בתשובה לידידיה, 19/03/09 19:15
אין פודין את השבויים יתר על כדי דמיהן 506451
בלוחמת טרור, הראוותנות נותנת נקודות.
חטיפה היא שיא בהשפלת האויב וחייליו, כשברירת המחדל היא הריגת החטוף וגם כשלון יכניס את האויב לכוננות מוגברת, חוסר נוחות והתשה, (איסור נסיעות בטרמפים וכו').
כל זמן שתהיה להם יכולת לוגיסטית תימשכנה החטיפות.
אין פודין את השבויים יתר על כדי דמיהן 506465
חטיפה, ובמיוחדת חטיפת חייל חי, היא עסק מסובך ומסוכן. בתרחיש קיצוני, שבו הממשלה מסרבת לחלוטין לשאת ולתת ומתייחסת אל החטוף כאל מת, והתקשורת משתפת פעולה בהשתקה, אין שום תועלת בחטיפה. מוטב להרוג ולברוח. מובן שהמציאות אינה כזו, ולכן יש נקודת איזון אחרת בין התועלת מהחטיפה והסיכון שהיא נושאת.
אין דין השבויים על דמיהן 506468
התקשורת בעידן האינטרנט לא ניתנת להשתקה, גם לא משפחתו של החטוף וחבריו החיילים.
אין פודין את השבויים יתר על כדי דמיהן 506482
המניע העיקרי לנסיונות החטיפה הוא שחרור האסירים- פיגועי מיקוח התרחשו כבר משנות ה-‏60 והם מתייחסים לאסירים כאל לוחמים שבויים. אנחנו מתייחסים אליהם כאל טרוריסטים ורוצחים שנשפטו וחייבים במאסר על פי חוק. כדאי התייחס כך לדברים ולא לראות את המניע העיקרי כרצון להשפיל אותנו. אני מציע גם לא לזלזל בסולידריות הפנימית אצלם ולהמעיט בלחץ החברתי הקיים אצלם לשחרר אסירים-שבויים על פי תפיסותיהם. אני מבקש לא לתקוף אותי כאילו שאני תומך בתפיסה הזאת שלהם; אני רק מנסה להציג את הדברים באופן אובייקטיבי.
אין פודין את השבויים יתר על כדי דמיהן 506498
שנות ה-‏60 ? אתה מוכן לפרט?
אבטחנו את הלוויות ילדי מעלות ב-‏74, ולא זכורים לי ארועים קודמים.
איני מזלזל באויב ובתרבותו, להיפך, אני מנסה לחשוב כטרוריסט,
אבל יש לי קשיים בגלל הבדלים תרבותיים (לא יכול לחשוב על הרג ילדים או על התאבדות).
בכל אופן, אם נשווה בין יחסי הקבוצות היהודיות בזמן המלחמה בבריטים, (הסיזון - תנועת המרי) למלחמת האזרחים הגלויה בין הקבוצות הפלסטיניות ולאחוז המשת"פים, ניווכח בהבדלים מהותיים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים