בתשובה לדרור צ. דביר, 09/02/09 0:27
מנגנוני הגנה 504376
כשלמדתי בטכניון את הקורס שעוסק באבטחה, הקדישו שתי דקות ל-DRM בסוף. באחד ממבחני העבר הייתה שאלה של "הנה דיסק מוזיקה שמוגן על ידי XYZ, מה עושים?". מכיוון שלא ממש למדנו מה עושים עם XYZ הצעתי, בחצי בדיחה, פשוט להקליט את הרמקולים. כשהעפתי מבט בתשובות גיליתי לזוועתי שזה בערך מה שהם ציפו שנגיד.

אותו תעלול ניתן לביצוע גם עבור מסך, כמובן. עם ציוד הקלטה איכותי אני בטוח שמרבית האנשים לא ישימו לב להבדל משמעותי (שלא לדבר על האנשים שכיום מורידים בשקיקה סרטים שצולמו בבית הקולנוע).
מנגנוני הגנה 504388
גדי, אתה כל־כך תמים. אתה חושב שאי־אפשר להתמודד עם הבעיה הזו?

אחד הדברים שפותחו במקביל למנגנוני DRM הוא הפיכה של הקול והוידאו למידע דיגיטלי. אפילו עם המסך והרמקולים. זה מאפשר לשדר את המידע הסודי (הקול והתמונה) ולמנוע הקלטה לא מורשית בדרך לרמקול.

אז רוב הבעיה פתורה. נשאר רק החלק האחרון: http://en.wikipedia.org/wiki/PEBKAC
שבב DRM קטן במוח, והבעיה פתורה.
מנגנוני הגנה 504400
לא הבנתי איך אפשר למנוע הקלטה ישירות מהרמקול בשיטה הזאת.
מנגנוני הגנה 504408
אתה מתכוון להקלטה במיקרופון של גלי הקול שיוצאים מהרמקול?
מנגנוני הגנה 504423
למשל, או לחבר שני חוטים לכניסה של הרמקול.
מנגנוני הגנה 504428
חוטים לכניסה של הרמקול לא יעזרו לך אם אתה רוצה להעתיק אות דיגיטלי. אותות אנלוגיים לא מהוים בעיה ליצרנים בגלל שהאיכות שלהם פוחתת בהעתקה (לך אני לא צריך לספר, זה לטובת הקשה המקשה שהגיח הנה מתהום הנשיה).

אבל הרעיון של הקלטה מהרמקולים עשה לי את היום, כשנזכרתי באותם ימים מופלאים שכך הקלטתי שירים לטייפ הראשון שלי (במקרים בהם "הקלטה ישירה" לא עבדה משום מה, כנראה בגלל בעיות של הארקה שגרמו לזמזום נוראי ולא אובחנו). הו, קרול!
מנגנוני הגנה 504430
לא מדוייק. זה נכון שאותות אנלוגיים מתקלקלים בהעברה, אבל כאן אתה רק צריך להעתיק אנלוגית פעם אחת, ואז כבר יש לך עותק דיגיטלי שהוא אמנם מעט יותר עמום מהמקור הדיגיטלי, אבל אפשר להעתיק אותו לנצח מבלי לפגום שוב באיכות.
בימי נערותך היה צריך לחזור על ההקלטה האנלוגית שוב ושוב, ובכל העתקה האיכות היתה נפגמת מעט יותר.
מנגנוני הגנה 504438
צודק. ובכל זאת הו, קרול!
מנגנוני הגנה 504460
קינג?
מנגנוני הגנה 504461
כן
מנגנוני הגנה 504462
חה.

מנגנוני הגנה 504464
תשובה ציונית הולמת:

טריויה 504525
קראתי פעם שניל סדקה באמת כב את השיר לקרול קינג הזמרת שהיתה חברה שלו בתיכון. חוץ מזה ''סדקה'' זה ''צדקה'', ומסתבר שהבחור ממשפחה יהודית ועושה לנו הרבה כבוד.
טריויה 504532
מסתבר שגם קרול קינג יהודיה. הללויה.
טריויה 504560
אם סדקה זה צדקה, אז מסתבר יותר שהוא דווקא שומרוני.
טריויה 504564
כבר לפני שנים הוא הוצג כיהודי וגם בויקיפדיה נאמר שאביו ממוצא יהודי-טורקי ואמו ממוצא פולני-רוסי. http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Sedaka
טריויה 553573
אכן, והנה שיר התשובה של שושנה (ידעת?) קינג מ-‏1960.
טריויה 559259
צ''ל שושנה קליין.
מנגנוני הגנה 504442
לא תשמע את התוצאה כי היא לא מכילה "סימן אישור".

(ואם למישהו יש ספק: מההודעה הקודמת שלי הושמט סמליל הציניות)
מנגנוני הגנה 504453
כלומר, אתה מדבר על ייצור של רמקול עם רכיב שמאמת את המקור?
מנגנוני הגנה 504409
ההתקפה היא לא "בדרך לרמקול" אלא בדרך מהרמקול לאוזן, או מהמסך לעין. כל עוד הממשק הזה קיים ואין הצפנה על גלי קול/גלים מגנטיים שמפוענחת במוח, אנחנו בסדר.
מנגנוני הגנה 504412
או במילים אחרות, התשובה לשאלה של השכ"ג בתגובה 504408 היא "כן".
מנגנוני הגנה 504427
אין ולא יהיה לעולם מנגנון DRM שמגן אבסולוטית על זכויות יוצרים. כל הפתרונות הקיימים (כולל BlueRay) הם חלקיים ולא אפקטיביים. מעצם טיבו, קיים ברשותי מכשיר המסוגל לפענח קבצים עם מנגנוני DRM. עם מספיק מאמץ אני יכול למצוא את המידע שאני צריך מתוך המכשיר, גם אם כל התקשורת מוצפנת באמצעות מפתחות א-סימטריים ומפתח הפענוח צרוב ומוגן בתוך החומרה. יש מעבדה בצרפת שמתמחה בקריאת המידע המוצפן בתור זיכרון לא נגיש של החומרה.

אתה צריך הוכחה לחוסר התוחלת במנגנוני ה-DRM‏?
09F911029D74E35BD84156C5635688C0, מש"ל.
מנגנוני הגנה 542637
עוד נסיון לסתום חלקית את "הפרצה האנלוגית":
בצעד שנוי במחלוקת אישרה אתמול (ו') ה-FCC, נציבות התקשורת הפדרלית, לתעשיית הסרטים לכבות חלק משקעי אות הוידאו היוצא בממירים בשעת שידור סרטים חדשים במיוחד, כדי למנוע העתקה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים