בתשובה לברקת, 27/07/10 20:00
לא קאשור לסלימאן 547301
קו ההגנה במקרה כזה יהיה ''לפי החוק השרעי מותר לגבר לשאת יותר מאשה אחת, והיא אפילו לא צריכה להמיר את דתה, אם כן זה 'שלח לחמך' לגיטימי אם כי מוזר ליורופוצנטרים''...
לא קאשור לסלימאן 547303
ההגנה הבאמת מוצלחת היא מה שקמיר אמרה בhttp://www.notes.co.il/orit/68584.asp(שכבר הובא)
"אילו רצתה האישה להתנות את המגע המיני עם הגבר הזר בכינונה של מערכת יחסים רומנטית עם רווק יהודי דווקא, ההתרחשות העובדתית היתה שונה בתכלית. האישה היתה משוחחת עם קאשור יותר ממספר דקות ברחוב"
היא מביאה את זה כהוכחה לכוונותיה של הצעירה אבל אני (שכנראה אני פחות פמיניסט) מסתכל על זה בתור שימת חלק מהאחריות על האישה.
לא קאשור לסלימאן 547304
איך להטיל אחריות על אשה הופך אותך לפחות פמיניסט?‏1

1אה,זו הייתה אירוניה? אני מפספסת אותן לפעמים בשעות האלה
לא קאשור לסלימאן 547309
חלק ניכר מהשיח,חקיקה והשפיטה הפמיניסטית עוסקים בנטילת אחריות מהאישה. וגם לגברת קמיר יש כמה הצעות בסגנון.
לא קאשור לסלימאן 547347
לא יודעת (ואני גם לא אורית קמיר, למרות שאני מאד מעריכה אותה), אבל בעיני אין פמיניזם רב מדי באמירה לפיה האשה לא נושאת באחריות על המעשים שלה. יש הבדל בין להגיד "החברה/תרבות/גברים הביאו את האשה למצב בו היא נאלצה להתנהג בצורה מסוימת" לבין להגיד "האשה לעולם לא אחראית למעשיה" הראשון הוא משפט ביקורתי-פמיניסטי, השני עושה סיבוב של 360 מעלות וחוזר אל השוביניזם הישן וה(לא כל כך)טוב.
נראה לי שיש מספיק זרמים פמיניסטים שיסכימו עם האמירה לפיה גם אישה זכאית לרצות (ולקיים) סקס חסר משמעות, ושלא כל אשה רואה בזוגיות משאת נפש, או רואה בכל גבר אקראי פוטנציאל לזוגיות כזו. אם כבר, אז לדעתי הטענה לפיה אם הייתה יודעת שהוא נשוי הייתה מסרבת לשכב איתו מטעמים מוסריים, הגיונית יותר.
לא קאשור לסלימאן 547349
1) אני לא יודע מה קרה שם, יכול להיות שהיא נאנסה (בכוח) וחזרה בה מהאשמה בגלל שהיא נרתעה ממשפט או סיבה דומה. כל מה שאני אומר הוא בהנחה שהסיפור של קמיר תואם למציאות.
2)הפרשנות של בית המשפט לחוק היא מטופשת, אמרתי את זה כבר במקרה של סאלימן ולא שיניתי את דעתי מאז.
3)זכותה של אישה לברור לה גבר באיזה מבחן שהיא חפצה, מה שמוזר פה שהיא דורשת ממערכת המשפט להעניש אדם כי הוא לא עמד במבחן. מה שהיא הייתה יכולה לעשות זה לברר.
לא קאשור לסלימאן 547351
(1) לא קראתי את פסק הדין לעומק, ובכל מקרה, אני מתבססת על עובדות המקרה כפי שהוצגו בתקשורת. אם יחסי המין היו כרוכים בהפעלת אלימות או בכפייה, ברור שאין מה לדבר על אחריות האישה בהקשר הזה.
(3) לא הבנתי
לא קאשור לסלימאן 547352
3. אם היא רוצה רווק יהודי אז התפקיד שלה הוא לברר את הפרטים, זה לאו דווקא מוכיח שהיא לא רצתה מין עם ערבי נשוי זה יכול גם להוכיח שהיא פתיה. בכל מקרה יש גבול להתערבות המדינה.
לא קאשור לסלימאן 547354
חשבתי שההרשעה נבעה מכך שהוא הציג את עצמו כיהודי רווק (כלומר, מהבחינה הזו היא חשבה שהפרטים ידועים)
לא קאשור לסלימאן 547355
אז היא כנראה חשבה לא נכון.
לא קאשור לסלימאן 547356
אם היא חשבה כי שיקרו לה (כלומר, היא מבחינתה עשתה את הבירורים המתבקשים) זה דבר אחד. אם היא חשבה כי היא הניחה כברירת מחדל שגבר שמתחיל איתה הוא רווק יהודי, זה דבר אחר.
לא קאשור לסלימאן 547357
גם אם שיקרו לה עדיין באחריותה לברר, לפחות לצאת לכמה פגישות.
זכותה לא לעשות את זה, אבל אם היא מוותרת אז לא המדינה צריכה לברר בשבילה.
547358
מסתמן שאין לי דעה מוצקה בנושא (מעבר למה שכבר כתבתי), והחלטתי עם עצמי שאני מפסיקה להתפלפל רק בשביל הספורט שבדבר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים