בתשובה לזהריקו, 12/12/08 22:25
לא נראה לי הגיוני. 498258
זכורתני מספרים שקראתי על אנשים שטעו בג'ונגל ונאלצו לאכול קופים, שההרגשה היתה זיפת, עקב הדמיון לבני אדם (הטעם, כרגיל: מזכיר תרנגולת). קל וחומר ניאנדרטלים.

חברות ציידים-לקטים מתאפיינות בצפיפות אוכלוסין דלילה מאוד, ולעיתים נדירות סובלות רעב ארוך (פשוט כי תמיד אפשר לנדוד הלאה, ולמצוא משהו). לא סביר שההומו ספיאנס היו רעבים עד כדי כך שילכו לצוד אנשים אחרים דווקא, במיוחד באזורים בהם ניתן למצוא חיות אחרות, שמחזירות מלחמה פחות.

אליבא דג'ארד דיימונד (רובים, חיידקים ופלדה), קניבליזם התפתח בעיקר באזורים בהם היה מחסור בחיות גדולות. האזורים בהם חיו רוב הניאנדרטלים והספיאנס אינם כאלה.
לא נראה לי הגיוני. 498270
בניגוד לאמונה הרומנטית, רוב העדויות מצביעות על כך שחברת הציידים-לקטים סבלה מרעב כמעט קבוע.
לא נראה לי הגיוני. 498275
לא.
אצל הבושמנים, היום - קרי, חברת ציידים לקטים שחיה באזור לא קל, מזון שאשה מלקטת ביום אחד, מספיק לעיתים ל-‏3 ימים למשפחה. הבושמנים מקדישים בין 12 ל-‏19 שעות בשבוע למציאת מזון. וקל וחומר אנשים באזורים פוריים יותר, לפני המצאת החקלאות.
ציידים לקטים נסמכים על מגוון מזונות רחב - כולל מינים רבים של צמחים שאיכרים ורועים לא תמיד רואים בהם אוכל, והסיכוי למצוא מזון גדול.

אגב, לפי מה שקראתי, זה גם ניכר בשלד. רעב משאיר עקבות על העצמות, ועדויות לרעב נמצאות על שלדים של איכרים, אבל לא על שלדים של ציידים-לקטים, מהסיבה הפשוטה שרעב של איכרים הרבה יותר ממושך.
לא נראה לי הגיוני. 498278
אני לא יודע מאיפה את לוקחת את המידע שלך, אבל אין לטענות שלך שום עדות מהימנה ברשת.

סתם ככה, בשביל השעשוע, שתי תמונות, http://www.poltour.co.za/Media/Bushman.jpg http://www.isawsven.com/images/fatman1.jpg בלי לקרוא את הכותרת, איזה מהם הוא בושמן?
לא נראה לי הגיוני. 498302
אולי היא מושפעת מ- "The Third Chimpazee" של ג'יירד דיאמונד.
לא נראה לי הגיוני. 498427
הבושמן נראה לי רזה, אבל ממש לא מורעב.
לא נראה לי הגיוני. 498271
בנוסף למה שכתב האייל האלמוני- נראה לי שהטענה היא שהספיינסים ממילא הרגו את הניאנדרתלים, אולי בקרבות טריטוריה, כך שאכילתם היתה רווח צדדי נקי.
אגב, הטענה מתבססת על מציאת שרידי ניאנדרתלים אכולים (עצמות שבורות וכו') במקומות הישוב ‏1 של הספיינסים מהתקופה.

1 מערות? עיירת כלונסאות עלי אגם? לא זוכר.
לא נראה לי הגיוני. 498276
הממ. שובע לא שולל קניבליזם טקסי. ולא את הצעד ההגיוני, שאם כבר יש לך בשר טרי ביד, למה לך ללכת ולכתת את רגליך בחיפוש אחר בשר אחר על העץ.

יש לך לינקים יותר משכנעים מ"יש מי שחושב ככה"?‏23
1 כנראה מערות. או אוהלים מאולתרים. עיירות הכלונסאות באגמים נוסדו, כמדומני, הרבה אחרי שהניאנדרטלים נאכלו או אוכלו כולם.
2 יש גם אנשים שטוענים ברצינות שמוצאם של יהודי אשכנז מהכוזרים. במיוחד הבלונדינים שבהם.
3 כוונתי, למאמרים. לא לטוקבקים.
לא נראה לי הגיוני. 498283
אני לא טוען שאכלנו את הניאנדרתלים, או שלא אכלנו אותם, וודאי שלא הבאתי את הקישור כ"הוכחה" לכך שאכלנוהם. הערתי המקורית היתה בבדיחותא דדעת ‏1, והקישור היה רק דוגמא לכך שיש מי ש'שמע' (כולל אני) שהם היו הבראנץ' שלנו, ובשביל זה לא צריך הוכחות משכנעות כ"כ, זו סה"כ טענת קיום סטטיסטית ומשעממת.
מאחר שבאמת יש מי שחושב שהאשכנזים כוזרים המה, הערה מבודחת בנושא (כגון "לא טוב לך לשמוע מוזיקה מזרחית? תחזור לכוזריה!") עשויה להתאים בסיטואציה רלוונטית.
אגב, חיפוש קצר בגוגל לא הביא לי תוצאות מעניינות.

1 סליחה עם דוברי הארמית על התחביר הלא תקני.
לא נראה לי הגיוני. 498286
תוצאות מעניינות בקשר למה, לכוזרים או לניאנדרטלים?
לא נראה לי הגיוני. 498287
לאחר דין ודברים עם מקלדתי, שניהם.

"מה כוזרי חכם כמוך מחפש בארץ כנען- תחזור למכורתך כוזריה!"
לא נראה לי הגיוני. 498405
חלק מיהודי פולין לא יהודי אשכנז.
לא נראה לי הגיוני. 498415
יהדות פולין היא חלק (נכבד) מיהדות אשכנז.
לא נראה לי הגיוני. 498420
זה אינו סותר את מה שכתבתי. רוב יהודי פולין הגיעו מאשכנז (מכאן האידיש שבה דיברו). יש שחושבים שחלק מהיהודים לא הגיעו מאשכנז אלא מהאיזור בו היתה ממלכת הכוזרים .
לא נראה לי הגיוני. 498421
זה גם לא סותר את מה שאני כתבתי.
לא התכוונתי לפתוח שרשור כוזרים.

מה שכתבתי הוא "יש גם אנשים שטוענים ברצינות שמוצאם של יהודי אשכנז מהכוזרים. במיוחד הבלונדינים‏1 שבהם".

לא "חלק מיהדות פולין" - "מוצאם של יהודי אשכנז". כו-לם.
זה היה בתור דוגמא לזה שיש אנשים שחושבים כל מיני דברים.

_______________
1 למותר לציין שהכוזרים היו עם תורכי, ושכיחות הבלונד מהם והלאה.
לא נראה לי הגיוני. 498303
ואולי אתה מתבלבל עם תקופה אחרת ועם זנים אחרים של הומנואידים. נדמה לי שב"בראשית היתה אפריקה" מוזכרות העצמות והגולגלות האלה‏1 בזמן אחר ועם מינים שונים.
____________
1- או לא
לא נראה לי הגיוני. 498326
עד כמה שאני יכול לסמוך על עצמי, אני "זוכר בבירור" שמדובר בניאנדרתלים ובנו. כאמור, שיטוט באינטרנט מוצא עוד אנשים ש"יודעים" או ש"שמעו" שהניאנדרתלים אכלו אותה כשאכלנו אותם, כך שפחות סביר שמדובר בעיוות שלי של מידע אחר (כי זה דורש מעוד אנשים לעשות את אותו עיוות). בכל מקרה, זה לא מחייב שאותו מידע נכון, או שהומנואידים אחרים לא איש את רעהו חיים בלעו ‏1.

1 במילותיו של פרופסור דניאל הרשקוביץ', המנהיג החדש של הבית היהודי, על צמצום איברים במשוואות.
לא נראה לי הגיוני. 498327
1 למה חיים? הרבה יותר הגיוני שבשלו אותם. יותר טעים.
גם סביר להניח שהרגו אותם קודם. מי שחי מתנגד שיאכלו אותו, ועלול להאבק. זה פוגם בהנאה. כשאתה אוכל אתה רוצה לנוח. וגם חשוב ללעוס קודם. לא לבלוע ישר.
לא נראה לי הגיוני. 498329
"ש: איך מכניסים תינוק לבלנדר?
ת: קודם הרגליים, כדי לראות את הבעות הפנים"

כמובן שבטרם האכילה חותכים את גפיו של הנאכל ועוקרים את שיניו (שלא ינשך, המניאק), וכך ניתן לאוכלו בעודו נוטל חלק פעיל בשיחה שסביב שולחן האוכל, ואולי אף זוכה למנה מעצמו (בתנאי שיטחנו אותה עבורו, כי כאמור שיניו כבר לא באמתחתו ‏1).

1 מדובר בשיניים תותבות אותן הוא נהג לשאת באמתחתו.
לא נראה לי הגיוני. 498333
טוב. אז להאבק ממש הוא לא יכול, אבל הוא עדיין מילל. אתה באמת אוהב לאכול ברעש?
לא נראה לי הגיוני. 498334
לפי תיאורי הזוועה של זהריקו נשמע שהיללות הן הכיף שלו.
לא נראה לי הגיוני. 499222
לא בטוח שיילל, אולי הוא דווקא ישמח לאכול איתך. שמעת על ברנרד יורגן?
לא נראה לי הגיוני. 498428
אני חושבת שזה הזמן להזכיר שיש עוד מקורות מידע חוץ מהאינטרנט, ושבמקרה הזה ובתחום הזה, הם כנראה גם מהימנים ועשירים יותר ממנו.
לא נראה לי הגיוני. 498436
מה המקרה הזה?
לא נראה לי הגיוני. 498442
המקרה שבו אתה לא מוצא סימוכין מהימנים באינטרנט.
לא נראה לי הגיוני. 498443
לא חיפשתי סימוכין לתשובה לשאלה "האם נאכלו הניאנדרתלים", אלא לשאלה "האם יש אנשים, כולל הדיוטות, שחושבים (או חושבים שיש רבים שחושבים) שיתכן שהניאנדרתלים נאכלו ע"י הספיינסים (ולכן ישתעשעו מהמשפט 'אם הניאנדרתלים יקשו עלינו, נעשה מה שעשינו בפעם הקודמת שהתגלעה ביננו מחלוקת- נאכל אותם')".
המשפט השני אינו היגד מדעי אלא בסה"כ דיווח על תצפית, ואין צורך לכתת רגליים בספריות עבורו, מה גם שתשובה עליו לא תינתן בספריה. השאלה היא לא האם התיאוריה נכונה, אלא האם יש מי שמאמין בה.
התשובה היא כן, כי כשכתבתי פרטי טריויה עבור יומן 2007 של "השמיניה", כתבתי שזה מה שקרה ‏1, וחזקה על הקורא הצעיר שאני צודק.

1 אל תתפסו אותי במילה
לא נראה לי הגיוני. 498450
מה פירוש "מקורות מחוץ לרשת"? על מה את מדברת? חיזרים?
לא נראה לי הגיוני. 498454
שידורי רדיו בגלים קצרים.
לא נראה לי הגיוני. 498457
אה, חשבתי שעל החברה הלאומית למים.
לא נראה לי הגיוני. 498464
ל-‏1 אני מבין שיש דור של טכניונאים שגדל על המורשת הזו. אני חייב להשוויץ שהקדמתי אותו בשנייה, אם כי רק בלב, באבחנה שיש פסוק במקורות המתאר גם את מה שקורה בגזירה חוזרת ונשנית של איקס-כפול-אִי-בחזקת-איקס. מושאר כתרגיל לקורא.
לא נראה לי הגיוני. 498466
"מושאר כתרגיל לקורא."
אתה כבר מתנהג כמו פרופסור.

אפשר להתנהג כמו סטודנט טיפוסי ולשאול האם תהיה מוכן לפרסם את הפתרון (מחר, כך שלחרוצים יהיה זמן לפתור לבד)?
התפקיד עושה את הירדן 498467
אולי זה משום שירדן פיתח הרגלים מסויימים כעורך מדור ''האייל ששאל''. חוץ מזה גם כשמישהו ''זורק'' חידה שלא במסגרת המדור, כמו הפעם - יש כאן אנשים שאוהבים להתמודד עם אתגרים והם לא מצפים שהפתרון יפורסם ע''י בעל החידה תוך יום אלא שיישאר להם קצת יותר זמן להתייעצויות, רמזים וכו'.
לא נראה לי הגיוני. 498468
כן.
לא נראה לי הגיוני. 498504
בדוחק: ישעיהו ט, י"ט.
ובדוחק רב יותר: שמות א' י"ב.

בקיצור, תנו לי עם הגונג.
לא נראה לי הגיוני. 498517
הרשקוביץ ואנוכי חשבנו על מה שהגדרת כיותר בדוחק (לא פחות מהדיוק בתיאור, חשובים גם הקוצר והקליטות, כן?).
לא נראה לי הגיוני. 498532
לגבי הפיתרון הראשון - האם חיפשת בקונקורדנציה‏1 את המילה "יגזור", או שזכרת בעל-פה (כולל מיקום מדוייק) את הפסוק הלא מאוד מפורסם הזה?

______
1 אנא החלף את המילה האחרונה ב"גוגל".
לא נראה לי הגיוני. 498539
מה אתה חושב?
לא נראה לי הגיוני. 498546
אם הדיון הזה היה מתקיים בכל פורום אחר, לא הייתי צריך אפילו לשאול. אצל כותבי האייל הכל יכול להיות.
לא נראה לי הגיוני. 498547
לא הבנתי.
לא נראה לי הגיוני. 498548
רוב מכריע של האנשים בארץ לא זוכרים בעל פה את ישעיהו ט, י"ט. לכן אם הייתי גולש בפורומים של ynet (בתור דוגמא) ומישהו היה מצטט את הפסוק הזה, הייתי משוכנע כמעט לחלוטין שהוא חיפש את התשובה בגוגל.

אבל משתתפי האייל הם ברובם אנשים משכילים בהרבה מהממוצע, ובעלי ידע קולקטיבי פנומנלי. כך שאני בהחלט מוכן להאמין שהשוטה זוכר את הפסוק הזה בעל פה. (או את כל ספר ישעיהו. או את כל התנ"ך. כבר מזמן הפסקתי להתפלא)

עכשיו מובן?
לא נראה לי הגיוני. 498550
השוטה? השוטה לא קרא בתנ"ך מאז כיתה ב' (1878).
לא נראה לי הגיוני. 498552
חשבתי שכשהשוטה היה בכיתה ב' עוד לא כתבו את התנ''ך...
לא נראה לי הגיוני. 498773
קרא ? מי את חושבת הציץ מעבר לכתף בשעה שהפסוק נכתב ?
לא נראה לי הגיוני. 498554
באמת אין מה להתפלא. ספר שאתה בעצמך כתבת והוא הפך ללהיט כזה? הגיוני שתזכור בע"פ.
לא נראה לי הגיוני. 498562
דודי, חילוני קנאי אגב, נהג לדעת את כל חמשת החומשים בע''פ. הוא ניסה פעם ללמד אותי, אבל זה הסתיים בפסוק הראשון (בהגיה תימנית כבדה). הסתפקתי בלימוד פרק א' בישעיהו בע''פ בעברית ממוצעת, כטוב ליבי בשמירה בצבא.
לא נראה לי הגיוני. 498736
אני? אני צריך להסתכל בת"ז כששואלים אותי לשמי.

(לקראת הבגרות בספרות, קצת לפני סוף המאה התשע עשרה, למדתי בע"פ כמה אלפי שורות של יהודה הלוי וביאליק. יום לאחר הבחינה הייתי שוב לוח חלק)
לא נראה לי הגיוני. 498744
כל כך מהר נכנס ביאליק לבחינות הבגרות? כי עד כמה שאני זוכרת בסוף המאה ה-‏19 הוא רק התחיל לכתוב, ואת השירים שלו אותם לומדים לבגרויות הוא כתב רק בתחילת המאה העשרים. מצד שני, מה אני יודעת. אני תוצר של מערכת החינוך הישראלית של סוף המאה העשרים.
לא נראה לי הגיוני. 498747
רגע, ביאליק זה לא ההוא שכתב את האודיסיאה?
לא נראה לי הגיוני. 498748
שאול טשרניחובסקי.
(יעקב לונדון כתב את אודיסיאה בצפון)
לא נראה לי הגיוני. 498812
(וארתור סי. קלארק כתב את אודיסיאה בחלל)
לא הגיוני. 498814
קנט קלארק כתב את ''סופרמן, חיי ניטשה''.
לא הגיוני. 498816
ניטשה כתב את ''כה אמר זרטוסטרה''.
לא הגיוני. 498819
הוא כתב את זה על עורות של שבעת אלפים פרים לבנים!
לא הגיוני. 498844
אני מקווה מאוד שלא.
לא הגיוני. 498847
זה קטע כזה של דתיים, אין מה לעשות נגד זה.
לא הגיוני. 498851
של פרים דתיים? חשבתי שהם דווקא טיפוסים חילוניים למשעי בדרך כלל.
לא הגיוני. 498856
לא חילונים, חופשיים.
לא הגיוני. 498882
פרים חופשיים? הם לא מגודרים במכלאה?
לא הגיוני. 498896
רק הדתיים שבהם, מטעמי מצפון.
לא הגיוני. 498897
דתיים מטעמי מצפון?
ואני לתומי חשבתי שהדת היא תחליף למצפון.
לא הגיוני. 498898
הדת היא תחליף לאופיום (אם כי לא באותן האיכויות).
498972
ניסיתי דת, ניסיתי אופיום. זה לא באמת תחליף.
לא הגיוני. 498904
אני מניח שאתה צוחק, אבל ליתר ביטחון אני רוצה לומר שזה ממש לא נכון. אני מכיר אנשים דתיים שמתחבטים בשאלות מוסר ומצפון ושזה מרכז הווייתם.

בזמן האחרון אני קורא שוב בכתבי הרב סולבייצ'יק. בעבר לא התחברתי אליו, והיום אני לא מבין כיצד יכולתי להיות כל כך אטום לעוצמה של האיש. ברשותך, אני מעתיק לכאן קטע מתוך אחת הערות השוליים הראשונות ב"איש ההלכה". סתם, כי אני נהנה ממנו כל כך:

"...הדעה השולטת עכשיו ברשות הרבים של אישי הדת, בין בחוגים פרוטסטנטיים ובין ביהדות הליברלית והקונסרבטיבית האמריקאית, כי חווית הדת היא פשוטה ביותר, ואין בה לא מן התסבוכת הרוחנית המצויה בתודעת התרבות הרוחנית ולא מן הזעזועים הנפשיים ולא מן החבלים והמכאובים הכרוכים בהתפתחותה ושיכלולה של האישיות הרוחנית שבאדם. השקפה פופולרית זו אומרת, כי החוויה הדתית נוחה ומתוקנת, רכה וענוגה; הרי היא נחל עידנים למר רוח ומי מנוחות לקשה יום. האדם 'הבא מן השדה עייף' – מן שדה מערכות החיים ומלחמתם, מן הרשות החילונית המלאה והספוגה ספקות וחששות, הכחשות והזמות, התנגשות והאבקות – מתרפק על הדת כתינוק על אימו ומוצא בחיקה "מקלט ראשו, קן תפילותיו הנידחות", נוחם על אכזבותיו וייסוריו...

כמדומני, שאין צורך בביאור הזיוף, שמוכח שמתוכה של השקפה זו. ראשית כל החרג הרומנטי כלפי בריחה מרשותה של הדעת והבעיטה במרותה של ההכרה המדעית האובייקטיבית...[תורות רומנטיות] שמתוכן בוקעים ועולים בצורות שונות קידוש החיוניות והאינטואיציה, הערצת האינסטינקט והשאיפה לשלטון, אידור החיים האמוציונאליים האפקטיביים והסובייקטיביות הנוזלת והשוטפת...הביאו אנדרלמוסיה והשחתת האדם לעולם. האדם המשתחרר מן העקרון הרציונאלי והפורק עול הדעת האובייקטיבית מעל צווארו, סופו לקצץ בנטיעות ולהחריב סדרי בראשית. ולפיכך נוח לה לדת להתאחד עם הדעת ההגיונית הבהירה והמלובנת – אף שלעיתים תכופות מתנגשות הנה אהדדי – מלתנות אהבים עם השקפות מעורפלות ומסתוריות, המגששות באפלת ההוויה בלי אבוקת המדע האובייקטיבי, וחושבות, כי חדרו לכבשנו של עולם.

ושנית, כל עצמה של השקפה זו על הדת בשקר יסודה. התודעה הדתית...אינה כה פשוטה ונוחה, אלא כלפי לייא, מסובכת וחמורה ומפותלת ביותר. במקום שאתה מוצא תסבוכתה, אתה מוצא גדולתה. החוויה הדתית היא מראשיתה ועד סופה אנטינומיה ואנטי-תטית. מטיחה היא תודעת איש הדת דברים כלפי עצמה ומתחרטת, באה בטרוניה על כמיהותיה ושאיפותיה ומשתקעת בהן, מהרהרת אחרי מידותיה ובועטת בהן, אבל גם משתעבדת להן. יש בה מן המשבר הרוחני, מן הירידה והעלייה הפסיכית, מן הסתירה של אישור ושלילה, של הכחשה עצמית ואישור עצמי. האידאות של חיי שעה וחיי עולם (זמניות ונצחיות), ידיעה ובחירה (הכרחיות וחופש), אהבה ויראה (העריגה לד' והבריחה מהדר גאונו)...אין הדת מהווה לכתחילה מקלט של חסד ורחמים למאוכזבים ולמיואשים, ונחל עידנים למדוכאי הרוח, אלא מערבולת גועשת וסואנת של תודעת האדם על כל משבריה, מכאוביה וחבליה..."
לא הגיוני. 498912
ואולי אתה (הוא) פשוט רומנטיקון מיוסר?
לא הגיוני. 498923
בנוגע לרב, נראה לי שהפסקה השנייה בציטוט שהבאתי, שמעלה על נס את "אבוקת המדע האובייקטיבי" מול "השקפות מעורפלות ומסתוריות", שוללת את האפשרות הזאת בדיוק.

בנוגע אלי - אני רומנטיקון? אני, שססמתי הייתה מאז ומעולם "העובדות ורק העובדות"? אני אדיש לחלוטין לקסמי הנשים, ללבלובן של עלמות צעירות ונאות, להינץ שדיהן של ריבות זקופות-גו הנקרות בדרכי. הב לי אלקטרונים וברירה טבעית והרף לך מהזיות וחלומות רומנטיים.

מיוסר, זה כן.
לא הגיוני. 498926
הכל סקס אצלך[*]. אוף. המשך יבוא, אינשאללה.
[*] בראי דתי זה דווקא מובן.
לא הגיוני. 498930
יותר התרגשות אסתטית, אני חושב. מיסודות הרומנטיקה (אכן, בניגוד לסקס ממשי).
לא הגיוני. 498931
הכל סקס *אצלו*?

הוא הרי הגיב לך.
לא הגיוני. 498939
טוב, הוא לא אמר שאתה רומנטיקן סטרייט בהכרח.
לא הגיוני. 498991
ברכותי הלבביות לנישואייך!
מה?! 498997
מה?! 499004
אה, היה נדמה לי ששינית את שם המשפחה שלך. כנראה שבת מגמילה או משהו.
כן, אבל נשארתי "עלמה"! 499011
כן, אבל נשארתי "עלמה"! 499014
למה שינית את שם המשפחה?
499015
כי רציתי להיות אלמונית לרגע (ו''עפרונית'' זה שם פרטי. כמו מדונה).
499094
חשבתי שזה קשור לחשמנית על מונית
(כבודה במקומה מונח והכל, אבל אני בכל זאת הייתי כאן קודם) 499097
(כבודה במקומה מונח והכל, אבל אני בכל זאת הייתי כאן קודם) 499099
אבל לא באמת ניסית להיות אלמונית. השארת כתובת דואל ואת העלמה.
(כבודה במקומה מונח והכל, אבל אני בכל זאת הייתי כאן קודם) 499110
זה בדיוק מה שעשה אותה אלמונית.
בתגובה לה הגבת העלמה לא השאירה כתובת דוא"ל (-:
(נכון, ולכן זו הייתה בדיחה) 499114
לא הגיוני. 498992
רגע של רצינות, במטותא: הקטע ההוא באמת מרשים אותך? לי הוא נשמע כמו אפולוגטיקה ירודה.

(כן, האדם דתי אינו פטור מספקות והוא מסוגל לחשיבה רציונלית בתחומים שונים של חייו. וואו!)
לא הגיוני. 499006
הפיסקה הזאת נכנסה לי באמצע, בין שתי הפיסקאות שהעבירו את מה שרציתי. בכל מקרה, הציטוט שלי כנראה עושה לו עוול, כי הוא מבלה את המשך הספר בעיסוק בנושאים האלה. זה לא שזה מה שיש לו להגיד על הנושא.

לא הולמת אותך, הרצינות.
לא הגיוני. 498993
הינץ שדיהן? פדופיל!
לא הגיוני. 499007
יש לי כזה על השמשה האחורית של האוטו: "פדופיל - אבל לפניך".
לא נראה לי הגיוני. 498301
אנשים שתעו בג'ונגל אחרי שגדלו וחונכו בתרבות מסוימת אולי מתקשים לאכול קופים, אבל רבים מתושבי המקום פטורים מהבעיה הזאת, לשמחתם הם ולצערם של הקופים (כולל שימפנזים). נשאר רק לנחש אם הומו-סאפיאנס של לפני כמה עשרות אלפי שנים היה דומה יותר לאלה או לאלה. עוד נתון שחסר במשואה הוא עד כמה היה דמיון צורני בין הניאנדרטלים לסאפיאנסים.
לא נראה לי הגיוני. 498310
איך נראים הספיאנסים אנחנו יודעים, וגם איך נראו הניאנדרטלים.
יותר קרוב לספיאנס ממה ששימפנזה או גורילה דומות לנו.
לא נראה לי הגיוני. 498311
לא בטוח שככה הספיאנסים הקדומים, השעירים-יחסית, ראו את זה.
לא נראה לי הגיוני. 498322
בהומו ספיאנס ספיאנס עסקינן, כן?
מה גורם לך לחשוב שאבותיך שחיו לפני 40,000 שנה היו יותר שעירים מהזכר הממוצע היום?
לא נראה לי הגיוני. 498337
הם בטוח היו יותר שעירים: לא היתה להם סכין גילוח.
לא נראה לי הגיוני. 498361
אופנה חולפת.

מה גם שגם מי שמסיר שיער לא מוריש את חזהו החלק לילדיו. הם עדיין יגדלו שיער גוף בבגרותם.
לא נראה לי הגיוני. 498312
אני לא לגמרי התרשמתי מאותם שחזורים כביכול של הניאנדרטלים, שלא לדבר על השאלות הפתוחות בקשר לשיעור (מלשון שיער) וצבע העור. בנוגע למשפט השני - החברה שלי חולקת עליך.
לא נראה לי הגיוני. 498321
שמא תפרט מה חברתך חושבת?
לא נראה לי הגיוני. 498362
חברתו, 'החברה לייצור תחפושות פורים בע"מ', חושבת שילדינו דומים פחות לניאנדרטלים ויותר לשימפנזים - אבל שימפנזים כאלה נורא חמודים ומתוקים (בליווי אביזרים מתאימים לגילאי 7-3) - כאלה שברגע שאת רואה אחד מהם, את פולטת מיד קריאה בלתי רצונית וחסרת שליטה: "אוףףף! נמאסה עלי כבר הצמחונות המעצבנת הזאת! בא לי לאכול אותו ודי!"
לא נראה לי הגיוני. 498364
כפי שהאלמונית מנסה להסביר, זאת היתה הערה כואבת על צורתי החיצונית (אבל רק מי שמכיר את מקבילתה הפנימית יודע שיכול להיות גרוע יותר).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים