בתשובה למפוכח כלשהו, 17/12/09 12:44
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 531447
מה עניין שמיטה להר סיני?
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 531450
סאטירה על "ישראלים רבים נוטים לשכוח שהענין התחיל לא רק הרבה לפני אוסלו אלא גם הרבה לפני הכיבוש. זה גם נוטה להתמזג עם הדחיה שלהם לגבי כל אזכור של ההקשר ההיסטורי הרחב יותר של העם היהודי," בהתחשב בהקשר של דיונים היסטוריים על גלות בבל וימי הביניים, כשהעניין המדובר כרגע הוא, מן הסתם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני\יהודי-ערבי.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 531456
סבורתני שיש כאן כמה דיונים במקביל, ראשיתם באותה הודעה, ואחד מהם מתמקד בנושא שפוך חמתך. והוא מנותק לגמרי מהסכסוך דנן.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 531458
גם בתת-הפתילון הזה מדובר לפחות עד ימי הביניים. טוב, אז נתקן: מי יכול לשכוח את הפיגוע בקניון רמת לודז'? פלסטינים ארורים.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 531470
כהומור, סאטירי או לא, זה היה חלש מאוד גם בפעם הראשונה. וזה לא השתפר עם המיחזור.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 531471
ואתה מופתע? הרי ידוע שלסמולנים אין חוש הומור.
תפסיק להשמיץ את הפלסטינים 531513
בימי הביניים לא היו פלסטינים.
תפסיק להשמיץ את הפלסטינים 531528
אבל חוש לסרקאזם היה-גם-היה.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 531549
ידידי המפוכח, אתה טוען ברצינות שהעובדה שארז מנסה לצמצם כל אזכור לסבל שעבר על העם היהודי לאורך ההיסטוריה לא קשורה לדעות שלו לגבי ההווה? קרא אחורה ותראה שהוא היה הראשון שקישר את הדיון הזה לכיבוש. הסכסוך עם הפלסטינים והערבים בכלל לא היה "הענין המדובר" עד שארז טרח לדבר עליו, והוא קושר במפורש את היחס לסבל ההיסטורי עם הדעות לגבי המצב היום. הענין עם הערבים/פלסטינים לא קשור כמובן באופן ישיר למה שהתרחש בבל ובימי הביניים, אבל הפרספקטיבה ההיסטורית בה רואים אותו מושפעת גם מזה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים