בתשובה לאסף רומנו, 10/01/10 10:54
אך גם דוגמה לתוצאות בלתי צפויות ולמוגבלות הפעולה 533092
נכון. למה בכלל צריך בית־ספר?
אך גם דוגמה לתוצאות בלתי צפויות ולמוגבלות הפעולה 533098
כדי להפנים את עקרון שיתוף הפעולה, בין השאר. זה חשוב מאוד.

אשמח להתדיין על שאלה ברורה יותר.
אך גם דוגמה לתוצאות בלתי צפויות ולמוגבלות הפעולה 533099
זו סתם אינדוקטרינציה של המדינה. מי צריך את זה?

באופן כללי מילים טכניות נכנסות בהמוניהן לשפה. לא תוך שנה ותוך שנתיים: לוקח זמן למילה חדשה להיקלט. שימוש במילים זרות פשוט הרבה פחות נוח (לדוגמה: המפלצת "אינדוקרינציה" שלמעלה. דוגמה חלופית: "בלוג" היא מילה קצרה ודומה מספיק למילה עברית. אני מניח שהיא תיכנס ללא צורך בתרגום).
אך גם דוגמה לתוצאות בלתי צפויות ולמוגבלות הפעולה 533104
"זו סתם אינדוקטרינציה של המדינה. מי צריך את זה?" - בני אדם, מלמד הניסיון. אני עדיין מתקשה להבין את הטענה הסמויה או הגלויה שלך. לא ביטלתי צורך כלשהו, ואף לא קבעתי שצריך לחדול כאן ועכשיו משיטות "מלמעלה למטה" בחינוך. כל שאמרתי הוא שההצלחה של שיטות אלו תלויה, בין השאר, בצורך אמיתי כלשהו‏1.

לגבי התחדישים, אני מסכים כאמור ("אם חסרות מילים בלקסיקון, והוועד או האקדמיה מציעים מילים חדשות, הן כנראה ייקלטו"), אלא שלצערי לא לכך יוקדשו חמש הדקות.

----
1 "שהמורה לא יכה אותי בסרגל", למשל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים