בתשובה לאדם קלין אורון, 14/08/09 20:17
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520557
מר קלין,

בדוק היטב את תגובותי וראה איזה פלא: המילה "אני" נעדרת לחלוטין.

ובנוגע לעמימות: דרך אופי תגובותי באפשרותך ללמוד על אופי חשיבה מופשטת מהי.
אינני נגד התפקוד השכלי כלל אלה מתנגד להזדהות עם המילים ומתנגד לפרומטוריות האוטומטית הנובעת מחלק מסוים בתפקוד השכלי הקשורה לעצלות המחשבה. יש לתפקוד השכלי חלק גבוהה יותר שהוא מאוד חיוני לעבודה עצמית והתבוננות עצמית.

ואם תרצה דרך הרגש הוא דרך ההתנסות הישירה, ואותו חלק גהוהה בתפקוד השכלי מאוד חיוני להתנסות הזו שבלעדיו ההבנה לא תהיה שלמה. כלומר עם מעט מאוד מילים או מילים בעלות הברה אחת.

אין כאן סרוב להסביר. אין מי שמעוניין בכלל לקבל כולל אתה.

בכול אופן זו היתה התנסות מעניינת בשבילי.

ותודה על כול התגובות שלך ושל אחרים וצר לי שאינני מובן מספיק עבורך ועבור האחרים. כך זה חייב להיות.
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520560
סילוק המילה ''אני'' מנוסח הכתיבה הוא פעולה טכנית מקובלת במסגרת קורסים שונים (גם אקדמיים) ואינו מעיד על שינוי פנימי של ממש, להיפך - לפעמים (אולי כמו במקרה שלפנינו), המילה ''אני'' נעדרת לחלוטין, אך הסגנון כולו מעיד על היות הכותב מרוכז בעצמו יותר מן הרגיל.
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520587
סלק את המילה "אני" מכול התחומים. כלומר: חשוב, דבר, וכתוב. ללא מילה זו.

זה שינוי אמתי. ועוד שינוי אמתי זה לא להביע רגשות שלילים במחשבה. ותרכז את תשומת הלב שלא יהיה שליליות אפילו בסאונד של המילה עצמה עוד לפני שהיא נאמרת. כלומר באופן תמידי התבוננות על הרשמים הזורמים מהמילים.
את זה לא ידוע לי שלומדים באיזה שהוא קורס.

והעדות היחידה שיש לך וגם למגיבים האחרים המתלוננים על יוהרה ועל ריכוז עצמי היא בפשטות העובדה הזו: אתה רואה דרך סגנון הכתיבה והתגובה את תכונת היוהרה האישית שלך או אם תרצה את הריכוז העצמי שלך.
תמיד כאשר האינדיבידואל רואה תכונות שהוא מחשיב אותם כשליליות אצל אחרים פירושו שהאחרים הם המראה שלו עצמו, ותמיד כאשר האינדיבידואל רואה את עצמו דרך המראה הזו הוא מפגין שליליות ותוקף את זה שדרכו הוא רואה את עצמו.
באופן רגשי האינדיבידואל רוצה שיחשבו עליו כאדיב, צנוע,מתחשב, וכו'... וכל מי שלא יתנהג כלפיו לפי התמונה הדמיונית הזו הוא ירשה לעצמו להיות נעלב להפגין שליליות לשפוט לשמור חשבון וכו'... כן המנטרה הזאת ידועה היטב היטב בכול מקום. ישנם שבעה מיליארד דוגמאות שמסתובבות על הפלנטה החביבה שלנו בכדי להוכיח את זה, מה שנותר זה רק להיתבונן.
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520592
אם כך, כאשר אתה כותב לי "שאין בתוכך חומר באיכות מספקת שמאפשרת ניהול דו שיח ולימוד הדדי, הבעת השליליות היהירה בתגובתך מונעות זאת", עלי להבין שאתה מדבר בעצם על עצמך?

שים לב: אני לא.. אה, סליחה, אינני טוען שזה המצב, אלא אתה. ומעניין אותי איך כל זה מסתדר לא רק עם התיאוריה הכללית שלך, אלא עם הטענה הספציפית שלך לגבי יוהרה.
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520595
צר לי מאוד אך סטינו סטיה גדולה מידי מהדיון על הכתבה שמר בועז יניב הואיל לשתף אותנו ברשמיו האישים בקורס הויפאסנה.
הוא קרא לזה "להוריד את הזבל" סברתי לתומי שאפשר לשתף אותו ואת האחרים כאן באתר בחוויה דומה ולהצביע על מקור הנביעה של "הזבל" ןלאסוף רשמים פנימים שיועילו לנו להתמודד ביום יום במצבים המישתנים. לצערי אינדיבידואלים שונים ומאוד חדשנים אוהבי פילסוף וסופר התפלספות העבירו את הדיון לפסים שהם מאוד רחוקים מהמקור והוסיפו גוון אישי ונעלב לדיון.

רבותי האינדיבידואלים החדשניים אוהבי הפילסוף וסופר התפלספות הנני מודה לכם על תשומת לבכם. הזירה הזו נשארת לכם תמשיכו ותהנו. בשבילי הרכבת עוצרת כאן.

נהנתי מאוד. ואישית קבלתי שעור טוב מאוד.

תודה
בוא נהיה יותר ספציפיים, בסדר? 520597
מי שהעביר את הדיון לפסים אישיים הוא אתה.
אני מודה שבמישור הרגשי (החביב עליך כל-כך) לא נהנתי מההודעות שלך אלי, אבל לא טרחתי להגיב כיוון שנעלבתי (דהינו, מסיבות רגשיות) אלא כי הצגת את עצמך כגורו בעל תובנות אבסולוטיות - דבר שהיה די ברור מהודעותיך שאינך. כיוון שזהו פורום פומבי, וכיוון שאני חושש שיש אנשים שמתרשמים מדבריך ומסגנונך, היה לי חשוב לנסות ולהבין אם טעיתי בהערכתי אותך ואת דבריך, ואת הבירור הזה לעשות ברבים (דהינו, מסיבות שכליות).
נדמה לי שכבר די ברור שלא טעיתי.
בוא נהיה יותר ספציפיים, בסדר? 520601
אתה חושש שיש *כאן*, *באייל* - אנשים שמתרשמים מדבריו ומסגנונו של מר י.? נו שוין, הייתי אומר את ההפך - אם יש אנשים שמתרשמים, כנראה שמר י. זה מה שמגיע להם.
אתה, כנראה, צודק. 520606
ועל החשד הלא הוגן הזה אני מתנצל. אולי אני סתם חייב להיות זה שאומר את המילה האחרונה, לך תדע.
כן, מאסטר. 520577
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520580
המילה ''אני'' נעדרת כמעט לחלוטין (למעט מקום אחד שבו השימוש בה מודע ומוצהר). המילה ''אינני'' קיימת גם קיימת במגוון תגובות. צורות גוף ראשון אחרות מופיעות גם הן מדי פעם.
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520584
כבודן של המלים במקומן מונח, אבל גם אם המלה ''אני'' לא מופיעה, האני מופיע שם גם מופיע. בענק.
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520598
מה זה "פרומטוריות"?
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520599
מה זה משנה? הוא במילא לא מזדהה עם מילים.
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520600
:-)

(יא חתיכת פחבלחנאטור שכמוך! תן לו צ'קלאנס! לכל אחד מגיע צ'קלאנס בחיים!)
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520810
מה זה ברומטר אתה יודע? אז "ברומטריות" היא התכונה המהותית ההופכת ברומטר לכזה. פרומטר מבצע פעולה דומה לברומטר, אלא שהוא מודד פרים ולא ברים.
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520814
תודה, תודה! תודה מקרב הלב! עד עכשיו באמת לא הבנתי מה קורה עם הפר שלי! מהיום אפנה אליך בכל שאלה!
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520827
החלק הפרומטורי בתפקוד השכלי הוא חלק מכני אוטומטי שמסוגל להבדיל אך ורק בין שני הפכים, לדוגמה: כן, לא. יש, אין. מסכים, לא מסכים. אוהב, לא אוהב. וכו'. המילה "או" מאוד אופינית לחלק הזה. "זה" או "זה". שחור או לבן. וכו'. הדואליות היא זו הדומיננטית בחלק זה.
התפקיד של חלק זה לאגור את הציורים הסטטיים של החיים. וזה גם מקום מושבו של הזיכרון המכני של התפקוד השכלי. כלומר: הסיפריה האישית.
למעשה רוב רובו של הלימודים העיונים בבית-הספר נאגרים בחלק הזה.

החלק הזה מכני לחלוטין מהסיבה שהוא איננו זקוק כלל למאמץ כול שהוא בכדי לפעול, כמעט כל דבר וכל רושם מפעיל אותו.
בני-אנוש רבים מאוד מכול שכבות האוכלוסיה בכול העולם חיים את כול חייהם בחלק זה של התפקוד השכלי. קל מאוד לזהות אותם.

לחלק זה אין אפשרות לשקול דעת או קנה מידה. תמיד הוא מעלה באופן פנימי ציורים דומים או סמוכים. לעולם אין בדיקה לעומק הכול שטחי. תמיד הוא קופץ בראש. מחליט החלטות בלי כול מידע. וקובע עובדות בלי כול בדיקה ואימות.

די קל לבדוק עד כמה אנו שקועים בחלק הזה, כל אחד יכול לבדוק את עצמו באופן די פשוט.
תוך כמה זמן הוא מאבד עינין ומשתעמם במקומות שבהם הוא ניזקק לריכוז שכלי ותשומת לב?
כמה זמן לוקח לו להביע שליליות ודעות על בדברים שהידע שלו בהם הוא אפסי?
ובדיקה נוספת היא באיזה תדירות המילה "אני" מתגלגלת על הלשון, כמו גם המילה "אבל" "שלי" וכו'..

לאחר בצוע הבדיקה האם הממצאים מורים על איבוד אנרגיה? והאם זיהתה קושי רב לסלק את את המילים שעולות באופן אוטומטי על הלשון?
אם התשובות לשלושת השאלות היא חיובית פירושו שהחלק הפרומטורי הוא הדומיננטי.

רק אם התשובה לשאלה הראשונה היא שלילית סביר שחלק יותר גבוהה בתפקוד השכלי הוא מעט יותר דומיננטי
בנוגע לשאלה השניה רק כנות עם עצמו תראה לו את מקומו.
בנוגע לשאלה השלישית כולם סובלים מהמכניות הזו. ובכדי לבלום אותה יש להתבונן בלשון כול הזמן. עצם פעולת ההתבוננות והמאמץ לעצור את המכניות תעביר את הדומיננטיות בתפקוד השכלי לחלק יותר אחראי שאיננו סומך על הממצאים באופן עיוור ומסגל לעצמו את כושר הבדיקה.
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520831
אפשר להתעניין מי השרלטן שסיפר לך את הסיפורים היפים האלה, ולמה אתה מאמין לו?
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520848
>למה אתה מאמין לו?
כי תגובה 520827
ההכללות שלך אינן לכל ששת חושיי 520897
גוגל לא שמע על הפרומטור שלך, ויש לי ניחוש די טוב למה.
ההכללות שלך אינן לכל ששת חושיי 520900
האם מנועי חיפוש חולמים על כבשים חשמליות?
ההכללות שלך אינן לכל ששת חושיי 520929
תפסיק להשמיץ - תגובה 60 עם בונוס: תשובה לתמיהתך שנכתבה שנה מראש!

ההכללות שלך אינן לכל ששת חושיי 520942
באיזו צורת חיפוש השתמשת?
ההכללות שלך אינן לכל ששת חושיי 520943
השיטה הכי פשוטה שאפשר: כתבתי "הפרומטורי" (גוגל לא יודע לסנן את ה"א הידיעה).
ההכללות שלך אינן לכל ששת חושיי 520953
חפש את המילה "דּוֹגְמָטִי".
פרומטורי ודוגמטי זה אותו הדבר.
ההכללות שלך אינן לכל ששת חושיי 520955
אני חושש שיש כאן עקיצה שאני מפספס.

בינתיים מצאתי משהו קטן שאיני יודע להסביר. חיפשתי צירופים שונים (הכל ללא מרכאות) ואלה התוצאות:

דוגמטי 8650
הדוגמטי 2990
דוגמטי הדוגמטי 177
דוגמטי -הדוגמטי 8460
הדוגמטי -דוגמטי 2810

אם לוקחים את כל התוצאות ל"דוגמטי" ומפחיתים מהן את התוצאות של "דוגמטי הדוגמטי", מקבלים שלוש עשרה תוצאות יותר מאשר בחיפוש "דוגמטי -הדוגמטי" (בתרגיל ההפוך ההפרש הוא בן שלוש תוצאות בלבד). מה הגורם להפרש?
תשובתך היא תשובה דוגמתית 520959
לא צריך ללכת רחוק.
ההכללות שלך אינן לכל ששת חושיי 521035
ניסית לחפש recursive בגוגל?
ההכללות שלך אינן לכל ששת חושיי 521052
לא, אבל ניסיתי לחפש "recursion" באינדקס של קרניגן וריצ'י.
ההכללות שלך אינן לכל ששת חושיי 521063
צא וחפש.
ההכללות שלך אינן לטעמי. 520809
שים לב, אני עומד לבצע מעשה כישוף ולמצוא את המילה "אני" בתגובותיך שוב ושוב. להלן מספר מילים מהודעתך לה אני מגיב:
תגובותי = תגובות + שלי = תגובות + של + *אני*
אינני = *אני* לא
[אינני ...,] אלא מתנגד = [אינני...], אלא *אני* מתנגד (כפי שלימדוני בבחרותי, אפשר להשמיט את הנושא כי הנשוא כבר כולל אותו)
בשבילי = בשביל + של + *אני*
צר לי = צר ל*אני*

אנא העבר את התנצלותי לאני'ים שלך שפספסתי, אם יש כאלו. יתכן שנפלה תקלה בהוויה הרוחנית הגבוהה יותר שרכשת, מקווה ששמרת את תעודת הביטוח.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים