בתשובה לירדן ניר, 10/01/02 7:48
וזו לב הבחירה האסתטית 54855
למה מפתיע?
מחר, עשוי להגמר לי המזל ו*אני* אהיה סתם פרט ממוצע.
תחשוב על זה כמו ביטוח, כשרע לך, החברה דואגת לך.
בשביל חברה (אנושית) צריך מוסר.
וזו לב הבחירה האסתטית 54887
מחר עלול להגמר לך המזל ואתה תהיה לא סתם פרט ממוצע, אלא פרט מהאחוזון התחתון.

אבל לא עקבתי אחרי הדיון, אז אין לי מושג מה זה קשור.
וזו לב הבחירה האסתטית 54920
אבל אם זה השיקול שלך, אז אתה דואג לטובת הפרט הממוצע *בשביל טובתך שלך* (בעתיד, בהינתן חוסר ידע שלך על העתיד). וזה לא מה שאמר גלעד ברזילי: הוא לוקח, אני מבין, את טובת הממוצע כקודמת לטובתו שלו.

קל לחשוב על מקרים שבהם שתי הגישות יביאו לתוצאה שונה. אם אתה דואג לפרט הממוצע רק כביטוח, לא תתנגד לחוק שיפגע בכושים (אם אתה - כרובי - כושי, החלף זאת ללבנים), כי יש לך יסוד להניח שלעולם לא תהיה כושי. כאן יכול לשחק עניין אחר, "החוזה" - תתנגד לחוק כזה כדי שהכושים, אם יהיו חזקים, לא יעשו חוק נגדך. אבל זה כבר עניין אחר, עם בעיות משלו.
וזו לב הבחירה האסתטית 54964
הבנת בדיוק את כוונתי,
ונראה לי שלכך חתר גם גלעד ברזילי (אבל עדיף שתשאל אותו)

ואכן,
אנשים מחילים מוסר שונה על מה שהם לא תופשים כחלק מהחברה שלהם.
לכן, אם אתה גזען, יהיו לך אמות מוסר שונות לכושים
(כן בטח, אני כושי ענק מג'מאייקה), ואם אתה סוגן (אני חושב שזה שם הגנאי שהדביקו למפלים לרעה חיות), יהיו לך אמות מוסר שונות לחיות.

המוסר תלוי רבות בהגדרה של גבולות החברה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים