בתשובה לב/אבו-מאזן, 20/06/09 2:26
מובארק: לא למדינה יהודית 514150
1. א. עד כה, הפלשתינים התעקשו על שלילתם את ישראל כמדינה יהודית. ועל כך חלק ניכר מהסכסוך. כשפותרים את הסכסוך, יש להתעקש על כך שגם מחסום זה יוסר. בדיוק כמו שאם גרמניה לא היתה מכירה בצרפת כצרפתית אלא רואה בה נחלה גרמנית מדורי דורות, הצרפתים היו מתעקשים על הכרה בצרפת כמדינה *צרפתית*.
ב. נחמד שלא מעניין אותך - מעניין אותנו. גם אני יכולה להגיד שלא ממש מעניינת אותי השאיפה של פליטי 48' לחזור.
ג. מדינת ישראל יכולה להחשב כמדינתו של כל יהודי בין אם הוא נולד בפקיעין או בקייב, וגם אם התייהד - זהו חוק השבות, והוא חוק לגיטימי שכמותו יש רבים במדינות העולם המתוקנות. היא לא תחשב כמדינתו של מי שנולד ביפו או במג'דל וקם על שכניו להורגם ב-‏48', אכן, קורה, החיים קשים. אגב, מדינות ערב הלא-מתוקנות לא נחשבות כמדינותיהם של יהודים שישבו שם מאות ואלפי שנים, ונבעטו משם החוצה תוך החרמת רכושם, לאחר קום מדינת ישראל.
ד. באמת? מזכיר לך את מצבם בפועל של ערביי 48'? במה, באות הקלון שיש על כל ערבי? או אולי באיסור ללכת על המדרכה? או בהגבלת המגורים לאיזורים מסויימים בעיר? או אולי בחיוב לנקות מחראות (בתימן). ואולי בשמד שפורץ מדי פעם בפעם ומכריח את כל הערבים להמיר את דתם?
מה היהדות אומרת, אינו מענייננו, משום שזה לא נוהג בפועל במדינת ישראל. והחוקים שציינתי, נהגו בפועל.

2. שטויות במיץ, עיין בספר הלבן הראשון, השני והשלישי.
תגיד לאבו מאזן שלא יזיק לו ללמוד קצת היסטוריה, ולא רק היסטוריה של היסטוריונים חדשים.

3. לא מספיק. וגם לא מספיק כדי להצדיק את זה שכל מי ששהה פה שהות עראי מ-‏1946 נחשב כאילו הוא ואבותיו ישבו כאן מדורי-דורות, ובלבד שיהיה ערבי, ואילו ליהודי לא תספיק העובדה שהוריו והורי הוריו נולדו כאן, אם היגרו לאחר 1917.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים