בתשובה להקריבו המקוטב, 24/01/02 9:38
תיאולוגית רוזנבלום למתחילים 54176
מר כסלו הנכבד,

הרשה נא לי בזאת להעיר כי הפער בין מציאות הדברים בשטח לרעיונות ההרמנויטיקה החילונית הנשפכים מקולמוסו של רוזנבלום אינו ניתן לגישור.
מר רוזנבלום בוחר לבקר ולהטיל דופי בצד אחד, מסויים וספציפי בלבד במשוואה ההולמת את תפישת עולמו. מבחינה זו משול מר רוזנבלום לאדם המחפש בחשיכה מטבע שאיבד מתחת לפנס הרחוב, היות ושם הדבר קל טכנית לעשייה - וזאת ללא כל קשר למקום איבודו המשוער של המטבע.

בברכה

א. מאן
תיאולוגית רוזנבלום למתחילים 54192
לדעתי מאמרו של רוזנבלום עוסק בחילחול או דיפוזיה של תמונת עולם ,שעוצבה בתוך הימין הקיצוני הישראלי,אל מרכז הישראלי או יותר נכון אל מרכזי השיח הפוליטיים והביטחוניים.
(אפשר אולי לתאר אותו כאנתרופולוג של השיח הביטחוני הישראלי אם מישהו ראוי לתואר)
הוא אינו עוסק בסיבות להיוצרותם של אותם הלכי רוח (וכאן אני מסכים שלצד השני יש יד ורגל בהיוצרות החשכה הנוכחית מסביב)
אלא בדרך שהחברה הישראלית בוחרת להתמודד עם המציאות הנתונה.
בדרך זו הוא מיצג גישה של חלקים בשמאל הישראלי (אם להשתמש בתויות שפג זמנן) לבחון קודם כול את מערך ערכיהם במנותק מן המציאות הנתונה (ובהתעלם מעולם הערכים של הצד השני בסכסוך) למול עולם ערכים, שהוא תוצר של ערכי ההשכלה המודרניסטים (תמונת עולם הומניסטית מערבית- הגדרה מוצלחת יותר תתקבל בברכה)
ידידי מימין יטענו כמובן שיש משום כך התעלמות הרת אסון מן המציאות האיזורית.או סטנדרטים כפולים גורמי אסון.
לדעתי כאן טמון מקור כוחה של העמדה הישראלית.וזה היה מאז ומתמיד מקור כוחה של הציונות הקלאסית.שידעה למתן את דרכיה כתוצאה מן המאבק המתמיד למול סולם ערכים זה.
גם אם נגזר עלי להלחם מתוקף בחירתי בקיום לאומי יהודי חובה עלי לשמור על צלם אנוש .
הגישות הקיצוניות מימין פותחות פתח למדרון שיגרור את החברה הישראלית אל תוך הגורל הידוע של משטרים הטוטלטרים האפלים של המאה העשרים.
רוזנבלום עוסק אולי בתיעוד שקיעתו של האתוס הציוני הקלאסי.
מציאות, מי יודע 54228
ביקשתי בבזק את מספר הטלפון של המציאות, כי רציתי לשאול אותה כמה שאלות. המוקדנית השיבה לי כי המספר חסוי (ומלמלה משהו על קאנט, שלא בדיוק הבנתי - "נואומנה" משהו). אני מבין שלך יש קשרים אישיים עם המציאות, ולכן אתה יודע יותר עליה. אולי תוכל לפרסם באייל את מספר הטלפון שלה, או לפחות כתובת דואל?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים