בתשובה לאינקוגניטו, 31/12/09 23:08
נראה רעיון חביב 532603
לי אישית לקח בערך שנה (כיתה י"א) ללמוד לדבר "נכון". לקראת הבגרות בדקדוק לא הייתי צריך לשנן כמעט (או בכלל) ניקודים, יכולתי כמעט בכל מקרה "לדעת" לפי הזמן שלוקח לי לבטא את התנועה.

אם רוצים ללמוד להבדיל בין קמץ ופתח, זו כנראה דרך יעילה. לא מסובך מדי. רק דורש תרגול.

הַבְּעַיָה הַבְּסִיסִית הִיא שאַנוּ לֹא מְדָבְּרִים כָּך.
עולם ומלואו בשתי מילים 532604
אינקוגניטו אשכנזי.
עולם ומלואו בשתי מילים 532605
אתה רומז שיש כאן אפליה עדתית?
עולם ומלואו בשתי מילים 532606
לא.
אני אומר שהדיבור של תימנים הוא כזה שניתן להבין ממנו את הניקוד הנכון לעומת הדיבור של האשכנזים שבקושי אפשר להבדיל בו בין א' לה' (כל שאר העדות הם בין לבין).

לפחות ככה זה במחזור שלי.
עולם ומלואו בשתי מילים 532607
הוא שאמרתי. אפליה. התימנים מקבלים נקודות מתנה.
עולם ומלואו בשתי מילים 532612
אלא אם כן זו בדיחה, אני לא מבין איך אפליה קשורה לפה.
נראה רעיון חביב 532742
השיטה שלך לניקוד לא כל כך אמינה, ולא מומלצת לכולם. לבושתי, שכחתי את המעט שידעתי בעצמי. בכל אופן "אָנוּ" נכתבת בקמץ ו"מדַבְּרים" - בשווא.
נראה רעיון חביב 532744
אם השיטה שלך מיצרת ''ד'' קמוצה, יש בה בעיה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים