בתשובה לכבשה, 06/11/08 15:45
אני הייתי רוצה לראות את הראיון 494963
לגבי ההסתיגות, אני חולק על הפרשנות שלך לתגובות של אבי ושלי. נדמה לי שהיא קטנונית.

===>"אני מבין שלשיטתך עדיף למחוק מתוך סירטי תעודה על רוצחים ורשעים למיניהם, את מושאי הסרט ולהחליף במספר-כל-יודע?"

(מי הזכיר דמגוגיה?).
לא. אין לי התנגדות שיראו, למשל, את סרטי שיחזור הרצח או הקלטות המשטרה מהחקירה וההודאה ברצח, או גם סרטים ארכיוניים על הסביבה, המשפחה, מוסדות החינוך והתנועות שבהן התפתח הרוצח.
כל אלו עונים על הצורך "לדעת כמה שיותר על הנושא". (אם כי נראה לי חשוב לעשות זאת במידה והשוואה לנושאים אחרים - כמו האישים שהזכרתי).

===>"לא מדובר בדובר אינטרסנטי, מסוג עורך הדין של..."

לדעתי בדיוק בזה מדובר. יש לו שני אינטרסים לעניין זה:
1. אינטרס אישי - להראות שהיו נסיבות מקלות לרצח, כמו "ממומחי בטחון אמרו שאוסלו = אסון".
2. אינטרס פוליטי - להסיר את האחריות מהמחנה שלו (הרבנים) ולהעביר אותה למיינסטרים. כאילו "זה לא במצוות הרבנים אלא כתוצאה מדברי שרון".

אני חושד שטענות כאלו הן שיקריות ולכן לא מלמדות אותנו על הנושא. אבל גם אם הן אמיתיות, לא צריך לשמוע אותן מפי הרוצח. את המידע הזה אפשר להעביר בהודעה בגוף שלישי "רוצח ראש הממשלה אמר שביצע את הרצח בגלל דבריהם של גורמי בטחון ולא רבנים". לטעמי אפילו זה לא מידע מעניין (זו רכילות) ולכן אני מרשה לתקשורת לקבור אותו בשקט. אבל מי שאוהב רכילות זכאי למידע הזה יחד עם חדשות על התפתחות בנו של הרוצח (שגם מהן לא נלמד על הנושא)

לסיכום, באופן עקרוני: כדי לדעת יותר על הנושא צריך להציג בפנינו חומרים על אירועים שהתרחשו לפני 4.11.95. דעותיו ופרשנותו של הרוצח דקה אחרי הרצח (שלא לדבר על שנים אחריו) לא תלמד אותנו כלום. והרצון לצפות בו נובע לדעתי מהמשיכה הפרימיטיבית לצפות בעיוותים - "אמא תראי, הנה גיבנת".

כמובן, בכל עניין, תוכל למצוא מי שינמק מציצנות בזכות הציבור לדעת, למשל את צבע התחתונים של ליבני. אני לא משתכנע.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים