בתשובה ליהונתן אורן, 27/02/10 23:25
המדען הראשי הבא 537262
אני מסכים איתך באשר לסתירה בין הדת למדע, אבל נדמה לי שאינך מדייק בסיבה. לי נראה שגם הדת וגם המדע אינם טוענים לבלעדיות. המדע - תלוי מה אתה כולל בזה, רוב המאמינים בתקפותה של המתודה של המדעים המדויקים עדיין יסכימו שמדעי הרוח יכולים ללמד אותנו משהו נכון; ואם אתה כולל בזה את מדעי הרוח, גם המאמינים באלו עדיין יסכימו שביקורת מסעדה של דניאל רוגוב, נטולת מדעיות כלשהי, יכולה ללמד אותנו משהו אמיתי על איכות האוכל במסעדה. ובכל זה הם לא יחושו שום סתירה לאמונתם במדע, ונדמה לי שבצדק. הדת מצידה, לפחות הדתות המערביות, בוודאי לא טוען שחיזוי מזג האוויר או הנדסת מבנים נובעים ממנה (מהדת), וגם לא שהם סותרים אותה, וגם כאן נדמה לי שבצדק (לפחות כל עוד לא יורדים לשורשי המטאורולוגיה ופיזיקת המבנים).

אז למה כן יש סתירה? כי הדת והמדע כן טוענות לבלעדיות בתחום מסוים כל אחת, ובין התחומים שלהם יש חפיפה משמעותית. שם הן דורכות זו לזו על האצבעות.
המדען הראשי הבא 537289
אתה צודק בנוגע לסתירה בתוך התחומים. אני בכל זאת חושב שיש גם סתירה בגישה, או במטאפיסיקה שנלווית למדע המודרני (ניסיתי - אני חושש שלא בהצלחה רבה - לעמוד עליה בתגובה 537288).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים