בתשובה לסמיילי, 18/09/08 9:18
השתמטות, זה טוב ליהודים? 490644
1. *כ*שאתה אומר...

2. אני מתכוון לכך שהוא התפתח כי היתה בו תועלת לפרטים שאימצו אותו, וגם כיום הוא מיטיב עם חסידיו באופן כללי (בגלל מנגנונים חברתיים שמתגמלים את האדם המוסרי). ההסתייגות "באופן כללי" מתיחסת לכך שלא כל מעשה מוסרי פרטני מתוגמל, וגם לכך ששקרנים מוצלחים יכולים להפיק תועלת מחוסר המוסריות שלהם.
השתמטות, זה טוב ליהודים? 490648
1. טוב, תודה.

2. נגיד שזה נכון, אז מה? הרי גם אי המוסריות התפתחה, כנראה, באותו אופן, אז לכאורה אין הבדל ביניהם? חוץ מזה, אומרים שהיד שלנו התפתחה מהרגל הקדמית של איזה סב קדמון....
השתמטות, זה טוב ליהודים? 490652
אולי תבהיר לי מה בעצם אתה שואל, אני מתקשה להבין.
השתמטות, זה טוב ליהודים? 490654
אני מנסה להבין מה רצית להגיד במשפט השני בתגובה 490528. זאת סתם היתה הערה היסטורית?
השתמטות, זה טוב ליהודים? 490658
עכש"ז רציתי להגיד ש"תועלתנות" ו"מוסריות" אינם הפכים. אנא אל תשאל אותי "אז מה?" כי לא אדע מה להשיב.
השתמטות, זה טוב ליהודים? 490679
(בסדר, בלי "אז מה?") מה אני אמור להסיק מכך שהם לא הפכים?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים