בתשובה ליהודי, כמובן, 14/11/08 14:08
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496018
אולי בגלל שהדעות הליברליות (סליחה, סמוליניות) אינן אמונה ''דתית-משיחית-פנאטית ב''זכויות האדם'' וב''דמוקראטיה''''.
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496022
אז מה הן, לדעתך?
הערה: אין לצפות שסמולמני שיודה בכך, ש"השקפותיו הליבראליות" הינן, למעשה, בגדר "דת", משום שבכך ישמוט את הקרקע מתחת לרגליו ה"נאורות".
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496028
אני מודה בכך‏1. שום דבר לא נשמט מתחת לרגלי.

__________
1 שהטיפול של השמאל הישראלי‏2 בסוגיית רוצח ראש הממשלה מגלה מבוכה רעיונית, סטנדרטים כפולים, בלבול כללי, פוביות, יציאה מפרופורציות ואמוציות שמשבשות עליו את דעתו (וכל זאת תחת אין סוף פלפולים, רציונליזציות ושכנוע עצמי).

2 אבל לא רק או בעיקר השמאל. אופן הטיפול בסוגיה נובע מגישות, בקרב הציבור הישראלי ונבחריו, שהן לגמרי בקונצנזוס.
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496032
המבוכה הרעיונית לכאורה, עולה רק כשמנסים להכליל אנרכיסטים מיליטנטים עם סתם מינימליסטים ללא דגלים.
''מחנה השמאל'' זה מושג ערטילאי שעולה רק בזמני הבחירות.
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496053
"מחנה השמאל" איננו מושג ערטילאי יותר ממושגים כמו "יהודים", "שמרנים" ,"ימין קיצוני" וכו'.

אם יש צורך להיות יותר קונקרטי ופחות "ערטילאי": המבוכה הרעיונית קיימת (לא לכאורה) בקרב מצביעי מפלגות שמאל, כגון מפלגת העבודה ומרצ.

מצד שני, גם הצביעות המוסרית של חוגי הימין הקיצוני, אשר לפתע פתאום מושגי זכויות האדם משתרבבים לטיעוניהם (כאשר המערכת מטפלת ב"אחד משלהם" כפי שהיא נוהגת כבר שנים, כעניין של שיגרה, בתושבים אחרים במדינה זו), זה לא משהו להתגאות בו.
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496041
אצלנו, היהודים, נהוג לומר במקרה כגון דא: מודה ועוזב - ירוחם. ישתבח שמו.
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496054
אצלכם, היהודים, גם מתנצלים על טענות מוטעות ו/או שקריות? (כגון זאת שבתגובה 496022)
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496057
לפעמים, כמו כולם.
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496034
מרק עגבניות עם קרוטונים.
הערה: אין לצפות לכך שמישהו עם רמה מינימלית של שכל ישר יטען שהשקפת עולם ליברלית היא "אמונה בכוח עליון או בכוחות עליונים וקיום מערכת החוקים, הטקסים, המצוות והמנהגים הקשורים בה" (ההגדרה של דת עפ"י רב-מלים).

והערת אזהרה: כן, כל תפיסת עולם מבוססת על אי אילו אכסיומות. מכאן *לא* נובע שכל המערכות האקסיומטיות, או תפיסות העולם הבנויות עליהן, שקולות.
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496039
תודה, שכ"ג. פתרת לי בעייה שהציקה לי.
לכל דת יש ספר קדוש, וכל הזמן תהיתי, מהו הספר הקדוש של בני הדת הליבראלית. עד שבא שכ"ג וגילה לי, שהספר הקדוש שלהם הוא "רב מלים" !
תודה רבה, שוב.
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496046
לכל היותר אתה רשאי להסיק ש"רב מלים" הוא הספר הקדוש שלי ושל חסידי (קהילה מובחרת שהצטמצמה ב- 50% עם מות החתול שלי), למרות שגם אז אתה מדבר שטויות. זה שאתה מדביק את השמות "דת" ו"קדוש" לעניינים שאין ביניהם לבין דת וקדושה דבר וחצי דבר נראה לך בטח כשיא התחכום. לי זה נראה בעיקר טפשות מהסוג המצוי בשפע אצל מחב"תים והצאן הקדוש[!] שלהם.

אורי פזים לא מתים, הם רק מתחלפים (בעצם גם זה לא בטוח).
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496049
קשה לי להאמין שמי שמציע למחוק את ספר ויקרא הוא מחב''ת.
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496051
לא אמרתי שהיהודי הוא מחב''ת, וגם לא התכוונתי לרמוז לכך, אבל פגשתי את הטענה שהחילוניות היא ''דת'' אצל מחב''ת (נוצרי, במקרה).
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496056
אני רוצה להתייחס ל"אתה מדבר שטויות".
אז ככה: אני מאד אוהב את דרך כתיבתך. היא מתוחכמת, קולחת ומשעשעת. אני מקנא בכשרונך, עליי להודות. לכן, אגב, אין לי שום ספק, שאתה ממוצא יהודי. אבל לגבי תוכן כתיבתך - אכן, כתיבה אינטילנגנטית ואפילו חכמה למדי, אבל לא מספיק חכמה. מה לעשות, לא כולם מושלמים.
ואגב, כולנו - לא רק אורי פזים - מתים או מתחלפים.
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496058
אכן, לא כולם מושלמים. אני שמח שהצלחנו למצוא הסכמה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים