בתשובה לתשע נשמות, 20/06/10 22:24
כמה הרהורים בעקבות הידיעה 546098
יש פה, אולי‏0, הטייה, בבאר שבע היו (בתקופת לימודיי), כמה קורסים, בהם היה מרצה אחד פופולרי מאוד, והשני (או לעיתים, השלישי) מאוד לא פופולרי, המצב יכל להגיע לכדי כך שבכיתה אחת יהיו עשרות (או יותר ממאה במקרים מסויימים) סטודנטים ובכיתה השנייה (שהתנהלה לעיתים במקביל ולעיתים בשעה אחרת) יהיו פחות מ10, אבל, אלו שוויתרו על המרצה הטוב, היו להתרשמותי דווקא הסטודנטים החזקים יותר, בדר"כ מדובר היה על סטודנטים שנרשמו למרצה הזה במקרה‏1, ופשוט לא עברו כיתה, משום שאיכות ההוראה הייתה פחות חשובה להם או משום שמרנות‏2.

0 אם הייתה כזאת בדיקה ואלו תוצאותיה. ונציין שבדיקה כזאת צריכה להיות בצורת סקר ולא להסתמך על נתוני ההרשמה.
1 בבאר שבע גם היה עניין, שאותו קורס (עם אותו מבחן ועבודות) היה מועבר ע"י מרצים שונים, אולם כל מחלקה שלקחה את הקורס יכלה "לבחור" רק חלק מבין המרצים. במציאות, כל אחד הלך לאן שהוא רצה.
2 אני מכיר אישית לפחות בחורה אחת, שמעולם, בכל התואר שלה, לא הלכה למרצה אחר מזה שהגיעה לשיעור הראשון שלו. לפחות אצלה זה היה מגובה ביכולות גבוהות מהממוצע.
כמה הרהורים בעקבות הידיעה 546158
עוד סיבה אפשרית לא לעבור למרצה הטוב יותר: בדיוק זה שאצלו יש עשרות, ואצל הפחות טוב בודדים. קוטן הכיתה יכול לפצות. עשיתי כך בעצמי בקורס אחד בטכניון. אני אפילו לא בטוח שהמרצה שנשארתי אצלו היה פחות טוב (לא ניסיתי את הפופולרי) - הוא רק היה קצת קשיש, עם מבטא רוסי כבד ושיבושי עברית-מתמטית נחמדים שאני זוכר עד היום. אז כולם ברחו אחרי הרצאה אחת, הוא התגלה כמרצה לא רע בכלל, והיה נעים מאוד ללמוד בקבוצה אינטימית של שבעה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים