בתשובה לידידיה, 16/11/08 4:21
התלבטתי בין 496180
פטנט הוא גילוי הידע בתמורה להגנה לזמן מוגבל (כיום: 20 שנים). לכל אחד אמור להיות הידע איך להשתמש בפטנט. עד לתפוגת הפטנט החוק מרשה לבעליו את השליטה על השימוש בפטנט. מרגע שהפטנט פג, המגבלה הזו נעלמת.

המטרה היא לתת לממציא מוטיבציה לגלות את הסוד ולהבטיח לו יתרון זמני בניצול הסוד. אולם הפטנט עדיין שואף לקדם את מאגר הידע של החברה: בתום פרק הזמן המוגבל, המגבלה נעלמת. אם הממציא לא השכיל לנצל את היתרון שהיה לו תוך 20 שנים, ממילא אין לו זכות קיום ואנו נרוויח לפחות את הרעיון הטוב.

20 שנים הם בערך שני מחזורי פיתוח אפילו בתעשיית התרופות. לכן הם מספיק זמן כדי להחזיר השקעה. בתחומים אחרים 20 שנים הם אולי אפילו יותר מדי, מכיוון שהסוד מאבד לחלוטין את ערכו לחברה בשל טכנולוגיות טובות יותר.

חברת לגו השתמשה בפרק הזמן הזה ע"מ לבסס את שמה וע"מ לפתח מוצרים נוספים. השם Lego מופיע על כל לבנה שהם מוכרים ולמיטב הבנתי לא נחשב גנרי. לכן המתחרים שלהם לא יכולים לטעון שהם מייצרים "לגו". לא ברור מה ערכו של השם הזה, אולם הוא לא חסר משמעות.
אתה מבלבל בין פטנט לסימן מסחר 496202
אתה מבלבל בין פטנט לסימן מסחר 496220
אני מודע היטב להבדל: הפטנט מעניק יתרון זמני. באותו הזמן אפשר לבסס, לדוגמה, מוניטין למוצר או לחברה (אשר ייתן ערך לסימן המסחר)
אתה מבלבל בין פטנט לסימן מסחר 496258
לא אמרתי שאתה לא מודע להבדל, רק שבתגובה שלך אתה מבלבל בין השניים. זה הכל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים