בתשובה לצפריר כהן, 12/06/09 14:30
דקירות רציחות ופגיעות ברכוש ובנפש יש גם ע''י אשכנזים. 513358
כמו-גם ע"י יהודים-ערבים, מולדאבים, בדואים, אנשים עם שם פרטי שמתחיל באות ד', וגם פלסטינים. איכשהו, רק במקרה של האוכלוסיה האחרונה זה מצדיק בעיניך משטר צבאי, יד קלה על ההדק, סגרים, כתרים, וטרנספר מזדחל ע"י התנחלויות.

מיעוט של מתנחלים הורס בשטחיהם של פלסטינים ומשפיל אותם באופן יומי (אבל יש להם תמיכה רחבה באוכלוסיה). אולי צריך לשים את המתנחלים בעוצר במקום? אולי צריך לשים אותם בשטר צבאי? האם זה אי פעם עלה על דעת מישהו, להחיל על כל תושבי השטחים את המשטר הצבאי שקיים בשטחים האלה, שלפחות מבחינה חוקית אמורים להיות בשליטה צבאית בלבד? האם מישהו יעז להציע לשלול את אזרחותו של יהודי שעובר לגור בשטחים, שהם מחוץ למדינת ישראל? ודאי שלא.

ומדוע עזה תלויה במים של ישראל? האם זו דרך הטבע שהציונות קיבלה לידה חבל ארץ עשיר יחסית במים? האם היה זה מעשה שמים?

אני תמיד נהנה לשמוע על העובדות הנייטרליות-לכאורה האלה שמהן נגזרת באופן בלתי משתמע לשתי פנים המדיניות הציונית הנוכחית, כבלית-ברירה.
דקירות רציחות ופגיעות ברכוש ובנפש יש גם ע''י אשכנזים. 513359
מדוע עזה תלויה במים של ישראל? עזה נמצאת בדרומו של מישור החוף שבו פוחתים המשקעים. עזה היא מטרופולין מסדר הגודל של תל־אביב. מטרופולין תל־אביב מסתמך גם על מי המוביל ולא רק על מי אקוויפר החוף.
דקירות רציחות ופגיעות ברכוש ובנפש יש גם ע''י אשכנזים. 513360
כאמור, העובדה שהכינרת, והמוביל הארצי ממנה, נמצאת בשליטה ציונית, מן השמים היא.
דקירות רציחות ופגיעות ברכוש ובנפש יש גם ע''י אשכנזים. 513364
מבחינת אגן ההקוות, הכנרת אינה בשליטה ישראלית מלאה. חלק מהמים שמגיעים לכנרת מגיעים משטח לבנון. לדוגמה, ממעיינות הווזאני [ויקיפדיה]. על מי הירמוך יש הסכם עם ירדן.

להבדיל מהפלסטינאים, ירדן היא מדינה ריבונית ואפשר לכרות עימה הסכמים.

כמובן שמצריים הנילוטית דואגת לספק לעזתים משפע מי הנילוס וגם טורקיה דואגת לספק להם מים באוניות. אז מה לנו שנלין על־כך שהשלטון הציני לא דואג לספק להם בדיוק את כל המים שהם צריכים?

אגב, מאז 1987 ובמידה רבה יותר מאז 2000 השטחים הם זירת קרבות חלקית. הרבה תשתיות נהרסו בכל מיני פעולות צבאיות וסתם בוונדליזם נגד השלטון השנוא, או בגלל האנרכיה. אם רוצים לדבר על תשתיות, מעניין להסתכל על המצב בשנת 1987.
דקירות רציחות ופגיעות ברכוש ובנפש יש גם ע''י אשכנזים. 513361
מה משמעות הכותרת?
דקירות רציחות ופגיעות ברכוש ובנפש יש גם ע''י אשכנזים. 513362
גם אשכנזים דוקרים, רוצחים ופוגעים ברכוש ובנפש.
בזכות העידון 513363
אז? (אה, הבנתי בעצם. אז כדי לחדד עניין כואב אחד, צריך לזרוק פרובוקציה בעניין כואב אחר. נו טוב, אני הייתי בוחרת חידוד שונה, אבל זכותך)
בזכות העידון 513365
אז, העובדה שאפשר לומר על תת-קבוצות מסויימות באוכלוסיה של פלשתינא שיש בהן רוצחים וגנבים היא לא עילה לומר שמגיע להן להפגע ע''י השלטונות. אין לזה שום בסיס חוץ מגזענות ורצון להצדיק את השלטון.
בזכות העידון 513366
כן, כן, הבנתי עוד לפני ששאלתי, תן קצת קרדיט לאינטליגנציה שלי, בסך הכל אנחנו מאותו צד של המפה. אבל בכל זאת... תגובה 513363. עניין (שולי) של טעם, זה הכל.
בזכות העידון 513367
אז תן או תני לי מעט פחות קרדיט, ותסבירי לי בשפה של הדיוטות למה את\ה מתכוונים בעניין של טעם. מה לא היה לטעמך במה שאמרתי? האם זה היה בוטה יותר ממה שמקובל, או ממה שהיה בתגובה אליה הגבתי?
שאלה 513370
האם לטענתך בשום מקרה אין להפעיל אלימות קולקטיבית על קבוצה מסוימת בעלת מאפיינים מובחנים (כמו לאום)?
שאלה 513371
באיזה מקרה היית אתה מפעיל אלימות קולקטיבית על קבוצה מסוימת בעלת מאפיינים מובחנים, ומה הופך לאום למאפיין מובחן?
שאלה 513377
>> באיזה מקרה היית אתה מפעיל אלימות קולקטיבית על קבוצה מסוימת בעלת מאפיינים מובחנים,

למשל, האמריקאים מבחינים שהיפנים מגלים נטיות תוקפניות כלפיהם. אין באפשרותם לבחון יפני-יפני בנפרד, אם הוא מאיים עליהם או לא, ולכן עומדות בפניהם שלוש אפשרויות, ככל שאני רואה: (א) לא לעשות דבד; (ב) לפגוע רק ביפני שפעיל כלפיהם אלימות ראשון; (ג) לפגוע, לפחות פוטנציאלית, בכל יפני.

אפשרות (א) נופלת מיד, שכן פירושה התאבדות. אפשרות (ב) היא בעייתית ביותר, ובהתאם לנסיבות המחיר שלה עלול להיות גבוה מדי, עד כדי היותה שקולה להתאבדות גם כן. אפשרות (ג) נותרת.

שים לב שיש הבדל במקרה הזה בין "היפנים" ו"קבוצת האנשים ששמם מתחיל באות א", שכן יש סיבות (תרבותיות, דתיות, פוליטיות, גאוגרפיות...) להניח שהקבוצה הראשונה מתאפיינת בערכים משותפים הרבה יותר מהקבוצה השנייה, ולכן יש בכלל טעם לדבר בהכללות כמו "היפנים מגלים נטיות תוקפניות כלפי האמריקאים".

>> ומה הופך לאום למאפיין מובחן?

לא מדובר דווקא בלאום, אלא בקבוצה בעלת מאפיינים מובחנים שאפשר לתאר קשר בינם ובין ערכים משותפים. בני אותו לאום החיים באותו מקום בהחלט עונים על הקריטריון הזה, ואמנם הסיבה לערכים המשותפים ברורה: חינוך משותף, תרבות משותפת, דת משותפת ועוד ועוד.
דקירות רציחות ופגיעות ברכוש ובנפש יש גם ע''י אשכנזים. 513372
כאשר אזרח ישראל (אשכנזי, ספרדי או אפילו חו"ח ערבי) פושע, הוא צריך לעמוד לדין.

בשטחים כרגע אין ממש שלטון חוק. הסיבה שישראל נכנסה לשם חזרה היא שהגיעו משם פושעים ושהשלטון שלהלכה שלט בשטח לא התאמץ לרסנם (להענישם זה כבר סיפור אחר. הענשת פושעים היא עניין פנימי של המדינה).

הכתרים והסגרים מוטלים על האוכלוסיה הפלסטינאית מסיבות בטחוניות. לא שוללים סתם כך זכויות אדם ללא סיבה ואין בינתיים סיבה לשים כתרים על ישובי המתנחלים.

תושבי רצועת עזה לא היו אף פעם אזרחי מצריים. תושבי השטחים היו במקור קשורים לירדן, אולם היא ויתרה על הקשר עימם בשנת 1985, למיטב זכרוני. לכן אין לתושבי השטחים הפלסטינאים אזרחות אחרת. גם הם וגם אנחנו לא רואים אותם כאזרחי מדינת ישראל.

אבל למה לי לבלבל אותך עם עובדות?
דקירות רציחות ופגיעות ברכוש ובנפש יש גם ע''י אשכנזים. 513374
אז מדינת ישראל כבשה שטחים, סרבה מטעמיה לאזרח את יושביהם, ועכשיו באופן מפתיע לחלוטין אין שם שלטון חוק. אני מניח שזו אשמתם.
אגב, בהתחשב בכמות ההתנכלויות כלפי פלסטינים בשטחים ע"י מתנחלים, יש לא מעט סיבות לכתרים על ישובים של מתנחלים. אבל פגיעה בפלסטינים זו לא בעיה בטחונית, מן הסתם, ולכן אין סיבה לשלול למישהו זכויות בגלל זה.

גזענות כבר אמרנו?
דקירות רציחות ופגיעות ברכוש ובנפש יש גם ע''י אשכנזים. 513375
האם הפלסטינאים רואים את עצמם כישראלים? הם לא.

האם אזרוחם נראה לך פתרון מעשי? אם כן אתה חלוק על רוב שאר אזרחי הארץ (שלא לדבר על הפלסטינאים)
דקירות רציחות ופגיעות ברכוש ובנפש יש גם ע''י אשכנזים. 513386
עד 1987 היו שוטרים פלשתינאים שקיבלו את משכורותיהם מהמנהל האזרחי. במהלך האינתיפדה הראשונה התפטרו רובם ונרצחו כמה שסרבו להתפטר, כך שבפרוש חלק מהאחריות להעדר שלטון החוק נופל על הפלשתינאים.
דקירות רציחות ופגיעות ברכוש ובנפש יש גם ע''י אשכנזים. 513426
סתם חטטנות: ראיתי באתר שלך שאתה מקיבוץ גדות - מכיר את גלעד דנבום שנהג לכתוב כאן?
דקירות רציחות ופגיעות ברכוש ובנפש יש גם ע''י אשכנזים. 513429
התשובה חיובית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים