למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544616
אני מאזין (בחצי אוזן) לראיון עם שטרית, והוא נשמע מאד מתלהב ומתלהם.
אבל לא שואלים אותו את השאלה הנכונה. הרי המצב המחורבן בגזרת עזה הוא בפרוש תוצאה של הנסיגות מעזה, והם עשו את הנסיגה האחרונה שעקרה את אחיזתנו האחרונה משם. הם מהאשמים העיקריים במה שאירע בים. הרי האירוע הבלתי נעים הזה כמו התחמשות חמס עד צואר, הביקורת והדוח של הצדיק גולדסטון כולם תוצאה של עזיבת עזה.
איך זה שאיש מהעיתנואים "המאוזנים" לא שואל אותו, את ציפי, ואת יתר אנשי קדימה איך הם מעריכים את מה שעשו אז לאור התוצאות העגומות ?
למה לאשמים העיקריים נותנים לצעוק כך ולא מהסים אותם ?
נכון שגם התיקשורת הייתה חלק מהאיוולת הזאת ?
אבל האם לא הגיע הזמן להתעשת ?
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544618
נפלא. "הכה ביהודים והצל את המולדת".
אולי מישהו ישאל גם את מר אנשלוביץ היקר, אם הנסיגה מעזה היתה כל כך קטסטרופלית, מדוע לא קם נתניהו ומתקן את המחדל וישא"ק? אה, שכחתי, אופיר פינס ונעמי חזן מונעים זאת ממנו.
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544622
אולי מישהו יבקש ממר שוקי שמאל היקר להסביר את עצמו.
מר אנשלוביץ ממש לא הבין דבר בתגובה הזאת.
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544627
טיעון דמגוגי, בכל הדרת הכבוד. ראשית לאנשלוביץ ונתניהו אין בהכרח אותן השקפות ודעות. שנית כל אחד יודע שהרבה יותר קל להשאר מאשר להכנס.
___

אני עצמי חושב שהיציאה מעזה הועילה למדינת ישראל , למרות שהייתה מעשה נבלה שנעשה למתנחלים.
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544647
האמת היא שלא כל כך הבנתי מה רוצה "מר שוקי שמאל" ממני, לבד מכך שמשום מה מאד רצה לכתוב בצורה מנומסת כמה שפחות (וגם את הסיבה לכך איני מבין כל כך).
אבל אתה כנראה עמדת יותר טוב על כוונותיו(1), וענית יפה בשתי הנקודות שהבאת.
זה לא רק שאין לי ולנתניהו אותן השקפות ודעות, אלא שאני רחוק מלהעריך אותו. אי הערכתי התבטאה במאמר שכתבתי פעם בשם: "לנתניהו נגמר הקסם", ויותר מאוחר בדיוק בנושאי ההתנתקות כתבתי בתגובה 528284 שנתניהו בעצם רצה בהתנתקות, תמיד הצביע בעדה, והחל לפעול נגדה רק עם התפטרותו כשהייתה עובדה מוגמרת וכבר התרחשה בעצם, והתנגדותו לה הייתה מעושה כדי לקנות קולות.
גם הערתך השנייה שיותר קשה להיכנס מאשר לצאת הינה הערה קולעת.
בכל זאת חשבתי שבמקום "עופרת יצוקה" היה צריך לכבוש את עזה ולשוב ולשלוט בה שליטה בטחונית כמו ביו"ש אזור גדול מורכב ובעיתי בהרבה.

(1) מה זה ראשי התיבות האלה "וישאק" ?
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544649
(1) ראשי תיבות שהיית צריך לגלות בחיפוש זריז.

ויפה שעה אחת קודם.
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544672
הטיעון שלך נכון אבל הטיעון שלי עדיין תקף.

א. אם נטען שמהלך כלשהו היה כל כך אסוני והשפעותיו השליליות ממשיכות להתפשט כל הזמן, הרי שמתבקש שהטוען ינסה להפוך את המהלך ולבטל את תוצאותיו. נכון אמנם שלא כל מהלך הוא הפיך ולעיתים קשה מאוד לבטל את הנעשה. אלא שזה לא המקרה כאן. כאן היו יותר מהזדמנות אחת להפוך את כיוון הארועים. אמור מעתה שלא רק אריאל שרון יצא מעזה, גם נתניהו-ברק יצאו משם (אחרי עופרת יצוקה). (הזדמנות שנייה היתה להכנס לרצועה ולסרוק בית אחרי בית כדי כביכול למצוא את גלעד שליט). כאן לא מדובר באישור פאסיבי של מה שנעשה אלא בחיזוק אקטיבי של תוצאות המהלך הוא. כעובדה, כל אותם נפוליונים של כורסה החוזרים ומעלים כל מיני כיבושי קסם של ציר פילדלפיה, פתחת רפיח או הרצועה כולה, מקבלים יחס של עורבא פרח מצד רוב הציבוריות היהודית.

ב. מר אנשלוביץ מתעקש לציין פעם שאינו איש דתי ופעם שאינו מחבב את נתניהו. כל המידע הזה אינו רלאבנטי. איננו עוסקים בקוים לדמותו של מר אנשלוביץ. אתה מכיר יהודי אחד שמסכים עם כל דעותיו של הנבחר שהוא מצביע עבורו? אם אתה לא בא לטעון שמר אנשלוביץ הוא בכלל ממצביעיה של גב' יחימוביץ, מה החשיבות שיש לכך שהוא מחבב אישית דוקא את ב"ז בגין או מצביע עבור מר אלדד? כל עוד לא נטען כלפי מר אנשלוביץ שהוא טוען משהו שכלל לא טען הרי שגם כל זה ביצי כינים. כל עוד אין חשש שמר אנשלוביץ סבור שההתנתקות היתה צעד נבון, הרי שהעוול שנעשה לו אכן זהה לעוול שנעשה למתיישבי רצועת עזה שמדינת ישראל זכתה (אמנם באשמתה שלה) לרכוש עבורם מגורים "הולמים" לא פעם אחת אלא פעמיים. מי יתן ונזכה כולנו לעוול הזה.
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544676
ביצת כנים קטנה: אחרי עופרת יצוקה מי שיצאו מעזה היו אולמרט, ברק ולבני (לפי סדר אלפבתי). נתניהו היה באופוזיציה.
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544714
צדקת ממני. מקבל. (אם כי נתניהו והימין כולו לא ממש התנגד. לא היתה תנועה ציבורית של ממש שדרשה להשאר שם).
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544715
זכורים לי במעורפל המוני אנשים כתומים שחסמו צירים ועשו בלאגנים אחרים...
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544718
אתה לא איתי. אני מדבר על היציאה מעזה אחרי עופרת יצוקה.
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544747
אגב, עוד מישהו ראה את הראיון עם ציפי לבני על המשט לעזה ב-BBC News? אני לא מוצא אותו באינטרנט. ראיון מאלף - ללבני יש בעיות קשות מאד עם הופעה בתקשורת.
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544680
אני מקווה שאתם לא מצפים ממני לנהל שיחות קירבה ביניכם. תעברו למו''ם ישיר.
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544723
לצערי ההערה שלך תשמש אותי להיפוכה.
תראה, אני באמת חושב שמר אנשלביץ משקיע מינימום של קשב לזולת ודי מאוהב בלשמוע את עצמו. זה באמת לא כל כך נעים להגיד את זה אבל אני לא רואה איך יכלתי לומר זאת בצורה יותר מנומסת ומבלי להרגיז אותו.
לגוף טענתך, אני חושב שאם מתנהל פתיל בו משתתפים כמה אנשים, זכותך בהחלט לענות לכמה מהם בתגובה אחת ולקוות שגם האחרים יקראו את הדברים. זה לא מקרה של "לדבר מאחורי הגב". זו לא חובה לחלק את התגובה ולהגיב לכל אחד בנפרד. לדעתי לרוב זה גם לא רצוי (חזרה על אותם דברים ו"התפזרות" הדיון).
אני באמת לא רוגז על מר אנשלביץ ומשתדל כפי יכולתי להתיחס לגופם של דברים, אבל לפעמים צריך גם להגיד שהדיון לא נסוב על אהבותיו וטעמיו של ד. אנשלביץ.
CC
עותק למר אנשלביץ :)
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544913
תשובתי לתגובה כזאת של מתן הערכה ללא הנמקות וציוני מקום, ולכן שבעצם אי אפשר לענות עליה, היא בדרך כלל, וגם הפעם:

"הכל חוזר אליך. קקי בידיך והחתול השתין עליך.
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544912
בתגובתך הקודמת שאלת למה נתניהו לא חוזר לעזה, ואני לא הבנתי כלל את ההקשר של השאלה, ומה אתה רוצה מחיי, לאור הערכתי את נתניהו.
עכשיו אתה מסביר את עצמך במילים: "שהטוען ינסה להפוך את המהלך ולבטל את תוצאותיו"
אבל הטוען אינו נתניהו אלא אני. הסברתי שהתנגדותו של נתניהו להתנתקות הייתה מעושה, והוא שמח שנמצא מישהו שהוציא עבורו את הערמונים מן האש. ואני, "הטוען", אכן אומר כל הזמן שצריך לחזור לכבוש מחדש את עזה, וגם מעריך שדבר כזה יקרה לבסוף בגלל שהנסיבות יכריחו אותנו לחזור, כפי שקרה ביו"ש גם אם נשתדל מאד שהדבר לא יקרה.
לאור זה מדוע שאלת את השאלה ההיא בקשר לנתניהו ?
אני מקווה שהבנת מדוע הזכרתי את נתניהו ,ולא בהקשר של "לא מחבב" הבלתי רלווני, אלא בקשר לעמדתו בעניין הנסיגות ששונה משלי ולכן הופכת את שאלתך לבלתי רלוונית.
זו הסיבה, אם כך, שהזכרתי את הערכתי את נתניהו, אבל איני מבין כלל מדוע אתה מזכיר שמדי פעם אני מציין שאיני דתי. מה זה שייך לעניין ? תמצא את המקומות שבהם ציינתי זאת, ואני מצדי אסביר עבור כל מקום כזה, מדוע ציינתי זאת ולמה ציון העובדה הזאת היה רלוונטי בהקשר שבו צויין.

ועכשיו נעבור לענייני צורת ויכוח נימוס וכדומה.
תגובתך נראתה לי, באמת, מאד כעוסה. מעולם לא אמרת "מר אנשלוביץ היקר" כשהגבת לתגובותיי פנית אלי בגוף שני. מדוע חרגת ממנהגך ? לא יכולתי לפרש זאת אלא ככעס וכרצון לפגוע.
אם זה לא נכון, אמור שזה לא נכון, והסבר בכל זאת מדוע שינית את אופן הפנייה.
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544919
"מר אנשלוביץ היקר", בחייך עזוב אותי. אחרי תגובתך המנומסת והמלומדת ( תגובה 544913) תן לי קצת זמן להרגע ונמשיך לנהל את הויכוחים בזמן אחר.

נ.ב.
א. לא הגיע הזמן קצת לגוון?
ב. בימים אלו ובזמן הקרוב אנו חיים את ההיסטוריה. התבונה והנחישות של המנהיגים נבחנים בכור ההיתוך של הארועים. תקופה כזאת מתאימה יותר להקשבה, לצפייה ולעיון מאשר להפקת לקחים וקביעת מסקנות. דיונים מסוג זה הופכים חסרי טעם לחלוטין, אם לכל הפחות לא נהנים מהם. אני לא נהנה.
למה לא שואלים אותם את "ה"שאלה ? 544922
זו גם דרך להתחמק מלהודות בכתיבה לא רלונטית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים