בתשובה לטווידלדי, 10/05/09 21:58
אוף-טופיק - כתובה 510968
למה אתה מתכוון בכתובות האחרות האלה?
אוף-טופיק - כתובה 510969
ההבדל הוא סכום הכסף הכתוב באותה עת - מאה זוז מול מאתיים זוז. שאר הנוסח כמעט זהה.
אוף-טופיק - כתובה 510970
כן, טוב, לא שידעתי על ההבדל, אבהל גם לא שאלתי עליו. מי נותן את הכתובות האלה? במיוחד, נניח, ללא בתולות?
אוף-טופיק - כתובה 511005
הבעל, כמובן. הכתובה ניתנת תמיד מהבעל לאשה (או שלא הבנתי מה אתה שואל).
אוף-טופיק - כתובה 511007
הבעל נותן כתובה לאלמנה?
ואיזה בעל יש למי שאינה בתולה? (כיוון שהבחנת בינה לבין כל האחרות, אני מניחה שהיא לא נשואה).
אוף-טופיק - כתובה 511009
בעל בר-מינן.
לשתיהן.
אוף-טופיק - כתובה 511011
שנותן את הכתובה בסיאנס?
אוף-טופיק - כתובה 511020
או בהשתלטות על נפש הרב.
אוף-טופיק - כתובה 511013
מה הבעיה?
יש אלמנה. מישהו רוצה להתחתן איתה. הוא נותן לה כתובה כשהוא מתחתן איתה.
כנ"ל מישהי לא בתולה (באותם זמנים, אכן כתם, אבל זה לא רק זה - זה גם 'סימן רצינות' מצד הבעל, מה שבהחלט מסביר חלק מהפער).
אוף-טופיק - כתובה 511035
כפי שאמרתי לנועה, לקח זמן, אבל הבנתי:)
אוף-טופיק - כתובה 511032
ובכן, רבות מבנות ישראל בימים טרופים אלה מתחתנות כשאינן בבתוליהן, ר''ל, ובכל זאת כתובה בידן.

אבל ברצינות - הסכום הבסיסי המופיע בכתובה, משתנה בהתאם לבחורה ולמצבה המשפ(ח)טי.
בתולה תקבל יותר מסתם-פנויה שאינה בתולה (לא ממש תקף בימינו), ויותר מאלמנה (שכבר קיבלה את כתובתה ממישהו, כשהתאלמנה) ומגרושה (שאולי קיבלה ואולי לא, תלוי בנסיבות).
אוף-טופיק - כתובה 511034
תודה, כן, בשלב מסוים אפילו מוחי הדל הצליח לקלוט את העניין:)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים