בתשובה לאיציק ש., 16/11/08 14:13
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496059
השאלה מעידה על עצמה, שיש לך ספק לגבי תשובתי.
תוכל לספר לנו מה גורם לך לספק הזה, שגרם לך לשאול את שאלתך המוזרה?
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496064
אני פשוט רוצה לדעת. זו איננה שאלה של עו''ד שיודע את התשובה.
מה שכתבת קודם העלה אצלי את התהיה.
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496067
חבל שאינך מוכן לחשוף את הסיבה לתהייתך.
לא אנהג כמוך ולשאלתך אשיב כך: לא חשבתי על העניין לעומקו, ולכן אוכל לומר, כי על פני הדברים נראה לי, שיהיה נכון להחיל את המשפט הפלילי הנוהג בישראל גם על הגויים המתגוררים בארצנו, ללא אבחנה בינם לביננו, היהודים.
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496069
תשובתך עונה על תהייתי. לא הסיפא אלא הרישא. "לא חשבתי על העניין לעומקו". כלומר, במחשבה מעמיקה יותר אתה גם יכול להגיע למסקנה שהצעתך לא להטיל עונשים מתייחסת רק ליהודים. האם הבנתי אותך נכון?
בתור היסטוריון שנוהג לשבור את השיניים 496132
לא הבנת נכון, כמובן.
אני מבחין בין דיני מלחמה לבין המשפט הפלילי. דיני המלחמה מסדירים את כללי ההתנהגות שלנו כלפי מי שמוגדר כ*אוייבנו* וכמובן שלא כל ה"גויים" הינם אוייבנו, כפי שלא כל ה"יהודים" הינם אוהבי ישראל.
אני זקוק למחשבה עמוקה יותר, כדי לגבש עמדה בדבר היחס הראוי בין שני סוגי הדינים הללו ותחולתם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים