יש כיוון של פתרון 487772
הסוואת העלות בפועל מקשה על הצרכן לשלוט בעלויות השימוש. מצד שני, כפי שקננגיסר צרכן "אחראי" לומד מהר מאד לשלוט בהוצאות עד לרמה שמתאימה לו. אבל הוא יתקשה מאד לבדוק איזו חברה מספקת את השרות הזול ביותר מבחינתו. המעניין שתמונת המציאות הזאת דומה במקרים רבים כאשר מדובר באוליגופול.

צעד בכיוון הפתרון עשו הרגולטורים של המערכת הבנקאית (שגם היא בעצם אוליגופוליסטית) כאשר הורידו את מספר העמלות וקבעו זהות הגדרה של שלושת העמלות העיקריות (עיקריות מהבחינה שהן נקבעות לפי פעולות שרובנו נוהגים לעשות יום-יום כמו הפקדות, משיכות ועוד). לאחר שהתפרסמו השינויים (http://news.walla.co.il/?w=//1325903) היה לי קל מאד לזהות את ההבדלים בעלויות השרות בין 12 הבנקים (בעצם פחות כי 5 הם סקטוריאליים) והבנק איתו אני עובד כבר יותר מ-‏20 שנה.

הצעד הבא שלי היה לפנות לבנק שלי שיוריד עלויות. פנייתי נענתה בחיוב וזכיתי להנחה של 50% בעמלת בנקאות ישירה ובכך נפתרה הדילמה אם כדאי לי או לא לעבור לבנק אחר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים