בתשובה לראובן, 25/01/10 11:32
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534015
בלי להיכנס לדקדוקי עניות ההנחיות לגבי בית חולים פרטי הרבה יותר רופפות מההנחיות לגבי בית חולים ממשלתי. לדוגמה בית חולים פרטי יכול לספק רק שירותים מסוג מסוים (נניח ניתוחים פלסטיים) מה שלבית חולים ממשלתי אסור לעשות.
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534025
אסור לעשות ניתוחים פלסטיים בבית חולים ממשלתי?
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534026
מותר. אסור לבית החולים הממשלתי לעשות רק ניתוחים פלסטיים.
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534027
והנמשל עבור בתי ספר פרטיים?
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534029
לבתי ספר פרטיים מותר לקבל תלמידים רק למגמת אמנות.
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534030
הנמשל הוא שהתקנות לגבי בית ספר פרטי צריכות להיות יותר רופפות.
אבל אם אתה רוצה משהו שהוא יותר אחד לאחד אזי זה אכן בסדר אם תכנית הלימודים תהיה שונה מאשר בבית ספר רגיל ואולי אפילו יוותרו על מקצוע. בארצות הברית (אם אני לא טועה) הרבה בתי ספר פרטיים מלמדים מדע בצורה שונה מאשר בבתי הספר הממלכתיים (ויתור על אבולוציה או הצגתה כתיאוריה לא מוכחת).
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534033
כלומר, לדעתך בבית ספר פרטי למשרד החינוך לא תהיה מילה בקשר לתוכנית הלימודים‏1?

1 אגב, מה שסיקרן אותי אם אתה חושב שנוהלי הטיפול הפיזיים בתלמידים יהיו שונים. להזכירך, באחד הלינקים נכתב שהוראות "אי הפתיחה באש" שם נועדו להגן על המורים מפני *תביעות*. חוקי המדינה על הפעלת אלימות נגד קטינים עדיין מתקיימים במוסד פרטי.
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534037
היתה פעם הצעה שבשביל שבית ספר עצמאי יקבל תקצוב הוא יצטרך ללמד ליבה. אז אפשר שבבתי ספר פרטיים יהיה חומר לימוד שאותו התלמידים יצטרכו לדעת. גם ניתן שלכל רמת תקצוב תהיה "ליבה" משלה.

1 כן, הבנתי את זה. בגלל זה אני מעדיף לדון על דברים אחרים.
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534057
חוקי המדינה לא נוגעים לתקנות של משרד החינוך. אף שופט לא ירשיע בתקיפה בחור שמנע מילד לחרוץ את שמו על ספסל ציבורי.
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534060
התקנות של משרד החינוך כפופות לחוקי המדינה.
אם אף שופט לא ירשיע בתקיפה בחור שמנע מילד לחרוץ את שמו על ספסל ציבורי, אז גם אף שופט לא ירשיע בתקיפה מורה שמנע מתלמיד לחרוץ את שמו על ספסל בית הספר.
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534075
אם מניעת החריצה הייתה כרוכה בנגיעה, הרי לכאורה יש כאן סתירה עם ההוראה הגורפת שאסור למורה לנגוע בתלמיד.
ואני הולך ומשתכנע (למרות שזה מביא אותי להתחיל להאמין שאני חי בעולם שמתואר בעליסה בארץ הפלאות, או דומה), שאכן קיימת הוראה גורפת כזאת. אותו נוהל מוזר שהביאו כאן
שהכין בית ספר מסויים, לפיו כשתלמיד מפריע ומסרב לצאת מהכתה, הכיתה יוצאת והוא נשאר, שכנע אותי בכך סופית.
אני לא רואה את ההבדל העקרוני בין מניעת החריצה תוך הפעלת כוח סביר רק לשם המטרה הזאת ורק כל עוד התלמיד מאיים להמשיך במעשיו, ובין הוצאת תלמיד מפריע מהכיתה תוך הפעלת כוח סביר רק כל עוד הוא עומד בסרובו.
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534092
מורה כפוף למשרד החינוך על מפקחיו, שמתייחסים לתקנונים ולחוזרים ולא לחוקי המדינה. האיסור שצוטט קודם מהחוזר (אותה פרשנות מתגוננת) הוא שיכול להשפיע על הקריירה‏1 של המורה.

1 נגיד.
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534093
ויותר נמוך ממורה, אתה יודע, יאסוף פחיות?
לא מכיר את לודמילה ולא מבין את השאלה 534094
נדמה לי שרבים יותר מאמינים בתועלת שבאיסוף פחיות מבתועלת לתלמיד של המורה הממוצע. מצד שני, נדמה לי ששניהם בממוצע רק מבזבזים זמן ואנרגיה, אז אולי אני לא האדם הנכון לשאול.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים