בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 09/07/09 11:48
נו? 515770
אלביס לא רק היה הנציג הבולט ביותר של הרוק'נ'רול אלא גם קידם אותו יותר מכל אחד אחר. מייקל ג'קסון פעל בתקופה שבה הדיסקו-פופ שאיפיין את סיגנונו היה קיים ופופולרי והוא התבלט בו. מכאן נובע שההשפעה הישירה והעקיפה של אלביס על הרוק היתה חיונית ולעומת זאת, ללא מייקל ג'קסון, מוזיקת הפופ לא הייתה משתנה.
How Michael Jackson's 'Thriller' Changed The Music Business 515774
How Michael Jackson's 'Thriller' Changed The Music Business 515787
The Music *Business* not The Music *Art*
How Michael Jackson's 'Thriller' Changed The Music Business 515792
Pop music, when viewed within the grand scheme of things, quickly feels, looks, smells quite meaningless. If Michael Jackson’s great legacy is reduced to his paving the way for the megastardom of Madonna, Justin, Britney, et al, then maybe we should just let him go without trying to frame his impact. ?

Jackson, however, is too important to the history of pop music to write off with such a cavalier air.

Yes, the short, sharp pop tune was his trade, and no, he’s hardly Stravinsky or Miles Davis. He might not even be Sly Stone, in terms of obvious musical significance.

Jackson’s genius offered us a bridge between Berry Gordy’s Motown empire — a brand of genius with pop songs that could appeal across color lines but still retain a strong connection to race, a soulfulness, and a cultural identity — and what would come next. Sadly, what came next was disco, but even within that vapid framework, Jackson, both with his brothers and without, made meaningful art.

How Michael Jackson's 'Thriller' Changed The Music Business 515795
והמקור לציטוטים?
How Michael Jackson's 'Thriller' Changed The Music Business 515798

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים