הבעתי בתחילה: שאין זה מן הראוי שצה"ל יבסס את המערך שלו על ההנחה שיש לי GPS (או כל שירות אחר) בסלולרי, או אפילו על כך שיש לי סלולרי.
הגנת הצרכן אינה מבטאת ''זכות'' למוצר. 487530
הענין הוא שצה"ל לא מבסס את התנהלותו בהנחה שיש לי סלולרי, לא טענתי כך ואיני מבין את הסיבה לטענתך: לא ראוי וכו'
הצבא מתנהל בכבדות מאז ומעולם, והחיילים מייעלים לעצמם את החיים.
הגנת הצרכן אינה מבטאת ''זכות'' למוצר. 487645
לא את, אבל אנה טענה גם טענה:

"בדורות הבאים של המערכות הממוחשבות מוכנסים גם נושאים מבצעיים לתמונה על הצג הסלולארי. אפליקציות כמו GPS אמורות להשתלב במגמה להדמיה, זיהוי והכוונה בזמן אמת. שדה הקרב העתידי מעולם לא היה כה מד"ב במציאות."

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים