בתשובה לאינקוגניטו, 02/01/10 17:44
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532691
מסיפורים בספרי המדע הפופולרי הדרך בה איינשטיין חשב על הבעיה היתה לוגית ולא מופשטת, הוא הגדיר מילולית זמן ומרחק כדברים הנמדדים בשעון ובסרגל, שניהם נקבעים ע''י המודד ואין מקום לאלוהים בתמונה.
(כאמור מדובר בסיפורים).
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532693
טוב, כבר אמרתי שאני לא מומחה לאיינשטין אבל כשאמרתי שהאמונה באל הייתה חיונית לפיתוח התורה, חשבתי יותר בכיוון של מוטיבציה ואמונה שתורה שלמה בכלל אפשרית.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532698
כמו מתמטיקאים או אסטתיקנים.
(האם אתה דתי או אגנוסטי?)
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532700
לא הבנתי.
(מסובך, נראה לי שמבחינה אמונית אני דתי, זה יכול להשתנות אבל סביר להניח שאגנוסטיקן אני אף פעם לא אהיה)
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532701
התכוונתי לכך שהשאיפה לראיית היקום כ"מושלם" לא מייחדת את המאמינים באלוהים.
(לבריאות.)
(ליודעים-
האם זה נכון שהנקודה שאחרי המילה לבריאות מיותרת עקב סימן הסוגריים שמאחוריה?)
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532702
אני לא ממש יודע מה זה אסטתיקנים אבל ברור שיש אנשים שמאמינים בעולם מושלם בלי להאמין באלוהים (למרות שזה קצת בעייתי) נראה לי שאצל איינשטיין זה היה קצת יותר ממקרה ממוזל והדברים היו קשורים.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532705
יש גם דתיים שמצליחים להתמודד עם העובדה הברורה שהעולם לא מושלם.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532709
1. כן, גם דתיים הם בני אדם, יש להם אמונות משלהם וחלקם אפילו גרים בארצות מערביות (למרות שמשום מה הם לא מערביים אליבה דארז)
2. העובדה שהעולם לא מושלם (במשמעות של איינשטיין) היא ממש לא ברורה. נראה לי שחלק גדול מהפיזיקאים דווקא כן חותרים לאותו עולם מושלם של איינשטיין (זה בעיקר תיאוריה אחת שלמה הכלולת הכל אבל לא רק).
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532733
תיאוריה אחת שלמה הכלולת הכל אינה מעידה על היותו של העולם מושלם (או לא), אלא על היותה של התיאוריה כזאת.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532754
זה שיש תיאוריה מושלמת מעידה הרבה על העולם. לא לכל עולם יש תיאוריה מושלמת וגם לאלא שיש לא בטוח שניתן להגיע אליה (השוטה פעם הסביר את זה בפירוט, אם תרצה כשיהיה לי זמן אני אמצע את ההודעה).
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532773
אאל''ט אין מקום לפיסוק בסוף הסוגריים אך אין הן מייתרות את הנקודה, כלומר יש לכתוב את הנקודה אחרי הסוגריים.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532779
תודה.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532781
מצד שני, מהי בדיוק המשמעות של .)?
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532797
הרציונל העומד מאחורי התפיסה הוא כזה: משפט מסתיים בנקודה (או בסימן קריאה, או בסימן שאלה), לעומת זאת פסיק הוא הנחיית קריאה. מכיוון שגם הסוגריים גוררים הפסקה - הפסיק במשפט הראשון של תגובה זאת מיותר. לעומת זאת, משפט מסתיים בנקודה (או בסימן קריאה, או בסימן שאלה). אם הבטוי המוסגר הוא חלק מהמשפט, תבוא הנקודה לאחר סגירת הסוגריים. לעומת זאת אם המשפט נפתח בתוך הסוגריים, הוא גם יסתיים בתוכם.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532798
מה שהתכוונתי הוא: איך משתנה התיחסותינו לסימני סוגריים עקב העובדה שהם יכולים להיות חלק מסמיילי?
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532799
חשדתי שזאת עלולה להיות הכוונה, אבל על הבוקר אני נוטה לפרשנות הנאיבית :-) (או אולי עדיף :-().
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532867
אני (כמעט) תמיד מעדיפה נקודה שמסתיימת בסמיילי על נקודה המסתיימת בסימן קריאה.)
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532887
איך הם יכולים להיות חלק מסמיילי? הרי הוא הפסיק לכתוב כאן.
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532889
איפה ראית שהוא כתב במפורש שהוא מפסיק לכתוב כאן?
התשובה ההומוריסטית של גדעון לוי 532891
זה הענין בלהפסיק - שלא כותבים.

במקום זה הוא כותב בבלוג שלו: http://smiley.blogli.co.il/

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים