בתשובה למשה דורון, 23/05/00 13:47
המדרון החלקלק 5148
אני מניח שהטיעון שמותר לשקר כדי להגן על החיילים או כל אינטרס חיוני/ מוסרי אחר מקובל על רובינו. השאלה היא איפו הגבול. קל להתחיל לשקר, הבעיה היא לדעת איפו לעצור וזה כבר הרבה יותר קשה. תשאלו את תת אלוף (אז) איציק מרדכי (זה שהועמד למשפט עקב עדויות שקר של חוקרי השב"כ, לא הפוליטיקאי)
המדרון החלקלק 5164
אין כאן שום קשר ל"מותר" או "אסור". זו העבודה שלהם ומשהו צריך לעשות אותה, בדיוק שיש משהו (והרבה מהם) שהעבודה שלו לשכנע אותי שאם אני אשתה קולה אני אוטומטית אהיה רזה, בלונדינית ובמסיבה בקריבים. למה אתה מתעקש ליחס לדובר צה"ל שיקולים מוסריים גבוהים? מטרתו היא אך ורק לשמור על גלגלי הארגון ויחסי הציבור שלו משומנים. במקרה של צה"ל, אגב, אחד מהאנטרסים הוא לשמור את חברי הארגון בחיים. אבל אני מניחה שזו גם אחת מהמטרות של קוקה קולה, אם כי אולי קצת יתר נמוכה בסדר העדיפויות.
המדרון החלקלק 5166
(הבהרה: אני מדבר על מה שראוי להיות. אני יודע שזה לא ככה)

העניין הוא שאצל פרסומאים, הלקוחות הן החברות המפרסמות, לא הצופה. אצל דובר צה"ל, שפעם אחרונה שבדקתי היה צבא ישראל ועל כן "שייך" לאזרחי המדינה, הלקוחות הם האזרחים. אני אבין אם הצבא לא יחשוף מרצונו מידע חשוב. אבל להטעות את הציבור רק כדי לשמור על המוראל הפיקטיבי שלנו, זה לא מקובל עלי.
המדרון החלקלק 5174
יש כל מיני סיבות להטעייה מכוונת, ובכל אופן - האמת היא לא משהו מוחלט וכנראה שגם לא משהו שידוע לנו בדרך כלל. ובנימה פוסט-מודרניסטית זו..
התדרדרתי. 5175
אני מתנצל על כך שאני מגיב לך, יכול להיות שאני אלרגי לפוסט מודרניזם.
יש הבדל עצום בין איזו אמת פילוסופית נשגבה מבינתנו לבין שקר במצח נחושה למטרות יחסי ציבור.
לצורך העניין, בהרבה מקרים יש אמת מוחלטת שידועה לדובר צה''ל והוא מפרסם שקרים.
בנימה ריאליסטית זו ...
התדרדרתי. 5178
קודם כל, מה פשר הכותרת? לא ברור לי.
העניין הוא שלהטעייה לעתים יש עוד מטרות, לא רק מורליסטיות.ומעבר לזה, גם מורל יכול להוות סיבה, במידה והוא יכול להשפיע על מהלך העניינים. כמובן שאם המטרה שלו פוליטית, הוא די מאוס, אבל אולי זו נגזרת לא-נשלטת על ידינו, "כורח מציאות" שכזה..
ובנימה אופטימית זו (ולא כמו האופטימיות שלך)..
התדרדרתי. 5180
התדרדרתי במדרון החלקלק אל עבר ויכוח עקר נוסף בנושא יחסיותה של האמת. תודה על שבלמת את נפילתי.
ובקשר לאופטימיות שלי, לאור המאמר האחרון הבנתי שאינני יכול להתהדר עוד במודאגות משום שישנם רבים המודאגים יותר ממני ולכן אני שוקל שמות חלופיים (אולי אפילו שמי האמיתי).
על-סף בלימה 5199
אני בעד. אפשר לפתוח דיון (עקר) נוסף על משמעות השמות המפוברקים ברשת ועל השפעתם..
(ואגב, אם תשים לב, בשורת ''שם'' כתוב בסוגריים שהשם אופציונלי)
על-סף בלימה 5201
כן, אבל אז יזכה הכותב האומלל לכינוי "אלמונימי". מי רוצה שיקראו לו כך?
אני חושב שהיא התכוונה לזה 5203
אני חושבת שאתה צודק 5268
אבל רק תראה איזה דיון לשוני מעמיק התחלת.. ובכל אופן, נראה לי שההדרדרות שלך מתורגמת (על הצג שלי, על כל פנים) לכיוון של כנות. ישר כח!
אני חושבת שאתה צודק 5269
השימוש בכינוי לא הגיע מטעמים של הסתרת הזהות שלי כך שחשיפת השם היא לא עניין של כנות. אף אחד מהמתדיינים לא מכיר אותי באופן אישי, ואם כן, אז הוא בודאי מכיר את הנטייה שלי לוכחנות עקרה. כך שאין לי שום סיבה להסתתר. הסיבה העיקרית שבחרתי בכינוי במקום השם המקורי שלי היא שלי באופן אישי קל יותר לזכור כינויים בעלי משמעות. קרה לי כמה פעמים שבלבלתי בין דובי לאנשים אחרים (כמו החרצוף של אריה דרעי שקורא לכולם רפי)
בכל אופן אני מפרסם את כתובת הדואר האלקטרוני, כך שזו לא בעיה גדולה לדעת מה שמי בחיים האמיתיים(אם זה ממש מעניין מישהו).
מה יהיה? או: עוד התנצלות לאוסף 5272
לא היו לי שום כוונות להעליב, חו"ח!
מה שכן, השם שלי קל יותר לזכירה כנראה - גם אני מצאתי לי "פסיאודונים", אלא שאני חותמת בשם הזה גם בחיי הפרטיים. ואם יורשה לי, וכחנות לא נראית לי עקרה לעולם. פירות יש לה, גם אם לפעמים פירות באושים. והערה אחרונה, שם שהיה מוסווה ונתגלה בד"כ נזכר טוב יותר אח"כ.
ובכל אופן, כל טוב (לכולם).
זהו, התחנפתי מספיק?!
הערת שוליים מיותרת אחת אחרונה: 5287
אף פעם אי אפשר להתחנף מספיק.
הערת שוליים מיותרת אחת אחרונה: 5353
נוכח הכותרת שלך אולי אתה צריך לנסות.
חן חן 5298
על-סף בלימה 5212
נימי רשף...

בכל מקרה זה עדיף מאופציות אחרות -
Anonymous Coward (הידוע לשמצה)
Anymouse
ועוד

אני מציע - האייל האלמוני (על משקל החייל האלמוני), אולי אפילו בלי ה"א הידיעה
אייל אלמוני = 5222
Anonimoose, כמובן...
מודה ומתוודה... 5351
הרבה יותר טוב, אבל מה עם שמירה על לשוננו האהובה - העברית?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים