בתשובה לאסף שרעבי, 21/12/01 1:05
מתוך גלובס 49120
הערבים גרים במקומות שמעולם לא השקעו על ידי המדינה כספים מה שמנה מתעשיה להתפתח בצורה נורמלית ויציבה, זה גרם לחוסר בעבודה.
מצד שני לא סתם קיים המושג עבודה ערבית, אני לא יודע לגבי ערבים ישראלים אבל בדואים מעטים שבאו לעבוד בחווה שלנו בחקלאות באמת עבדו (אילו שכן עשו עבודה מדהימה ועד היום הם עושים אותה.) אבל רובם הגדול עצלנים שסרבו לעבוד כמו הישראלים, בנוגע לפלסטינים הם עשו עבודה גרוע אפילו יותר מהם ברוב המקרים.

אני לא אומר שהערבים במדינה שונים בהרבה משאר הישראלים במדינה בנושא זה(אגב הערבים במדינה הם ישראלים בדרך כלל.)

האשמה שלי בנושא המובטלים היא האשמה של שנים והיא מניסיון רב. בנושא, בעיקר בעבודות ללא מזגן או שצריך להפעיל בהן שרירים.
הסיבה שהחקלאות בארץ דורשת עובדים זרים היא בעיקר כי היא לא מוצאת עובדים שמוכנים לעבוד, וגם כאשר מחייבת המדינה אנשים להגיע הם עושים עבודה גרועה בשביל שיאמרו שיש חוסר התאמה, אתה יודע כמה פעמים ביקשו ממני מובטלים שנשלחו מהלשכה לעבוד בחווה פתק של חוסר התאמה עשרות פעמים ואולי יותר.
ספר לי איך במקום עבודה שבין דימונה לירוחם לא ניתן למצוא עובדים שמוכנים לעבוד בחקלאות, ואם הסיבה היא עבודה קשה ספרר לי למה מפעלי ים המלח אמרו אותו הדבר על האנשים הללו, ולמה כל ישובי הסביבה לא מצליחים למצוא ידיים עובדות?

באזור הנגב ישנה עיר בדוהית שבה המדינה ניסתה לאכסן את הבדוהים של אזור (שמה רהט) העיר הזו הפכה למשכן של פושעים ומסוממים ללא עבודה משום שהמדינה לא העבירה לה אפילו סכום זעום בצורה יחסית למה שהיא העבירה למשל לבאר שבע, מפעלים ישראלים לא קמו שם גם מהסיבה הזו וגם מסיבות דומות שבחלקן הכרה עם סוג אוכלוסיה שלא אוהב לעבוד.

האוכלוסיה הערבית בישראל עובדת כן באזור חיפה ולא מובטלת שם (או מובטלת הרבה פחות יחסית לאזורים אחרים) אולי כי היא מוכנה לעבוד שם. לכל מקרה אני לא יודע מי מנה מהאוכלוסיה הערבית להקים מפעלים , מניסיון המדינה פריע להם בדיוק כמו שהיא מפריע לאילו שאינם ערבים (והיא מפריע היטב)

לא אני לא אקבל את וועדת טל אני גם לא אקבל את נושא חוק משפחות ברוכות ילדים ועוד כל מיני דברים שבהם אני הופך על פי החוק ללא שווה לאוכלוסיה מאוד מצומצצמת במדינה.
נכון אני אישית לא יכול להשפיע לא על זה ולא על זה אבל זה עדיין לא אומר שאני צריך לקבל את זה, למעשה במידה ודמי האבטלה ואו ההקצבות לישיבה מטעם המדינה יפסיקו ימצאו את עצמם בני הישיבות או עובדים או הולכים לצבא ואז עובדים כי בלי קמח לא תצא תורה.
כל עוד המדינה מוכנה לכלכל אותם אין להם סיבה ללכת לעבוד ברגע שהיא תפסיק לא תהיה להם ברירה, אני לא רואה איך בארצות הברית הם מצליחים גם לשבת בישיבה וגם לעבוד אולי בגלל חוסר בעצלנות גורפת.

לגבי העולם מדובר באולוסיה שעוד לא למדה מה היא עצנות ישראלית ויום יבוא וגם היא תצטרף למעגל הלא רוצים לעבוד.
להזכירך אנשי העליות והאנשים שהקימו את המדינה כן עבדו בחקלאות ובבנין ובכבישים גם בגילים מאוחרים כי לא הייתה להם ברירה, היום יש ברירה והיא הכיס שלי ושלך כל עוד אנחנו עובדים.
מתוך גלובס 49138
אני חושש להיגרר כאן לדיון ארוך נוסח רועי-סמיילי.
אז נסכם שאנחנו לא מסכימים.
מתוך גלובס 49144
האם אנחנו פה לא בשביל לדון?
מה רע בבויכוח כל עוד הוא מכניס בתוכו דבריים עניינים ולא נאצות וגידופים
היזהר לך 49145
בדיון ההוא יש להם כבר מעל ל-‏30 הודעות תחת הכותרת "נסכם", ולא נראה שהסוף קרוב.
היזהר לך 49174
לא חובה לקרוא כל הודעה.
ישנם דיונים ארוכים נוספים באייל בין אנשים שונים ובין אותם אנשים, לא מעניין פשוט על תיקרא גם אני עושה את זה בדברים שלא מעניינים אותי.

כן מעניין אני עוקב אחר מהלך העיניינים.
מתוך גלובס 49204
באוכלוסיה הערבית באיזור חיפה שונה מאוד מהאוכלוסיה הבדואית (בדואית, לא בדוהית) בנגב, ברור שיש הבדל גדול בין תושבים של עיר גדולה ובין נוודים שגרו באוהלים באמצע המדבר ורעו עיזים.
מתוך גלובס 49235
לא טענתי שאין הבדל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים