בתשובה ללירן, 04/04/09 11:41
היצע - יוק! ביקוש - שוק! 507523
אני לא בטוח שאני מעדיף להיות מהנדס על לאסוף תפוחי אדמה.

במילים אחרות, יש שאלה של התאמה לתפקיד והיצע וביקוש הוא לא תמיד המנגנון המתאים לארגון חברתי. ובכלל, זה לא הולך הפוך? במקום להעלות את תנאי הקבלה, אפשר להעלות את המשכורות, וכתוצאה מכך תנאי הקבלה יעלו. זה עבד בהיי-טק, ובמדעי החברה לסוגיהם. מדוע שבהוראה זה יהיה אחרת?
היצע - יוק! ביקוש - שוק! 507593
עדיף מהנדס, הקפה יותר טוב, סמוך עלי בעניין הזה.
היצע - יוק! ביקוש - שוק! 507600
לא נכון! אנחנו, אוספי תפוחי האדמה, שותים בד"כ קפה מבושל במה שנקרא פינג'אן מאז השירה הפלמ"חניקית.
(לא שיש לי משהו נגד אספרסו)
חמסין טוב, רגע לפני שגולש, מפעילים את המזגן. 507601
יכול להיות, אבל הקפה שלנו נלגם באווירה ממוזגת.
בקיץ הזה נלבש מעט ונישן בסיפריות. 507623
מזגנים הה? טוב- אאאה... אין כמו לאכול תפו"ד אמיתי, ישר מהאדמה!
בקיץ הזה נלבש מעט ונישן בסיפריות. 507627
אז לא סקלת אבנים בשדה!
אין כמו אבן בעל טריה, ישר מהאדמה, מנוגבת ביד ולא שטופה...
היצע - יוק! ביקוש - שוק! 507604
אולי. אבל הסטיגמה החברתית תהרוג אותי.

אני אנצל את התגובה כדי להוסיף משהו: אני מכיר לא מעט אנשים מבריקים ממדעי הרוח וגם כמה ממדעי הטבע (לא הטכנולוגיה) שהיו הולכים להוראה בשמחה. הם לא מחפשים להרוויח כמו אנשי היי-טק, רואי-חשבון או עורכי-דין, אחרת הם לא היו פונים ללמוד מקצועות לא מעשיים מלכתחילה. אבל הם כן מחפשים מסלול מקצועי שיאפשר להם לפרנס משפחה באופן סביר. הבעיה אינה היצע וביקוש, כי בכל מקרה הממשלה היא זאת שקובעת את משכורות המורים. הסוגיה היא איזה אנשים אנחנו רוצים שיהיו מורים ומהו המחיר שאנחנו מוכנים לשלם עבור אנשים מתאימים. הם נמצאים כאן בינינו אם רק נרצה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים