בתשובה לסנופי, 03/11/09 16:46
מישהו יכול להסביר את הנימוקים נגד הפיצול? 529371
1) לא אמרתי שיחסתיות טהורה יותר דמוקרטית אלא שהיא יותר קרובה לדמוקרטיה ישירה, מכיוון שרצית לעשות שינוי שיקרב אותנו לדמוקרטיה ישירה הראתי לך שבמובן הזה אנו קרובים אליה.
4)הרבה מפסיקות בג"ץ סתרו את רצון הכנסת וחלק גדול היו החלטות ממשלה שהכנסת אישרה
5)אבל מאיפה נובע הכח של החוקים?
6) אם "שלטון החק" קיים הוא מחייב את כלם.
7) יופי, אז החוק לא טוב.
מישהו יכול להסביר את הנימוקים נגד הפיצול? 529380
1. בחירה ישירה = בוחרים בן אדם אישית (לא מפלגה).
1.4 רצון הכנסת?
2.4 החלטות ממשלה שהכנסת אישרה --> מראה על תלות הכנסת בממשלה.
1.5 אתה לא רוצה לסוע מהר.
2.5 אם תסע מהר יתפוס אותך שוטר.
6. בדיוק.
7. למה?
מישהו יכול להסביר את הנימוקים נגד הפיצול? 529384
1)אבל בשיטה של בריטניה אתה חייב לבחור מבין שלושה אנשים מקסימום ופה אתה יכול לבחור אדם שרק שתי אחוז רוצים לכן זה קרוב לדמוקרטיה ישירה.
1.4 לא הבנתי את השאלה.
2.4 בכל דמוקרטיה יש החלטות של הממשלה שהכנסת (או איך שקוראים לזה שם) מאשרת.
5.2 אבל מאיפה הכח של השוטר אם לא משלטון הרוב (מה גם שהשוטר הוא חלק מהרשות המבצעת כמו הממשלה).
6. יופי, לפחות על זה אנחנו מסכימים.
7) כי זה לא הגיוני לחלק. לדוגמה אם יש כיום אסיר שניזוק מהכלא שבו הוא מוחזק מותר לו לעתור לבג"ץ לעומת זאת בבית הכלא הפרטי שיקום לא.( האמת לא בטוח שלא כי מדובר כמו הרבה דברים בנושא לא ממש ברור).
מישהו יכול להסביר את הנימוקים נגד הפיצול? 529385
1. לא אדם, מפלגה.
1.4 לכנסת אין רצון. לחבר כנסת יש רצון.
2.4 שורש הדיון בסעיף היה שבג"ץ מתערב הרבה פחות בענייני רשות מחוקקת מאשר בענייני רשות מבצעת (מסכים\מתנגד?)
2.5 אקדח, אגרוף ומכשיר קשר.
1.7 הגיוני. נמשיל משרד ממשלתי לתאגיד שמחזיקי המניות שלו הם כלל הציבור, הדירקטוריון הוא הכנסת והשר הוא המנכ"ל. אם הדירקטוריון החליט שהוא רוצה מכרז על כל עבודה קבלנית, אז המנכ"ל מחויב להחלטת הדירקטוריון.
2.7 לכל תושב קיימת זכות העתירה לבג"ץ.
אגב, מדובר בעקרון שקיים עוד מימי הביניים. לאדם חופשי קיימת הזכות לעתור למלך אם הוא חושב שנעשה לו עוול (בניגוד לצמית או סריס שיכול לפנות לווסל שלו בלבד).
מישהו יכול להסביר את הנימוקים נגד הפיצול? 529386
2.4 מתנגד
2.5 אבל מה מקור הסמכות? למה מותר לו לזרוק מכשירי קשר על אזרחים תמימים?
1.7 אף חברה פרטית לא תחליט החלטה כזאת (אלא אם כן היא מחליטה פתאום לשנות קונספט ולהתחיל להפסיד כסף). בגלל זה החוק טיפשי (אם כי לא טיפשי מספיק בשביל שאני אגיד שהוא לא תקף).
2.7 אבל לא כנגד גוף פרטי.
מישהו יכול להסביר את הנימוקים נגד הפיצול? 529394
2.4 הבא דוגמאות.
2.5 מאיזו בחינה? (חוק\אתיקה\מוסר\פילוסופיה\סוציולוגיה\פיזיקה\היסטוריה)
1.7 אתה רוצה לשפץ את הבית. אתה לא עושה סקר לראות מי האיש מקצוע הטוב ביותר לעבודה?
2.7 כנגד גוף פרטי את יכול להגיש תביעה אזרחית. כנגד מי ששכר אותו את יכול לעתור לבג"ץ.
מישהו יכול להסביר את הנימוקים נגד הפיצול? 529396
4.2 כמה דוגמאות מהשרוול חוק החמץ, השוואת המעמד של ידוע/ה בציבור לזוג נשוי, חוק טל.
2.5 מוסר
1.7 לא יודע מה זה סקר כשרוצים לשפץ את הבית מתקשרים לבעלי מקצוע לשמוע מחיר, מבררים אצל חברים והרבה פעמים פשוט לוקחים את מי שעשה אצלך שיפוץ אחרון כדי להראות נאמנות. כל הדברים האלא מאד מאד שונים ממכרז (בפרט הם מאד זולים).
2.7 זאת בהנחה שמי ששכר אותו הוא הוא גוף ממשלתי.
חוץ מזה אתה מניח שיש בעיה עם מי ששכר אותו יתכן שהבעיה היא דווקא בגוף הפרטי ואז אי אפשר לעתור נגד אף אחד.
בתור דוגמה אם ראית שיטת השקשושקה (או אפילו קראת את פסק הדין)
אז מה שקרה שם הוא שהחברה לישראל הפעילה בריונות כדי לקבל חצי מלירד והממשלה נכנעה. בפסק הדין של בג"ץ נכתב שהכניעה היתה סבירה, האחים עופר הציגו זאת כהוכחה לצדקתם אבל בג"ץ כלל לא דן בבריונות עצמה כי החברה לישראל היא גוף פרטי.
מישהו יכול להסביר את הנימוקים נגד הפיצול? 529398
4.2 חוקים מסוימים של הכנסת סתרו חוקים אחרים של אותה הכנסת, ואז ביהמ"ש התערב.
5.2 למה מותר מבחינה מוסרית לשוטר לעבור על החוק, או לאכוף את החוק? (שתי שאלות שונות)
1.7 מטרת המכרז היא לדאוג שהקבלן שהציע את ההצעה הכי טובה יזכה.
2.7 אם אזרח נפגע מהבריונות, הוא לא צריך בג"ץ. ישנו בימ"ש רגיל. בג"ץ עוסק באופן ספציפי בעוולות של השלטון כלפי אזרחים.
מספור חדש 529399
1)איזה חוק סתר חוק החמץ, או חוק טל, או העובדה שלזוג נשוי יש זכויות שאין לידוע/ה בציבור.
2) לאכוף, או אם להזכיר מאיפה הבעיה התחילה איך לחוקים יש יותר כח מוסרי מאשר לנבחרי הציבור.
3) אבל למה לעשות דבר שהוא כל כך לא הגיוני כלכלית.
4) אני נפגעתי (הממשלה נתנה חצי מילירד שהיו יכולים לשמש לדברים אחרים) אני לא יכול לפנות לב"ימש רגיל, והחברה לישראל שולטת על חיי בדיוק כמו הרבה חברות ממשלתיות.
מספור חדש 529604
אני חושש שהדרדרנו לטרחנות.
סלח לי אם אקטע את הרצף כדי לחזור לדון בבשר.

הטענה שהעלתי הייתה:
העובדה שליועץ המשפטי ולמערכת המשפט יש כוח רב
היא מחוייבת המציאות מפני שלכנסת יש כוח כה מועט.
המצב נובע לדעתי מן העובדה שחברי כנסת אינם נבחרים בידי כלל הבוחרים, מצב שיוצר חוסר אחריות.

באופן ספציפי לגבי הפיצול טענתי שמי שמנסה לכפות רפורמות
על הרשות השופטת* בלבד מבלי לשלב אותן ביחד עם רפורמות נוספות
שישנו את מאזן הכוחות בין הרשות המחוקקת והמבצעת (יותר כוח ואחריות אישית למחוקקת), פועל ליצירת אוליגרכיה בתחפושת דמוקרטיה, דמוקרטיה
שאינה מהותית ועל כן אינה דמוקרטיה כלל.

*כן אני יודע שהיועץ משתייך לרשות המבצעת, אבל בפועל הוא מהווה נציג של הרשות השופטת בממשלה.
מספור חדש 529605
לפני שאניעונה לך אודה לך אם תסביר מהי השיטה המועדפת עליך (או דוגמה לכזאת) ואיך זה ישפר את המבנה הפוליטי. כמו כן למה לפי דעתך אם נפחית את הכח לרשות השופטת בלי לשנות כלום תיוצר אוליגרכיה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים