בתשובה לכרמית, 07/09/09 12:49
דווקא מערכת החינוך? 524137
לימוד קצת מתמטיקה היא האנטיתזה לבורות? לימוד קצת מתמטיקה יתן "הסיכוי יותר רב לספיגת ערכים בצורה עקיפה ולכן גם יותר יעילה"? אני מסכים איתך ששעור חברה נתפס כבזבוז על ידי תלמידים רבים. חלק די גדול ממה שאת מכנה "ממוקדי ידע" איננו בעל ערך רב מדי ונשכח מיד. פעילות חברתית ברמה טובה נותמנת אפשרויות הרבה יותר טובות לספיגת ידע וערכים.
דווקא מערכת החינוך? 524262
כן! בהחלט! לימוד מתמטיקה הוא אנטיתזה לבורות. וגם לימוד היסטוריה, ספרות, שפות זרות, אמנות, מוזיקה, פיזיקה, ביולוגיה וכימיה. בכל אחד מהענפים הרחבים והמרתקים הללו יש הזדמנות לא רק להעברת ידע אלא גם לספיגת ערכים.

ושלא תבין לא נכון, אני לא אהבתי מתמטיקה בבית הספר, בעור שיניי עברתי את הבגרות במתמטיקה, ועד היום אי אפשר להגיד שאני יודעת מתמטיקה. אבל אני כן מכירה בכך שדרך המתמטיקה אפשר ללמוד ערכים של מצוינות, תגלית, המצאה, חשיבה עצמאית וגם אסתטיקה. דרך הביולוגיה אפשר ללמוד אתיקה סביבתית, וגם להפנים את ערך החיים, וכך הלאה וכך הלאה.

פעילות חברתית "ברמה טובה" יכולה להתרחש רק אצל בני נוער שמשקיעים בלימודים ויש להם הרבה ידע. מתי ראית נוער חלש בלימודים מחזיק מעמד חצי שעה בפעילות חברתית? אני לא ראיתי אף פעם. לא בבית ספר, לא בפעילות חוץ לימודיות, ולא כמתנדבת בקרב בני נוער כמבוגרת.
דווקא מערכת החינוך? 524394
רק במתמטיקה עוד תמצא ערכים מוחלטים.
דווקא מערכת החינוך? 524420
וכך טוב, אבל לא רק במתמטיקה. אצל קיצוניים (קיצוניים ממש, לא מה שרבים מכנים קיצוניים) אפשר לראות ערכים שבשבילם הם מוחלטים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים