בתשובה לרון בן-יעקב, 28/12/01 21:07
השאלה מדוע? 50417
יש סיפורים קצרים שקצרים יותר משירה: משלים קטנים של קפקא מול שירים רגילים וסיפורים ארוכים יותר מול אפוס שירי כגון האודיסיאה או לפחות פואמה מודרנית כמו של ביאליק או פואמה לא מודרנית בסגנון השירה הרומנטית.

מאידך יש שירים שלשונם פרוזאית וסיפורים שלשונם...? לשונם מה?
האם לשון גבוהה, מתפייטת, היא בהכרח לשון שירית?
האם באותה פרוזה לירית השפה היא אכן שפת שירה?
האם עלינו לספור מטפורות פר-שורה כדי להבחין שפת שירה משפת פרוזה? האם בפרוזה לירית יש אכן ריבוי מטפורות או סתם "מילים יפות"? האם ריבוי נקודתי של מטפורות הוא אכן שפת שירה או שעל המטפורות האלו להתחבר ישירות למוקד היצירה ולנבוע ממנה?

ההבדל באורך הטקסט אינו מדד להבדלה. מה לגבי ההבדל בשפה?
השאלה מדוע? 50491
אין קריטריון יחיד ברור וחד-חד ערכי ולכן צריך גם להתייחס כיצד האמן הגדיר את יצירתו ,בדיוק כמו שכתב אבידן. ה"מיסגור" וה"הכתרה" של היצירה על ידי הכותב ו/או הקוראים מנווטת את הקיטלוג.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים