בתשובה לאורי פז, 15/08/09 23:40
אורי פז לא שיקר 520679
1. חוק העונשין, סעיף 144א:

144א.

בסימן זה – "גזענות" – רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסיה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני;

לא הבנתי את כל הסיפור עם רפרם חדד, אבל בכל אופן המילים "להשקפת עולם אחרת" לא מופיעות בחוק ‏1.

2. בקשה, לא רק אליך אלא בכלל: לא לעשות כל כך הרבה סוגריים בין המילים. זה מפריע לקריאה.

3. "...או גרימת מדנים כלפי ציבור [התקשורת הישראלית אוהבת את זה וכבר הצגתי כאן ב"האייל הקורא" מחקרים שנעשו בנדון, אתה מומן לחפש]".

אין לי מושג איך לחפש ועל איזה מילות חיפוש. אתה בטוח שהיו *מחקרים* כאלה? אם היתה תגובה שלך ובה קישור למחקרים האלה - תן לינק, בבקשה.

1
אורי פז לא שיקר 520735
1. אתה צודק. המלים "להשקפת עולם אחרת" אכן לא מופיעות בחוק, כנראה מאז תיקונו האחרון של המונח "גזענות" בחוק העונשין בשנת תשנ"ח. בכל מקרה, גם לדעת המתקנים או מתנגדיהם, נותר כתוב בחוק "גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה". ומבחינתי, יש לדברים אותה משמעות. בכל מקרה, לא שיקרתי בבלוג של חדד. ואני מציע שלמען הכבוד ההדדי תחזור בך מהטלת הרפש הזאת.
בכלל, קיימות היום בנושא זה בחוק הישראלי שתי בעיות מרכזיות: א'. היועץ המשפטי לממשלה, לא אוכף את הוראת החוק בעניין "לשון הרע על ציבור". מדיניות התביעה עד היום, המרוקנת את הוראת החוק בעניין, ונמנעת מנקיטת הליכים פליליים בעבירת לשון הרע נגד ציבור – דורשת תיקון לחוק באופן שיאפשר לפחות נקיטת הליכים אזרחיים בעוולת לשון הרע נגד ציבור; ב'. יש להרחיב את "עבירות השנאה" שקיימות בחוק, ועיקרן גזענות, גם לשנאה נגד ציבורים, שלא על בסיס מאפיין גזעני, אלא גם מאפיינים מזהים נוספים ("מתנחלים", "דתיים", "חרדים", ועוד). על כך ראו מאמרו של השופט נעם סולברג, המועמד המוביל כיום לכהונה כשופט בבית המשפט העליון: http://www.daat.ac.il/mishpat-ivri/skirot/155-2.htm
ראו גם את הראיון שקיימתי לאחרונה עם עו"ד שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה לענייני תפקידים מיוחדים, בנושאי הסתה שונים: http://www.notes.co.il/uripaz/54950.asp
2. בסדר, מקובל עלי.
3. ראה, למשל תגובה 232360 וגם תגובה 200291.
אורי פז ממשיך לשקר 520763
1. לא אני דיברתי על הבלוג של רפרם חדד, הבלוג הוזכר בתגובה 517144, ולא היתה בתגובה ההיא של איילי הטלת רפש אלא האמת לאמיתה.

קצת קשה לי להבין איך זה ייתכן שגם הוספת בבלוג של רפרם תוספת משלך להגדרת הגזענות - "להשקפת עולם אחרת", וגם לא שיקרת. למיטב הבנתי קיימות רק שתי אפשרויות: או שאדם שיקר או שלא - ואתה שיקרת וממשיך לשקר. כל שאר הדיבורים שלך וכל נסיונות הטשטוש והערפול אינם שייכים לעניין.

הטענה כי המילים "להשקפת עולם אחרת" הוצאו מן ההגדרה בתיקון משנת תשמ"ח אינה נכונה. נוסח חוק העונשין כפי שהובא בתגובה 520679 וכפי שהוא מופיע באתרים רבים ברחבי הרשת - הוא משנת תשל"ז (1977) ומופיע גם בגרסאות ישנות יותר וגם בחדשות. המילים "להשקפת עולם אחרת" לא הופיעו בו. הנה, אפשר לראות את אותו נוסח - בלי המילים "להשקפת עולם אחרת" - גם בפס"ד עידו אלבה משנת תשנ"ז (1996) ‏1.

3. העוינות ההדדית בין חרדים לחילונים היא מצערת, אבל בתגובות שקישרת אין שום לינק למחקרים. חרדים, אגב, קוראים לחילונים באופן קבוע "נאצים" - דבר שחילונים נזהרים בו הרבה יותר.

אני מקווה שאין צורך להסביר לך מהו מחקר, והחוברת שהזכרת איננה מחקר. בנוסף על כך, כיון שלא מצאתי נוסח מלא שלה ברשת, אין לי אפשרות לבחון את מהימנותה מבחינת הציטוטים. למרבה הצער, נתקלתי לא פעם בכך שחרדים אינם בוחלים בכל דבר שקר. אם אתה משקר כאן שוב ושוב - ייתכן שגם שי הורביץ משקר.

ואגב, אם כבר דיברת על חוברות ועל השמצות - אף אחד עוד לא כרך בדפוס את ציטוטי ההשמצות שלך עצמך כאן באייל נגד החילונים - אסופה שגם היא יכלה למלא חוברת קטנה. אם תתווכח גם על כך, אפשר להביא לינקים לדוגמה.

סיכומו של דבר: לא ברור לי מה מניע אדם לנסות ולחפות על שקר אחד בשקרים נוספים. לא רק שזה לא מוסרי - זה פשוט לא עובד. אם היית מתנצל בבלוג של רפרם ואומר בפשטות - "סליחה, זו היתה תוספת שלי, המילים 'להשקפת עולם אחרת' אכן אינן מופיעות" - היה זה סיום הפרשה.

במקום זה אתה בחרת להוסיף חטא על פשע ולנפח את העניין עוד יותר - השתלחת ב"אחד", שהוא כנראה "איילי", ייחסת לו טירוף קל והכנסת לסיפור גם את הנאצים. הבחירות שלך הן לא רק שקריות, הן גם מוטעות וגרועות, ולא רק שהן אינן מוסריות אלא שהן מזיקות לך עצמך.

1

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים