מה אפשר להגיד,עצוב 519147
כמה משפטים שחושב שצריכים להאמר למרות הקלישאתיות :
תקרית עצובה,מכעיסה,מפחידה.באותה מידה שהקבוצה שנבחרה הפעם היא הומואים ולסביות זו יכולה להיות כל התאגדות אחרת.מי שלא נבהל כשזה קורה "להם",יבהל כשזה יקרה לקבוצה שלו.
לי זה גורם לחשוב על שנאה.נדמה לי שלמרות שאנחנו בישראל חיים בחברה מאוד לא הומוגנית,אין ממש מצב של קבלת השונה..כל קבוצה נוטה להתקבץ בתוך עצמה ולפתח יחסי שינאה-תיעוב בדרגות שונות עם שאר הקבוצות.רב השנאת חינם הזאת לא מובילה לרציחות כמובן ואולי אפילו לא לפעילות אקטיבית..(אלה אם מחשיבים קארמה רעה).

אולי זה הטבע האנושי,אולי זו סתם התרשמות אישית לא מייצגת.אולי אין מה לעשות נגד זה.
זה עדיין די עגמומי.לא מקום של אהבה..המקום הזה.
ואיפה כן?
מה אפשר להגיד,עצוב 519203
הנחת היסוד שלך היא שהרצח בוצע כנגד הומואים בגלל שהם כאלו, כאשר בפועל עדיין אין בדל הוכחה לכך.
מה אפשר להגיד,עצוב 519215
אני מנסה לחשוב על אפשרויות אחרות, הנחת היסוד הנ''ל היא הסבירה ביותר.
מה אפשר להגיד,עצוב 519222
עוד אפשרות סבירה:

משהו כמו שהיה ב"קולומביין".

הטבח בתיכון קולומביין [ויקיפדיה]
מה אפשר להגיד,עצוב 519230
אפשרי אבל פחות סביר, משלוש סיבות:
1. למי שמעוניין לבצע מסע רצח 'סתם' יש לרוב יעדים אטרקטיביים יותר (שים לב שכל התקפות האמוק הללו התרחשו במוסדות חינוך).
2. מי שמבצע מעשה כזה בד"כ ממשיך לירות עד שיורים בו או עוצרים אותו, ולא מגיע, יורה והולך.
3. המסכה והבגדים השחורים רומזים לכך שהרוצח תכנן לירות ולא להיתפס - שוב, פחות עקבי עם רוצחי 'אמוק'.
מה אפשר להגיד,עצוב 519231
גם אם זה מישהו מבפנים שנוקם בחבריו, עדיין זה בגלל מה שהם, גאים ש''אשמים'' במצבו, או תלמידים ומורים שאשמים.
מה אפשר להגיד,עצוב 519235
לי נראה שזה יוצר הבדל עצום ביכולת של הומו להרגיש בטוח. אין הרבה מקומות בילוי לקהילה, ואם יש מי שרודף הומואים בשל היותם יהיה מסוכן להוציא את האף מהבית.
מה אפשר להגיד,עצוב 519237
לא מדוייק, לפי דבריך כל פגיעה בקבוצה של להטב''ים הופכת אוטומטית לפשע שנאה.
מה אפשר להגיד,עצוב 519239
להטב"ים?
מה אפשר להגיד,עצוב 519242
זה המינוח הפוליקלי-קורקט העדכני ביותר, לע''ד.
מה אפשר להגיד,עצוב 519243
לע"ד?
אני לא מתחכם, אני באמת לא מכיר את ראשי התיבות האלה.(אפילו "ראשי תבות" אני לא בטוח איך לכתוב).
מה אפשר להגיד,עצוב 519246
מה אפשר להגיד,עצוב 519247
יופי, הכנסתי למועדפים.
ולעניין, אכן כל פגיעה בקבוצה בגלל מאפייניה הקבוצתיים, היא בגדר פשע שנאה.
מה אפשר להגיד,עצוב 519248
פשע הוא פשע שנאה רק אם המאפיינים הקבוצתיים של הקבוצה הם שגורמים לפושע לפגוע בהם. אם הפושע שייך לאותה קבוצה ופוגע בחברים בה כי הם העליבו אותו, לדוגמא, זה לא פשע שנאה.
מה אפשר להגיד,עצוב 519253
המשפט ''אם הפושע שייך... ופוגע בחברים בה...'' מכיל סתירה פנימית קלה, מרגע שהוא שופט ומעניש, הרי הוא מוציא עצמו מהקבוצה, ואז התנאי הראשון מתקיים,
אבל זה באמת לא נושא לוויכוח עקרוני, אם הרוצח הוא חיצוני או משלהם, רגשות הפחד והרדיפה ישארו זהים.
מה אפשר להגיד,עצוב 519392
הנה סקירה על סרט שלא ראיתי, המבקש להתחקות אחר התופעה של רצח הומואים בידי הומואים אחרים. מהסקירה העצובה עולה דפוס ברור, השונה כמעט בכל פרטיו מהמקרה דנן: הנרצחים הם יהודים מבוגרים. הרוצחים הם ערבים צעירים. הרוצחים מתכחשים להיותם הומואים ואף מביעים סלידה מהומואים, אף על פי שאינם מכחישים את קיום יחסי המין - חלקם מפרשים את היותם החודרים כביטוי לכך שהם סטרייטים. הרוצחים מכירים את הנרצחים. בדרך כלל מתחיל הקשר בין הרוצח והנרצח בשירותי זנות מזדמנים, אבל לעיתים הוא מתפתח לקשר ארוך טווח. כלי הרצח הוא סכין. הרוצח פוגע בגופת הנרצח יותר מהנדרש להמתתו.

האם היה בעבר מקרה שבו פגע הומו בקבוצת הומואים שלא הכיר מתוך מניע הומופובי? (אמנם יש להודות כי חוץ משליסל לא זכור לי גם מקרה דומה שבו היה הפוגע סטרייט).
מה אפשר להגיד,עצוב 519372
זה די מה שזה.
מה אפשר להגיד,עצוב 519376
כל פגיעה בקבוצה של יהודים הופכת אוטומטית לפשע אנטישמי?
מה אפשר להגיד,עצוב 519377
אם זה לא שוד? קשה לי לחשוב על סיבה אחרת.
מה אפשר להגיד,עצוב 519379
פסיכופת יהודי שהולך להרוג אנשים שהוא מכיר, למשל, כי הוא פסיכופת.
מה אפשר להגיד,עצוב 519384
כותרת: "המשטרה לגאים: אולי אתם מכירים את הרוצח"
פירוש: אולי הרוצח הוא הומו הפעיל בקהילה.

תוכן הודעת המשטרה: "ייתכן כי בתקופה האחרונה פעל החשוד, בין במישרין בין בעקיפין, בסביבתכם ומכאן שחשוב לנו לקבל כל פיסת מידע רלוונטית, כמו למשל, זהות אנשים לא מוכרים בסביבתכם, שיחות טלפון אנונימיות או מוזרות שהתקבלו, אירועים או התבטאויות חריגות כלפיכם שיש מקום שיובאו לידיעתנו".
פירוש: אולי הרוצח אסף מודיעין או איים להזיק.

אפילו אם לא מקבלים את הפירושים שלי - מה עובר לעורך בראש כשהוא מדביק לתוכן כותרת כל כך תלושה? הייתי חושב שיש כאן כוונת זדון, לולא ידעתי שחלק ניכר מהעורכים באתר הם הומואים בעצמם.

מה אפשר להגיד,עצוב 519489
לא הבנתי מה כל כך תלוש לדעתך בכותרת?
מה אפשר להגיד,עצוב 519534
את הכותרת הבנתי כרמיזה שהרוצח הוא בן הקהילה ומהתוכן משתמע ההפך. על כל פנים, בקריאה שמינית אני רואה שאפשר להבין אחרת גם את הכותרת ולכן לפחות מההתלהמות אני חוזר בי.
מה אפשר להגיד,עצוב 519240
אני לא רואה שום דימיון בין המקרה בבית הפתוח לבין קולומביין.

לפי הדיווחים הבית הפתוח נמצא במקום די נסתר בקומת מרתף,מקום קטן ואינטימי שלא מושך תשומת לב.כשנכנס דווקא לשם אדם ומתחיל לרסס בנשק אוטומטי,אני לא מניח שזה למטרות שוד או שזה עובד ממורמר/תלמיד שביריונים הציקו לו בבית הספר.

גם הבריחה שלו מהאזור בקור רוח שמצביע על מחשבה ותכנון מוקדם רומזת שזה לא משהו מקרי.

לצערי לא נראה לי שיתפסו אותו..ההזדמנות הטובה היתה מיד אחרי הארוע..
מה אפשר להגיד,עצוב 519250
האפשרות שלא יתפסו אותו מפחידה מאוד. יהיה הרבה יותר קשה לעשות פעולות פומביות שמזהות אותך כהומו עם הידיעה שרוצח הומואים אלמוני מסתובב אי שם חופשי, וגם ככה זה לא קל.
מה אפשר להגיד,עצוב 519252
הדמיון לקולומביין: הרוצח יכול להיות פעיל באגודה, לדוגמא.
קצת מקומם 519265
ההתעקשות הזאת להעלות אפשרויות השוללות 'פשע שנאה'. אם אדם רעול פנים היה נכנס לבית כנסת באירופה, יורה במתפללים ובורח, האם מישהו היה מעלה על הדעת *לא* לקרוא לכך תקרית אנטישמית? האם מישהו היה מעלה בכלל את האפשרות שהרוצח הוא בן הקהילה? פליז.
קצת מקומם 519268
"מעלה על הדעת את האפשרות"? כן.

יש הבדל בין להעלות על הדעת את האפשרות לבין לחשוב שהיא סבירה.

לא לגמרי מן הנמנע שמישהו מאוד שנא את שני הנרצחים (או את אחד מהם, או שהוא כיוון לא נכון) וחשב שהדרך להסוות את הריגתו היא פיגוע המוני. זה דורש הרבה שנאה. זה גם כנראה די טפשי, מכיוון שהפיגוע ההמוני ממקד משאבי חקירה רבים יחסית של המשטרה לחקירה הזו. אבל אני מקווה שהמשטרה בודקת (או לפחות בדקה) גם את הכיוון הזה.
קצת מקומם 519283
אנחנו אמנם בעולם ההיפותטי, אבל קשה לי להאמין שבמקרה כזה מישהו רציני היה מעלה השערה דומה לזו שהעלית - ואם היה מעלה, היה מואשם מיד באנטישמיות. אבל מאחר זה היפותטי, נניח לזה.

לגבי הסיפא - אתה רואה יותר מדי טלוויזיה (רציני, היה פרק ב-Nubb3rs שהעלה רעיון דומה). בעוד שאני מוכל לקבל את העובדה שאי אפשר לשלול לגמרי את האפשרות של התקפת אמוק בסגנון קולומביין (כלומר - שהיורה רצה להרוג אנשים באשר הם אנשים ולא גייז באשר הם גייז), הרי שתיאוריה כזו נשמעת לי הזויה להפליא. האם אתה מכיר איזשהו מקרה שבו אדם ירה ברובה אוטומטי, פצע 15 איש (כולל כמה פצועים קשה), ומטרתו היתה רק לפגוע באחד או שניים מהנוכחים? אני לא שמעתי על דבר כזה.
קצת מקומם 519286
אני לא מכיר את הפרטים. אין לי מושג אם היה לתוקף (האם המגדר אכן ידוע בוודאות?) היה זמן לכוון לפני שהוא החל לרסס. אני מניח שלמשטרה יש עדויות טובות יותר.

למען הסר ספק: אני לא מנסה לרמוז כלום. אני פשוט מצהיר כאן מה אני לא יודע. בהמשך למה שכתבתי קודם.
קצת מקומם 519310
העובדה שהאדם פעל במהירות ובמקצועיות מלמדת, אולי, שהוא היה שכיר חרב.
קצת מקומם 519314
יש לא מעט חוזרים בתשובה ומתחרדים בעלי עבר קרבי. לא צריך גם להתפעל במיוחד מהמקצועיות, זה לא נורא קשה לירות מנשק חצי אוטומטי ולהחליף מחסנית, במיוחד כשה''אויב'' שלך הוא חבורה לא חמושה של נערים מבוהלים.
קצת מקומם 519317
החיים הם לא סרט הוליוודי, ואפילו בסרט הוליוודי זה לא כל כך קל לבצע פעולות כאלה.
קצת מקומם 519322
החיים הם לא סרט הוליוודי, אבל במציאות זה די פשוט לירות מנשק אוטומטי (וגם להחליף מחסנית). לא מדובר בחץ וקשת מהמאה ה-‏12 או במוסקט מהמאה ה-‏17. נשק מודרני הונדס ותוכנן ככלי פשוט (יחסית) להפעלה. את המיקרוגל שלי בבית (למשל) יותר קשה להפעיל. אחרי הדרכה קצרה, רוב בני האדם יצליחו לירות מנשק אוטומטי וגם להחליף מחסנית, בלי שום בעיה מיוחדת.
קצת מקומם 519323
נסה לעשות את זה בעודך יורה על אנשים, במרכז תל אביב, חבוש במסכת סקי, אחר כך נסה להתחמק מכוחות גדולים של משטרה ולהיעלם בלי להשאיר עקבות, בהצלחה.
קצת מקומם 519325
בהעלמות אין כל סימן למקצוענות, אלא מזל גרידה.
קצת מקומם 519328
ספר את זה לכל הרוצחים המקצועיים שמסתובבים בארץ ומעולם לא נתפסו.
קצת מקומם 519329
המון מזל.
קצת מקומם 519330
והרוצחים המקצוענים שכן נתפסו?

והרוצחים הלא מקצוענים שלא נתפסו?
קצת מקומם 519331
הרוצחים המקצוענים שלא נתפסו לא היו מספיק מקצועניים, כנראה.
הרוצחים הלא מקצוענים שלא נתפסו - ככל הנראה אין כאלה.
קצת מקומם 519337
גרידא (גרידה זה מזל ביש).
פיטר שליימזל 519348
מזלו של האחד, מזל ביש של השני.
קצת מקומם 519326
"בהצלחה"?!
קצת מקומם 519327
זה היה בציניות, אני מגנה את הרצח המתועב.
קצת מקומם 519287
''תמימותו של האב בראון'' סיפורים בלשיים של ג'ק צ'סטרטון.
המקום הטוב ביותר להחביא עלה, הוא ביער בשלכת.
כך אומר הרוצח, גנרל שרצח אחד מקציניו ושולח את גדודיו להטבח בשדה הקטל כדי להסתיר גופה בהר של גופות.
קצת מקומם 519288
דוד מלך ישראל חי חי וקיים.
קצת מקומם 519290
אתה מתכוון לפרשת אוריה?
קצת מקומם 519289
וכזכור, רצח אוריה החיתי...
קצת מקומם 519292
בפירוש ציינתי שהנושא הוא תמה טלוויזיונית (ומסתבר - גם ספרותית) נפוצה למדי. אבל האם מישהו יכול להצביע על מקרה *אמיתי* כזה?
קצת מקומם 519294
סאלח_שחאדה [ויקיפדיה]
קצת מקומם 519296
זה המקרה ההפוך: ישראל חיסלה 14 אנשים והסוותה את זה כחיסול של מבוקש בכיר.
קצת מקומם 519302
מה הוא היה סוכן ישראלי?
קצת מקומם 519309
עד כמה שזה לא נמשמע טוב, זה כרגע כיוון החקירה העיקרי של המשטרה (רצח ''בתוך'' הקהילה'').
קצת מקומם 519315
מי אמר לך?
קצת מקומם 519316
קרא בין השורות.
קצת מקומם 519339
זו קצת 'קריאה יצירתית'. לא נאמר שקצה החוט נוגע בחקירה בתוך הקהילה (למעשה לא נאמר שום דבר).
בין השורות 519340
''במשטרה היה מי שביקר את התנהלות מנהיגי הקהילה, שמיהרו לצאת בהצהרות על הסתה שלכאורה הובילה לרצח, ''הם מיהרו עם העצרת ועם כל הסיסמאות נגד המסיתים. בכלל לא ברור עדיין שלא מדובר ברצח על רקע אישי, ולא על רקע רצון לפגוע בקהילת ההומואים והלסביות'', אמר גורם בכיר במשטרת תל אביב.''

וזה אחרי שמסופר על קצה חוט חדש, אם קצה החוט החדש היה מוביל להשערה על פשע שנאה, אותו גורם בכיר במטרת תל אביב היה סותם את הפה.
בין השורות 519349
אני לא חושב כך, למשטרה יש אינטרס מובהק לשמור על שקט תעשייתי, דיבורים על פשע שנאה יובילו להפגנות, עניין לא אהוב על שוטרים.
בין השורות 519361
הייתכן גם שהדברים באו על רקע רצון של המשטרה "לבלבל את האויב" ולגרום לו לתחושת שאננות שתוביל אותו לעשיית טעות? (או שהושפעתי יותר מדי מהבלשים שקראתי בנערותי?)
בין השורות 519362
ייתכן.
מעניין מה אלרי קווין היה חושב על זה.
בין השורות 519365
זה לא רק ענין לספרי בלשים. משטרת ישראל (כמו משטרות אחרות) מזינה עתונאים לא פעם במידע מטעה לגבי התפתחות החקירה (ולפעמים גם עוברת את הגבול ומזינה אותם במידע לצורך יחסי צבור, איום, מאבקים נגד הפרקליטות או גורמים אחרים וכו').
קצת מקומם 519319
אם כיכר השבת מבקשת את הסרת צו איסור הפרסום, הרוצח לא חרדי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים