בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 27/11/09 3:51
אחת, שתיים, מספיק ודי 530607
אני חושב שהמ"ם של "מעלה" אינה קשורה למ"ם של "מֵעַל".
בדוגמה השניה - אולי אפשר "הוא מודע לעצמו מכדי הרגיש בנוח".
ואם ימעט הבית מהיות משה 530608
ואולי אפילו ''הוא מודע לעצמו מהרגיש בנוח''.
ואם ימעט הבית מהיות משה 530652
(לא "מהרגֵש"?) נשמע לי מליצי מדי לכל שימוש מעשי. ותודה לך ולב/ על ההבהרה בדבר "מעל" - חבל, היה סיפור נחמד...
אחת, שתיים, מספיק ודי 530611
לי לא היה מושג, אבל אבן שושן מסכים איתך וטוען ש"מַעַל" (במלעיל) הוא מקום גבוה. משהו שמגיע משם, מגיע מִמַּעַל. מה שהולך לשם, עולה מַעְלָה. אין לי גם פתרון נטול מקור מוחלט לבעיות המודעות העצמית המוגזמת.
אחת, שתיים, מספיק ודי 530625
ומכאן, בהשאלה, מקום מוסרי גבוה?
אחת, שתיים, מספיק ודי 530640
אין קשר בין שתי המשמעויות של מַעַל (כנראה, כנראה). לעומת זאת, שמעתי פעם טענה שהדמיון בין מעילה ומעיל, והדמיון בין בגידה ובגד, אינם מקריים. לא לגמרי השתכנעתי, אבל החשד נותר.
אחת, שתיים, מספיק ודי 530643
ישעיהו ביקש את זכות הדיבור מהמראיין, ומיהר לקונן על הפרת אמון (3, 2, 3, 2, 3, 2, 5, 4, 4, 6, 4)
אחת, שתיים, מספיק ודי 530651
סכום הפרק והפסוק הוא 40. לא חוכמה, לאור תגובת האם זה כבר חיפוש קל במכון ממרא.
אחת, שתיים, מספיק ודי 530675
נכון, נכון. למען האמת, רוב משחקי המילים בפרק הזה אינם מרשימים כל כך - סתם הטיות שונות של אותו שורש בלי הבדל משמעות.
אחת, שתיים, מספיק ודי 531839
אפשר הסבר גם לפשוטי עם?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים