בתשובה להאייל האלמוני, 02/08/08 2:07
בפז קונים דלק, בהונדה מכוניות... 486485
אשכרה עשיתי טבלה. ואני שמח לבשר לך שההבדל בין המסלולים זניח למשתמש הרגיל*.

* קרי פחות מחמש מאות דקות וחמש מאות מסרונים לחודש, לא חשוב באיזה יום.
בפז קונים דלק, בהונדה מכוניות... 486487
זה שונה ממשתמש למשתמש, לפי מספר דקות השיחה, החלק מתוכן שהוא לחברים, מספר המסרונים, השעות והימים בהם אתה משתמש ועוד מליון נתונים, המשתמש הרגיל, שלא יודע בכמה דקות שיחה הוא ישתמש בחודש הקרוב, לא יכול לעשות טבלה כזאת. מה שאני אומר זה שאם תוציא מהמשוואה הזאת את המחיר של הטלפון, תוריד ממנה משתנה אחד שהוא לא תלוי בשאר...
בפז קונים דלק, בהונדה מכוניות... 486525
מעניין שחשוב לנו כל כך לערוך השוואות כאלו.
לא מובן מאליו בעיני. הרבה אנשים קונים הרבה דברים בלי להתאמץ כל כך להשוות מחירים. משווים מקום אחד או שניים, ומקבלים החלטה. כאן אפילו אין כל כך איפה להשוות - המבחר לא כזה גדול. אלא שאנשים מסתובבים עם תחושה של צריך לעשות אופטימיזציה, אז החברות מספקות מלא מסלולים.
לחלק זה מאפשר אופטימיזציה, ולחלק אחר זה מסבך את החיים מדי, והם פשוט בוחרים מסלול אחד מבין השניים שהבינו, מבין העשרה שהציעו להם.
שוב, לא דבר רע. לעיבוד נתונים יש עלות, גם באיסוף המידע, וגם בהשוואתו. הגיוני בעיני לקבל את העובדה שאנו משלמים קצת יותר בשביל השקט הנפשי של לא להתעסק עם הניסיון לקבל תוכנית זולה במיוחד.
מצד שני, אסור להתעלם מהעובדה שהסיבוכיות אינה חלק בלתי-נמנע מהטכנולוגיה. לחברות יש אינטרס לשמור על קושי בהשוואה, מסיבות מובנות. גורם לאנשים לא לבחור את המסלול האידיאלי מצד אחד, אך זה ממש לא העיקר ולאו דווקא המטרה. בעיקר זה גורם לאנשים קושי להשוות בין הצעות של חברות שונות. זה גורם למעבר ביניהן להיות יקר יותר, גוזל יותר משאבים מהלקוח. אם בשל כך יישאר בחברה שלו, מה טוב. מאפשר לה לראות אותו קצת יותר כ'לקוח שבוי' או 'לקוח נאמן', תלוי במינוח המועדף עליכם...

זה שהתופעה קיימת עוד לא עונה על השאלה אם יש הצדקה להתערבות ממשלתית בנושא. בהחלט אפשר עדיין לומר שמי שקשה לו ההשוואה שישלם את מחירה בכסף, ומי שמעדיף לשלם בזמן ותשומת לב, יחסוך קצת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים