בתשובה לגלעד דנבום, 18/01/02 13:40
דיה לצרה בשעתה? 53228
אנא ממך, היה עקבי.
סיכום הדיון עד כאן:

אסתי: האם ברית מילה זה בדיוק כמו שריפת אדם חי?
גלעד: זה חמור הרבה יותר. זוהי פגיעה גופנית בחסר-ישע בתמיכת ויוזמת האפוטרופסים שלו.
אסתי: האם לא תמול את בנך?
גלעד: זה תלוי בבת הזוג.
יובל: למה?
גלעד: כי היא חשובה לי, והחלטות יש לקחת בצורה משותפת.

סלח לי, אבל זוהי נסיגה פתאומית. אם מדובר בהתעללות בקטין חסר ישע, ההחלטה של מישהו חשוב לך להתעלל באותו קטין אינה צריכה להיות שיקול.

העניין הוא שמילה אינה "סוג של התעללות". מי שעושה זאת לבנו חושב שיש בכך יתרון כלשהו, והוא עבר זאת בעצמו. במשך כל התהליך הוא מחזיק את בנו, מלטף ואוהב אותו. יתכן שזה אינו מספיק. יתכן שהמילה פסולה בכל זאת. אין לכך קשר למה שאתה אומר. הרי התעללות בחסר ישע היא טאבו גמור, ואינה תלויה בדעתו של מישהו. גם אתה אירגנת לעצמך דרך נסיגה קטנה. אני משוכנע שלא תתעלל בקטין חסר ישע, אך אם יהיה חשוב לזוגתך למול את בנך - תעשה זאת.
דיה לצרה בשעתה? 53242
אתה צודק, יש כאן סתירה כלשהי בדבריי.

נקודת המוצא של הדיון היא כי לבת הזוג ברית המילה הוא טקס חשוב וכי היא תהיה מעוניינת בו, בניגוד מוחלט לרצוני ולתחושותיי.

זהו אכן מצב שקשה לי לדמיין אותו ואת אופן פעולתי בו.
התשובה שלי נבעה מתוך הנחה מוקדמת לגבי אופי היחסים - שיוויון ושיתוף מוחלטים.
מנקודה זו והלאה קשה להגיע להכרעה - מחד עומד רצוני שלי וטובתו של העולל, לפי שיקוליי, ומאידך, רצונה של בת זוגתי, וטובתו של העולל, לפי שיקוליה.
אני חושב שהייתי נוקט בדרך של שכנוע רציונלי ורגשי, כדי למנוע את הפגיעה בבני.
אם הייתי נכשל, באמת שאינני יודע מה הייתי עושה, אך זה מסוג הדברים שעדיף להגיע אליהם מוכנים מראש, ולא להיתפס להחלטות רגעיות ולא-שקולות.
אין לי ספק כי זהו נושא קריטי עבורי, שכן אין לי שום כוונות לערוך אינדוקטרינציה דתית לאיש, ובטח ובטח שלא לתמוך בפגיעה פיזית ברברית בבשר מבשרי.
כאמור, בעניין זה מעורבים הרבה מאוד רגשות, וקשה לי מאוד להציע ניתוח מספק של מעשיי במקרה כזה.

בקשר להתעללות - אין כוונת התעללות, אבל התוצאות זהות.
אגב, מה המצב החוקי של ברית המילה?
דיה לצרה בשעתה? 53252
>"אגב, מה המצב החוקי של ברית המילה?"
היא חוקית.
איפה האגודה לזכויות הילד? 53283
זה מובן, השאלה היא איזה חוק מסדיר אותה.

האם בחוק המונע פגיעה פיזית יש סעיף קטן הקובע כי התעללות כזו מותרת במסגרת טקסים דתיים (יהודיים או לא)? האם מוזכר בפירוש טקס בר המילה? האם העניין הועמד בפני בג"ץ?
הסתייגות מאוחרת 53285
לא טענתי שברית מילה היא דבר חמור יותר משריפת אדם חי, אלא מהשלכה עצמית של אדם אל האש.

אין ספק שרצח הוא מעשה חמור (משפטית ומוסרית) מהתעללות.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים