בתשובה לטווידלדי, 11/09/10 22:38
550827
א. החוק היה פשרה בין מרצ לבין ש"ס לאחר שש"ס הציעה חקיקה חמורה בהרבה. זוהי חקיקה משותפת, אך זוהי פשרה. קשה להגיד שהצדדים המעורבים היו מרוצים ממנה.

א.1. המריבה הזו היא בין דתיים לחילוניים? נראה שרוב הדתיים בשבועות האחרונים מסבירים עד כמה זה לא משמעותי. גם לאחר קריאת כל ההסברים אני עדיין לא הבנתי את טיעוני הצד שכנגד.

ב. זוהי מחאה ספונטנית שבתחילה אף אחד לא התייחס אליה ברצינות. ר' גם http://room404.net/?p=33685 המזלזל מלפני שבועיים.

עכשיו זה לא הזמן לטיפול רציני בבעיה, אך זה הזמן הטוב ביותר לעורר מודעות לגביה.
550835
א. אז מה? הייתה פשרה, והיה חוק. הרעיון של פשרה הוא שמתפשרים על משהו, לא? ש"ס והמפד"ל התפשרו על ליל הסדר וטור עויין של שטרסלר כל שנה, מרצ התפשרו על יום כיפור.
א1. לכן אמרתי "חרדים". הדתיים-הלאומיים, חוץ מאלה שטוענים שחישובי התועלת לא ממש מדוייקים, ככלל בצד של 'מה 'כפת לי משעון הקיץ הזה ותאריך החלפתו'?
ב. והנה, חדר 404 שכנע אותי לא להתייחס לזה ברצינות. שוב. טוב, לא באמת. הייתה תקופה שבה הלכתי להפגנות שונות ומשונות, ואחד המשפטים החביבים על הנואמים - מביבי ועד עוזי דיין ודוד גרוסמן - היה "אי אפשר להתעלם מ-X אנשים שנמצאים כאן". וואלה? אפשר. יש לנו הוכחות חוזרות ונשנות שאפשר. אז כשאנשים מטריחים את עצמם לכיכר זו או אחרת, בדרך-כלל זה לא מביא תוצאות. אז עצומה אינטרנטית תביא תוצאות, ועוד כשהגיבוי שלה הוא שטרסלר?
550843
א. (+א.1) המפד"ל היתה בעד זה, אבל לדתיים הלאומיים זה לא אכפת. מסתבר שלנציגיהם בכנסת היה אכפת.

ב. העובדה היא שיש דיון ציבורי בעקבות העצומה. נראה לי שזו המטרה הבסיסית של עצומה מקוונת. הדיון הזה הבהיר לי באופן אישי שאני לא מבין את נימוקי החרדים כאן. גם לאחר שהוסברו הם נראים זניחים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים