בתשובה להאייל האלמוני, 02/12/09 12:56
גם חלקי, גם תיאורטי. 530874
אני מבינה שאצלך "חשיבה אלטרנטיבית"="ידיעה מדוייקת של המציאות". כלומר, מעצם זה שהיא אלטרנטיבית היא נכונה יותר, לדעתך?
ואם מחר החשיבה האלטרנטיבית שלך תהפוך לנפוצה מאוד, אז החשיבה האחרת תהפוך לנכונה בעיניך מעצם זה שעכשיו /היא/ האלטרנטיבה?
גם חלקי, גם תיאורטי. 530875
ההבנה שלך שגויה. דברנו על הטענה שלך שישראלים מכירים את המציאות במדויק והראתי לך (טוב ניסיתי להראות לך) שבכלל לא ברור איזו מציאות הישראלים מכירים ואם בכלל את יכולה לאפיין מה זה ישראלים (כי הרי חזרת בך מטענת המיצוע וכו').
גם חלקי, גם תיאורטי. 530876
לא אמרתי שישראלים מכירים את המציאות במדוייק. אמרת שהם מכירים אותה טוב יותר מאנשים שלא גרים כאן.
(מעבר לכל הפריזמות, והחשיבות האלטרנטיביות וכל זה, מי לדעתך מכיר טוב יותר את המצב בצרפת- צרפתי או אתה?)
גם חלקי, גם תיאורטי. 530877
כתבת ''שצירוף ומיצוע כל הראיות הישראליות יהווה שיקוף מדוייק יותר של המציאות באיזורנו'' אז אני מוכן לקבל את ההסתייגות ''מדויק יותר'' אבל זה לא משנה את העובדה שכל נושא הדיוק נובע אולי ותר מהשקפת עולם ופחות מאיזו בדיקה אובייקטיבית. שימי לב שיש כאן הנחה סמויה שכשמדובר במציאות אנחנו לא מתייחסים לדברים כמו חוקי תנועה או חוקי עבודה אלא רק למישור הפוליטי-מדיני וכאן ההבדל שלדעך הוא יתרון בין הישראלים לזרים הוא לא הבדל ברור, ואנחנו לא מדברים על דעות צעקנים בטוקבקים.
גם חלקי, גם תיאורטי. 530878
בוא נעשה סדר, ונחלק את המציאות (לכרגע) לקטגוריות ברורות של עובדות, אינטרפרטציות, השקפות עולם.
מה שאני אומרת זה שבעוד שישראלי מכיר את העובדות, או חלק גדול מהן, ועל זה נוספים רבדי האינטרפרטציה והשקפת העולם, אצל לא-ישראלי הכרה טובה של העובדות, של המסד!- חסרה. ויש רק את הרבדים המשניים.
אני דורשת דרישה בסיסית מאנשים שיכירו ברמה סבירה את הבעיה, לפני שהם פותחים פה ומביעים דעות. לדעתי הדרישה הזו הגיונית וסבירה לגמרי. ולכן לא ברור לי על מה בדיוק אתה מתעקש, ולמה.

בעיניי זה כבר ממש שיח של חירשים, ואני מציעה שנסיים בזאת.
גם חלקי, גם תיאורטי. 530883
את מתעצבנת בקלות. אני לא מקבל את הדעה שלך ''אינטרפרציה והשקפת עולם הם רבדים משניים''
גם חלקי, גם תיאורטי. 530992
הדרישה אולי הגיונית וסבירה, אבל אם היא תתקבל יצטרכו לסגור את האייל. לא חבל?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים